آخرین عناوین

يکشنبه 12 اسفند 1397-14:10 کد خبر:66167

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

صف‌های طولانی خرید در استان تولیدکننده مرغ

طی ماه‌های گذشته قیمت مرغ به پرواز درآمد و خیلی از مردم با توجه به تدارک سفره عید توان خرید مرغ با قیمت بالا را ندارند و ترجیح می‌دهند ساعت‌های طولانی برای دریافت مرغ دولتی انتظار بکشند.


خزرتیترخبر: صف‌های طولانی برای خرید مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومانی این روزها موضوعی است که توجه همه افراد را به خود جلب کرده است.

از هفته گذشته مقابل برخی از فروشگاه‌های سطح مازندران شاهد صف‌های طولانی برای خرید مرغ با قیمت مصوب دولتی هستیم که با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت ماهی و گوشت قرمز نشان می‌دهد مردم توان خرید گوشت مرغ را دارند.

روزهای پایانی سال را در پیش داریم برخی از مردم قصد مسافرت دارند به‌ویژه مردم شهرهای استان که طی این ایام بیشتر علاقه‌مند هستند روزهای تعطیل خود را در ییلاق و سر زدن به بستگان در روستاها سپری کنند به همین دلیل مردم در تدارک تأمین موادغذایی روزهای تعطیل خود هستند که باتوجه به افزایش قیمت ماهی و گوشت قرمز؛ مرغ محصولی است که راحت‌تر می‌توانند در سبد غذایی خود قرار دهند ولی افزایش قیمت آن طی روزهای گذشته مردم را درگیر صف‌های طولانی برای خرید مرغ دولتی کرده است.

طی ماه‌های گذشته قیمت مرغ به پرواز درآمد و در حال حاضر نیز در برخی از فروشگاه‌ها براساس برند آن تا 16 هزار تومان نیز توزیع می‌شود که خیلی از مردم با توجه به تدارک سفره عید توان خرید مرغ با این قیمت را ندارند و ترجیح می‌دهند ساعت‌های طولانی برای دریافت مرغ دولتی با قیمت 11 هزار و 500 تومان انتظار بکشند.

*مرغ گرم 14 هزار تومان بدون یارانه

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان مرکز مازندران درباره قیمت مرغ گفت: در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری 10 هزار و 200  است که با توجه به سایر هزینه‌ها تا 14 هزار تومان باید به فروش برسد که برخی از فروشگاه‌ها با دریافت یارانه دولتی مرغ 11 هزار و 500 تومانی توزیع می‌کنند.

کامران هاشمی افزود: توزیع این میزان مرغ جواب‌گوی مردم نیست باید سهمیه افزایش یابد که تمهیدات لازم در این زمینه در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وی با اشاره به کاهش قیمت جوجه، تصریح کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده قیمت مرغ برای شب عید و سال آینده 100 در صد کاهش می‌یابد به این دلیل که مرغداران برای ایام عید جوجه‌ریزی داشتند و مرغ‌ها را روانه بازار می‌کنند.

*توزیع روانه 100 هزار تن مرغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این‌باره اظهار کرد: در بحث توزیع مرغ روزانه حدود 100 تن مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان در سطح استان  توزیع می‌شود که در سایر فروشگاه‌ها براساس برند قیمت این محصول متفاوت است.

محمد محمدپور عمران افزود: توزیع روزانه 100 تن مرغ با تأمین نهاده‌های دامی برای تولیدکنندگان توسط جهاد کشاورزی در سطح استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه احتمال واردات مرغ طی روزهای آینده وجود دارد، تصریح کرد: قیمت جوجه به  4 هزار و 500 رسیده بود که با توجه به این شرایط به 2 هزار تومان رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: تمام تمهیدات و اقدامات برای این است که بتوانیم قیمت مرغ را به حدی برسانیم که مردم عادی قدرت خرید داشته باشند.

*220تن مرغ توزیع می‌شود

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: براساس مصوبه تنظیم بازار روزانه 100 تن مرغ با قیمت دولتی در سطح شهرهای استان مازندران توزیع می‌شود.

سلیمان حاتم‌نژاد با اشاره به اینکه قصد داریم توزیع مرغ روزانه را تا شب عید به 220 تن در روز برسانیم، افزود: همچنین بحث توزیع مرغ 11 هزار و 500 تومانی در بخش‌ها، مناطق و دهستان‌های سطح استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به نیاز مردم مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب دولتی برای ایام پایانی سال نیز توزیع خواهد شد.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه شبانه در مازندران بیش از 400 تن مرغ در 17 کشتارگاه سطح استان کشتار می‌شود، خاطرنشان کرد: مرغ به میزان کافی موجود است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد اقدامات ما در بحث تنظیم بازار و تأمین نهاده‌های دامی مرغداران است.

براساس این گزارش، اما موضوع مهمی که مردم ما باید به آن توجه کنند این است درست است با افزایش قیمت کالاها مواجه هستیم اما مردم نیز باید خریدهای خود را مدیریت کنند طبیعی است هرگاه با افزایش تقاضا برای کالایی مواجه شویم قیمت نیز افزایش می‌یابد به این دلیل که مردم به آن نیاز دارند خواه هر قیمتی که باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :