آخرین عناوین

دوشنبه 29 بهمن 1397-8:50 کد خبر:65884

خبر عجیب رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل:

ساخت ۲۵۰ تخت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل بلاتکلیف است !

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه ساخت ۴۰۰ تخت بیمارستانی در شهرستان مصوب شده بود گفت: تکلیف ساخت ۲۵۰ تخت هنوز مشخص نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، سید فرزاد جلالی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نشست های صورت گرفته با وزارت بهداشت  ۴۰۰ تخت بیمارستانی برای این شهرستان مصوب شده بود که ۱۵۰ تخت مربوط به بیمارستان شهید رجایی بابلسر بود اما تکلیف ۲۵۰ تخت باقی مانده هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: پس از انقلاب در اجرای سیاست تعمیم، گسترش دانشگاهها و موسسات آموزش عالی این دانشگاه توانسته است اقدامات خوبی را انجام دهد و دانشگاهی را که در سال ۶۴ با ۵۰ دانشجو شروع به فعالیت کرده بود را به ۲۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف ارتقا بخشد.

وی افزود: در حال حاضر این دانشگاه توانسته است با ارتقا مقاطع تحصیلی از کاردانی به فوق تخصصی در حوزه های گوناگون در سطح جوامع پزشکی خدماتی را ارائه دهد.

جلالی با اشاره به طرح تحول سلامت به عنوان یک طرح ملی عنوان کرد: طرح تحول سلامت در جهت توسعه، تامین عدالت و دسترسی فراگیر مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر در کشور اجرا شد و طرح قابل دفاعی در ارائه خدمات بهداشتی- درمانی است، البته به طور قطع هر برنامه‌ای با این حجم گستردگی اشکالاتی خواهد داشت که با اقدامات خوب وزیر بهداشت و مسئولان در دولت دوازدهم نواقص و کاستی‌ها برطرف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر توانسته است با کاهش ۱۰ درصدی نمک وقندهای ساده در فرمولاسیان موادغذایی با اولویت فرآورده های پرمصرف و پرخطر در تولیدات کارخانه ها شمار بیماران دیابت و فشارخون را در این شهرستان کاهش دهد.

وی در پایان تصریح کرد: این دانشگاه باراه اندازی دستگاه آنژیوگرافی دوم بیمارستان آیت اله روحانی، تهیه ۳ دستگاه آمبولانس مجهز برای اورژانس پیش بیمارستانی، پیگیری جدی و اخذ مجوز وزارت بهداشت برای ارتقای بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا از ۲۵ تخت به ۶۴ تخت، شروع واحداث اورژانس استاندارد بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا در دهه فجر- تامین تجهیزات با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان توانسته اقدامات شایسته ای را در سال جاری انجام دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :