آخرین عناوین

سه شنبه 23 بهمن 1397-14:45 کد خبر:65782

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت:

افتتاح طرح آبرسانی به شهرهای بهشهر و رستم کلا و راه اندازی سامانه GIS در بهشهر

طرح آبرسانی به شهرهای بهشهر و رستم کلا با اعتبار 16 هزار میلیون ریال و بهره مندی 7 هزار خانوار از نعمت آب شرب افتتاح و سامانه اطلاعات مکانی آب شرب GIS بهشهر راه اندازی شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران ، با حضورنماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل آبفاشهری و مدیران استانی و روسای شهرستانی طرح آبرسانی به شهرهای بهشهر و رستم کلا با اعتبار 16 هزار میلیون ریال و بهره مندی 7 هزار خانوار از نعمت آب شرب افتتاح و سامانه اطلاعات مکانی آب شرب(GIS) شهر بهشهر راه اندازی شد.

براساس این گزارش، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به لزوم تامین آب شرب مشترکین شرق استان گفت: برای تحقق این امر طرح کوتاه مدت آبرسانی به مشترکین این شهرها با همکاری شرکتهای آب وفاضلاب شهری و روستایی و در بلند مدت استفاده از آب سد گلورد با مشارکت آب منطقه ای مازندران در حال اجراست.

شاعری استفاده از آبهای سطحی و ذخیره شده در پشت سدها را از جمله روشهای تامین آب شرب مشترکین دانست و تصریح کرد: با بهره مندی از آب سد گلورد طی 4-3 سال آینده مشکل کمبود آب این شهرها به ویژه در پیک مصرف برطرف می شود.

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران نیز در سخنانی به طرحهای آبرسانی در شهرهای بهشهر، رستم کلا و خلیل شهر که در حال اقدام است، اشاره کرد و افزود: حفر یک حلقه چاه، احداث یک باب ایستگاه پمپاژجنب مخزن زیروان و احداث فاز 1 تصفیه خانه شهرک امام وتکمیل خط انتقال زون 2 دربهشهردرحال اجراست.

ذاکری ادامه داد: در شهر رستم کلا اقدمات لازم برای اجرای برنامه های پیش بینی شده شامل پروژه های تکمیل طرح برداشت 25 لیتر برثانیه آب آشامیدنی از خط انتقال برای بهبود وضعیت آب آشامیدنی، حفر یک حلقه چاه در روستای گرجی محله و حفر چاه جایگزین چاه شماره 5 ، اجرای عملیات زون بندی همراه با اصلاح شبکه و نصب مجدد انشعابات، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و مخزن هوایی جهت زون ارتفاعات رستم کلا و گرجی محله و تامین آب شرب  از سد گلورد درحال انجام می باشد.

وی، اجرای خط انتقال بین مخازن، تکمیل ایستگاه پمپاژ مخزن 1500مترمکعبی و  مخزن 600 مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ مجاور آن و حفر یک حلقه چاه، زون بندی همراه با اصلاح شبکه های فرسوده و انشعابات و بهسازی چشمه و خطوط انتقال آن تا مخزن سرخ اواحداث مخزن 500 متر مکعبی را از مهمترین طرحهای آبرسانی دردست اقدام در شهر خلیل شهر عنوان کرد.

مدیر امور آبفاشهری بهشهر نیز در این مراسم، گفت: به منظور افزایش توان انتقال آب خط انتقال نکا- بهشهر، تکمیل زون بندی شهر و افزایش آب  وفشار مناسب در مناطق مرکزی و شرقی طرح آبرسانی به این شهر شامل یک ایستگاه پمپاژ آب و200 کیلو وات خط انتقال نیرو احداث و دو دستگاه پمپ و منصوبات  خریداری و نصب شد. 

گودرزی، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 8 هزار میلیون عنوان و تصریح کرد: 5 هزار خانوار از مزایای این طرح برخوردار شدند.

وی، از راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی آب شرب((GIS در شهر بهشهر خبر داد و افزود: این طرح با هدف هوشمند سازی و تحلیل هیدرولیکی شبکه توزیع آب شرب در این شهر آغاز به کار کرد.

مدیر امور آبفاشهری بهشهر به افتتاح طرح آبرسانی در رستم کلا اشاره و تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش توان تامین ، انتقال آب به مخزن ذخیره اصلی شهر و ارتقای کیفی آب شرب با احداث 200 متر مکعب مخزن ذخیره بتنی، خرید و نصب یک دستگاه پمپ شناور، 2800 متر خط انتقال آب و 400 متر خط انتقال نیرو با اعتبار 8هزار میلیون ریال و برخورداری 2هزار خانوار از مزایای آن، به بهره برداری رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :