آخرین عناوین

پنجشنبه 18 بهمن 1397-22:3 کد خبر:65691

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

تولد نوزادان تالاسمی در مازندران به صفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:تولد نوزادان تالاسمی در مازندران به صفر رسیده است و این حاصل تلاش وزارت بهداشت و درمان در طول چهل سال انقلاب اسلامی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محسن اعرابی شامگاه امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۲ مرکز سلامت در مازندران فعال است که حدود ۳۰۰ نفر در هر شیفت فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در سال ۵۷ حدود ۲۵ خانه بهداشت در مازندران وجود داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود هزار و ۲۵۰ خانه بهداشت در استان احداث شده است.

وی دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی را یکی از دستاوردهای مهم وزارت بهداشت در جمهوری اسلامی دانست و افزود: مازندران از نظر داشتن خانه بهداشت جزو استان‌های برتر کشور به‌شمار می‌رود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران تنها استانی است که پزشک خانواده را اجرایی کرده اما نقص‌هایی هم دارد، اضافه کرد: ۶۵۰ پزشک خانواده شهری در مازندران فعال هستند.

* تولد نوزادان تالاسمی در مازندران به صفر رسید

اعرابی با اشاره به اینکه ماهانه ۲۵۰ هزار ویزیت توسط پزشک خانواده در مازندران صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بعد از استقرار خانه‌های بهداشت تمامی نوزادان مازندرانی به‌صورت صد درصدی واکسیناسیون شدند.

وی بیان کرد: تولد نوزادان تالاسمی در مازندران به صفر رسیده است و این حاصل تلاش وزارت بهداشت و درمان در طول چهل سال انقلاب اسلامی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مشکل اصلی سلامت جامعه را بیماری‌های غیرواگیر مانند قند خون، بیماری قلبی، سکته مغزی و... دانست و بیان کرد: ۱۷۰ هزار بیمار دیابتی در مازندران شناسایی شدند.

*ایران پایین‌ترین قیمت سیگار را دارد

اعرابی با انتقاد از قیمت پایین سیگار در کشور، گفت: ایران پایین‌ترین قیمت سیگار را نسبت به دیگر کشورها دارد و با گرانی‌های اخیر تنها کالایی که افزایش نداشته، سیگار بوده است و پیشنهاد می‌شود مالیات سیگار افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مصرف الکل یکی از عوامل خطر برای سلامت است که مصرف آن در استان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا جوانان به سمت مصرف الکل نروند و تبلیغات دخانیات در کشور ممنوع است اما در برخی فیلم‌ها مصرف سیگار نمایش داده می‌شود.

اعرابی با بیان اینکه با اجرای طرح پزشک خانواده هزینه مردم در بخش درمانی کاهش پیدا کرد و با این طرح افراد دیابتی شناسایی شدند، ادامه داد: در مازندران کمبود پزشک خانواده نداریم.

* پزشک خانواده هفته‌ای 2مرتبه در روستای برگه حاضر می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر وعده وزیر بهداشت برای تجهیز کردن خانه بهداشت روستای برگه شهرستان میاندورود به کجا رسیده است، گفت: مشکلی که در روستای برگه وجود داشت حضور پزشک در خانه بهداشت بود و با دستور وزیر بهداشت از این پس پزشک خانواده هفته‌ای دو بار در روستا حاضر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پزشک خانه بهداشت نمی‌تواند تزریقات پزشک بیرون از مجموعه را انجام دهد و مشکل یکی از اهالی روستای برگه این مسئله بوده است، عنوان کرد: تزریقاتی که توسط پزشکان غیر خانه بهداشت تجویز شود نمی‌تواند در آن خانه بهداشت انجام گیرد.

* سفید بودن نان نشانه مرغوب بودن نیست

اعرابی تصریح کرد: با توجه به میزان جمعیت ساکن در روستای برگه و در زمینه تجهیزات پزشکی در خانه بهداشت این روستا مشکلی وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه عدد استاندارد سبوس‌گیری سازمان استاندارد اشتباه است، خاطرنشان کرد: نان باید دارای سبوس باشد و سفید بودن نان نشانه مرغوب بودن آن نیست و اضافه کردن هرگونه مواد غذایی به نان در نانوایی تخلف است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :