آخرین عناوین

شنبه 18 مرداد 1393-22:8 کد خبر:657

آقایان مسئول سکوت تا کی؟!!!

مردم ساری سرگردان تصمیم مسئولان استانداری

مردم ساری به علت نظرات خاص مسئولین استانداری سرگردان بوده و این مسئولین همچنان سکوت را بر سرگردانی مردم ساری ترجیح می دهند.


به گزارش خزرخبر،سازمان تاکسیرانی ساری قبل از عید سال 93 نظرات کارشناسی خود را در مورد افزایش کرایه های تاکسی های درون شهری به شورای شهر ساری ارسال نمود و شورا نیز پس از بررسی کارشناسانه، آن را به شهرداری و شهرداری نیز آن نامه و پیشنهاد را به فرمانداری ارسال و فرمانداری نیز به استانداری ارسال نمود.

بر اساس این گزارش در مصوبه اول مقرر شد کرایه ها 20 درصد افزایش یابد اما به سازمان تاکسیرانی اعلام شد به علت آنکه نرخ ها بعد از عید افزایش پیدا می کنند از اعلام نرخ تاکسی ها جلوگیری شود.

پس از عید نیز سازمان تاکسیرانی ،علی رغم افزایش قیمت ها با همکاری تاکسی های درون شهری ساری از افزایش نرخ کرایه تاکسی ها تا اردیبشهت ماه جلوگیری نمود و با برگزاری جلسات مختلف با مسئولین استانداری ،تاکسیرانی اعلام نمود که 20درصد افزایش قیمت ها مناسب و منصفانه نبوده و باید افزایش قیمت نرخ تاکسی های درون شهری به علت افزایش چند برابری حامل های انرژی بیشتر از این مقدار باشد.

پس از برگزاری جلسات مختلف مقرر شد افزایش نرخ کرایه تاکسی ها 25 درصد باشد (بر اساس روال قبلی در شش ماه اول از ساعت 10 شب تا 6 صبح کرایه 40درصد بالا می رفته است و در 6 ماهه دوم نیز از 8 شب الی 6 صبح افزایش پیدا می کرد) و 25  درصدد 300 تومان 375 تومان می شد که بر اساس تجارب سال های قبل و همچنین نظرات و بررسی های انجام شده و به علت آنکه سکه های 25 تومانی در بازار کم بوده و باعث ایجاد درگیری ها ،تنش و اعتراضاتی در سطح جامعه می شده است ،سازمان تاکسیرانی با کارشناسی هایی که نمود پیشنهاد داد تا مبلغ 375 تومانی به 400 تومان افزایش یابد و از سوی دیگر به جهت جلب رضایت مردم،افزایش 40 درصدی در ساعاتی از شب را نیز حذف نموده است .

این پیشنهاد کارشناسی شده سازمان تاکسیرانی ساری به شهرداری و سپس به شورای شهر ساری ارسال که با نظر موافق نمایندگان مردم ساری در جلسه علنی شورا به فرمانداری ارسال و فرمانداری نیز به استانداری ارسال نمود.

با توجه به اینکه پیشنهاد نهایی فوق به استانداری مازندران اعلام شده  اما متاسفانه هنوز مسئولین استانداری و به خصوص معاونت عمرانی موافقت خود را با این افزایش نرخ تاکسی کارشناسی شده اعلام نکرده است و مردم ساری همچنان با پرداخت کرایه تاکسی با نرخ های نامشخص که بعضا تنش هایی را بوجود آورده ادامه می دهند.

در بسیاری از شهرستان های دیگر نرخ های تاکسی مصوب ، اعلام و ابلاغ شده است اما در ساری هنوز استانداری مجوز موافقت را نداده است و مسئولین مربوطه اعلام می نمایند که همان 20 درصد باشد و این در صورتی می باشد که پیشنهاد فوق برای قبل از عید بوده و بعد از عید نیز با بالا رفتن قیمت های حامل های انرژی متاسفانه استانداری بدون توجه به این موضوع ،همکاری های لازم را نمی کند.

بر اساس این گزارش برای اولین بار نرخ های تاکسی های درون شهری در ساری بر اساس مسافت و نرخ های کارشناسی شده بررسی و اعلام شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :