آخرین عناوین

دوشنبه 13 اسفند 1397-9:23 کد خبر:66179

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

کاهش ۵ درصدی تلفات موتورسواران در حوادث ترافیکی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به کاهش پنج درصدی تلفات موتورسواران در حوادث ترافیکی گفت: امسال ۸۲ نفر در این بخش در استان کشته شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران،علی عباسی شمار کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی را ۸۲ نفر اعلام کرد و افزود: در این استان در ۱۰ ماهه سال جاری ۴۸۷ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۱۹، بابل با ۱۰ و جویبار، بهشهر و آمل هر کدام با ۸ نفر بیشترین و شهرستان‌های نور، تنکابن، نوشهر و بابلسر هر کدام با ۲ نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید و بیشترین فوتی در ماه‌های مرداد و خرداد هر کدام با ۱۳، تیر با ۱۲ مورد بیشترین و کمترین آن با ۳ نفر در آذر ماه ثبت شده است.

وی با اشاره به فوت ۵۴ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و مابقی محور درون شهری افزود: از ۸۲ نفر فوتی‌های موتور سوار در نه ماه ۸۱ نفر مرد و ما یک زن هستند.

عباسی در ادامه با اشاره به فوت ۷۵ راننده موتور و مابقی سرنشین افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در نه ماهه سالجاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر حوادث باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :