آخرین عناوین

يکشنبه 19 مرداد 1393-21:37 کد خبر:661

مدیر عامل آبفار مازندران :

تعرفه آب روستایی واقعی نیست

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران آب بهای دریافتی از مشترکین روستایی را واقعی ندانست.


به گزارش خزرخبر و به اداره روابط عمومی شرکت آب  فاضلاب روستایی مازندارن، عبدالهی عمده ترین چالش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران را تعرفه پایین آب بیان کرد و اظهار داشت: هزینه تمام شده برای تولید هر یک متر مکعب آب شرب حدود 900 تومان است در حالیکه به ازای هر هزار لیتر آب روستایی از مشترکین خانگی به طور میانگین فقط 59 تومان دریافت می کنیم.
وی قیمت نیم لیتر آب معدنی را بالغ بر 500 تومان ذکر کرد و افزود: اما هزار لیتر آب شرب روستایی کمتر از یک هشتم آب معدنی قیمت گذاری شده است لیکن اگر نرخ آب بها اینگونه پیش برود به ضرر مردم تمام می شود و از خدمات کاسته خواهد شد.

عبدالهی با اشاره به 245 پروژه نیمه تمام خاطر نشان کرد: برای اتمام این پروژه ها 202 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالیست که 5300 کیلومتر شبکه فرسوده نیز در سطح استان داریم که بازسازی این شبکه ها 280 میلیارد تومان اعتبار می طلبد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به تحت پوشش بودن 1560 روستا در خصوص کمبود آب گفت: تاسیسات آبرسانی موجود برای جمعیت بومی و ثابت در نظر گرفته شده و ما در مواقع عادی مشکلی نداریم اما با ورود مسافران و جمعیت شناور در ایام تعطیلات در مناطق توریستی، مصرف آب بالا می رود و آب کفاف نمی دهد.

وی با اشاره به بدهی حدود 4 میلیارد تومانی مشترکین به آبفار استان افزود: به همین میزان نیز ما به دستگاههای دولتی بدهکاریم.

عبدالهی با تاکید بر سلامت آب شرب روستایی تصریح کرد: در همه شهرستانها آزمایشگاههایی داریم که آزمایشهای میکروبیولوژی آب را انجام می دهیم، کلر سنجی نیز در همه روستاهای تحت پوشش صورت می گیرد لذا مشکلی در بهداشت آب شرب نداریم مگر در روستاهای غیر تحت پوشش که کلر را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی در خصوص ماده جایگزین کلر در آب شرب اظهار داشت: طرح جایگزینی آب ژاول به جای کلر را به صورت پایلوت در محمود آباد در دست اجرا داریم.

مدیر عامل آبفار مازندران در ادامه به عنوان مدیری که هم خدمت در آب و فاضلاب شهری را تجربه کرد و هم آب و فاضلاب روستایی،کار کردن در آبفار را به دلیل پراکندگی و گستردگی روستاها سخت تر عنوان کرد و گفت: در شهر تاسیسات متمرکز وجود دارد اما در روستاها پراکندگی زیاد است گرچه ما برای روستاهای همجوار مجتمع های روستایی را داریم اما آبرسانی تک روستایی زیادی هم در استان وجود دارد که خدمات رسانی را سخت تر می کند.

وی منابع تامین آب را چشمه ها و چاهها ذکر کرد و گفت: در برخی مواقع با افت شدید آبدهی مواجه می شویم ،هدر رفت آب به دلیل فرسودگی لوله ها نیز بر کمبود آب می افزاید، لیکن روستاها را سطح بندی کردیم و به مرور در حال برطرف کردن و بازسازی شبکه های فرسوده هستیم.

عبدالهی، استاندارد سختی آب را 500 میلیگرم در لیتر بیان کرد و گفت: دستگاههای تصفیه آب خانگی را توصیه نمی کنیم چون بسیاری از املاح مفیدی را که برای بدن لازم است از بین می برد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :