آخرین عناوین

سه شنبه 14 اسفند 1397-18:12 کد خبر:66209

سرپرست آب و فاضلاب شهری مازندران اعلام کرد:

سرانه مصرف آب در مازندران ۲۰۰ لیتر در روز است

سرپرست آب وفاضلاب شهری مازندران با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب به ویژه در روزهای پایانی سال، سرانه مصرف آب در استان را به ازای هر نفر ۲۰۰ لیتر در روز بیان کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران، مجید عبداللهی به بیان اهمیت آب پرداخت و گفت: جایگزینی برای آب وجود ندارد و منابع آب شیرین در دسترس بسیار ناچیز است بنابراین باید قدرش را بدانیم و بیهوده آب را هدر ندهیم.

وی، با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در کشور حدود ۱۸۰- ۱۶۰ لیتر در روز به ازای یک نفر است اما در مازندران در حدود ۲۰۰ لیتر در روز به ازای هر نفر مصرف می‌شود، در توصیه به شهروندان افزود: اولین توصیه این است که اسراف نکنیم بدین معنی که بیش از اندازه مصرف نکنیم و به عبارت دیگر در مصرف خودمان مدیریت داشته باشیم و مدیریت مصرف به معنای استفاده نکردن نیست بلکه به معنی درست مصرف کردن و به اندازه مصرف کردن است

سرپرست آبفا شهری مازندران ادامه داد: مدیریت مصرف به اعمال روش‌هایی اطلاق می‌شود که بتواند از هدر روی آب و مصرف خارج از نیاز واقعی جلوگیری کند.

عبدالهی، حفظ سرمایه عظیم ملی، حفظ محیط زیست، کارایی تأسیسات موجود، اختصاص عادلانه و بهینه آب بین همه شهروندان و حفظ حقوق دیگران را از مهمترین مزایای مدیریت مصرف آب برشمرد و گفت: ضروری است در مصرف آب تغییر رفتار دهیم به طور مثال به جای شستشوی قالی و پرده و اتومبیل با آب شرب به قالیشویی، پرده شویی و کارواش مراجعه کنیم و یا به جای آبیاری فضای سبز با آب شرب از آب غیر شرب نظیر آب باران استفاده نمائیم.

وی، با بیان اینکه استفاده از کاهنده‌های مصرف نظیر شیرهای اهرمی، فلاش تانک‌های کم مصرف و… منجر به کاهش ۳۰ درصدی در مصرف آب می‌شود، گفت: به مشترکین توصیه می‌شود از مصرف آب غیر ضروری در ساعات پرمصرف به ویژه در روزهای پایانی سال خودداری نمایند.

عبدالهی، به تدابیر اندیشیده شده در ایام نوروز برای ارائه خدمات به مردم و مسافران عزیز این استان اشاره و تصریح کرد: در ایام نوروز برای ارائه خدمات بهتر به مردم و مسافران و ایجاد خاطری خوش برای این عزیران، کشیک‌هایی را در سطح ستاد و شهرستان‌ها پیش بینی کردیم به طوری که در سطح ستاد، معاونان و مدیران و در شهرستان‌ها مدیران امور و تیم‌های عملیاتی در این کشیک‌ها به طور شبانه روز حضور فعال دارند.

سرپرست آبفا شهری مازندران ادامه داد: در سطح استان تیم‌های واکنش سریع در حالت آماده باش قرار دارند و در مواقع اضطراری نیز در هر شهرستان حداقل یک تانکر آب رسان سیار پیش بینی شد تا در بروز مشکل احتمالی در سریع‌ترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: مشترکین در صورت مشاهده هرگونه نشت آب از شبکه و برداشت غیرمجاز با سامانه ۱۲۲ تماس حاصل نمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :