آخرین عناوین

سه شنبه 14 اسفند 1397-18:29 کد خبر:66212

سرپرست اداره‌ کل منابع طبیعی مازندران- نوشهر خبر داد:

انتقال آب خزر با دِبی بالا برای جنگل‌های مازندران خسارت‌زا است

سرپرست اداره‌ کل منابع طبیعی استان مازندران- نوشهر گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان با دِبی بالا برای جنگل‌های مازندران می‌تواند خسارت‌زا باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، عبدالرضا سنگاری در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته منابع طبیعی انجام شد با اشاره به سؤال خبرنگار ما مبنی بر پیامدهای انتقال آب دریای خزر به سمنان برای جنگل‌های مازندران، اظهار کرد: اگر این انتقال آب با دِبی بالا صورت پذیرد می‌تواند خسارت‌زا باشد.

وی با بیان اینکه نقدهای زیست‌محیطی زیادی در این‌باره شده است، افزود: برخی کشورهای حاشیه خزر نیز این کار را برای عمران و آبادانی اراضی خود همین طرح را اجرا کردند.

سرپرست اداره‌ کل منابع طبیعی استان مازندران- نوشهر، گفت: نگاه زیست‌محیطی بسیار دغدغه‌مندی در این حوزه برای علاقه‌مندان به محیط‌‌زیست وجود دارد و به نوعی خط قرمز آنها است و البته بعید است این انتقال از سمت غرب مازندران صورت بگیرد و بیشترین دغدغه برای شرق مازندران وجود دارد.

وی درباره متوقف شدن فعالیت کارخانه شن و ماسه «دشت نظیر» بخش کجور تصریح کرد: پس از زلزله مخرب سال 83 در بخش کجور، برای سهولت در تأمین مصالح مردم آسیب دیده از زلزله جهت ساخت یا بازسازی منازل خودشان، مجوز موقتی صادر شد ولی متأسفانه هر بار تمدید شد.

این مسئول اضافه کرد: در بالادست این معدن جنگل‌کاری زیادی صورت گرفته است ولی به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از این معدن، بخش زیادی از جنگل‌های دست کاشت تخرریب شده است و فعالیتش ممنوع است.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی مازندران – نوشهر نیز با اشاره به اینکه عرصه بیش از 643 هزار هکتاری منابع طبیعی غرب مازندران، بیان کرد: برای جلوگیری از تجاوز به این عرصه‌ها، سندهای تک برگ را تهیه کردیم.

بهروز بایی لاشک، افزود: از 142 کیلومتر نوار ساحلی غرب مازندران، بیش از 90 درصد آن آزادسازی شده است.

وی عنوان کرد: از میزان ۴۹ هکتار عرصه‌هایی که در دست اشخاص بوده است رفع تصرف صورت گرفته و برای ۹۸ کیلومتر آن سند کاداستر صادر شده است.

این مسئول ابراز کرد: برای در امان ماندن و تثبیت مالکیت از مرز اشخاص مستثنیات، 289 کیلومتر بنچ مارک نصب کردیم که هر پایه آن 600 هزار تومان هزینه در بر داشته است.

وی با اشاره به اینکه تنها 9 معدن در این منطقه فعالیت دارد، تصریح کرد: تعداد 43 قرارداد در بحث تفرجگاه‌ها و امور گردشگری بسته شده است که از این رهگذر مبلغ یک میلیارد و 240 میلیون تومان به حساب خزانه واریز شد.

معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی مازندران – نوشهر گفت: برای مبارزه با آفاتی مانند بلایت و شب‌پره، تیم تخصصی گیاه پزشکی را هم تشکیل دادیم تا در مواقع ضروری برای مبارزه با آفات وارد عمل شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :