آخرین عناوین

سه شنبه 21 اسفند 1397-12:37 کد خبر:66343

هر دم از این باغ بری می رسد:

برنامه ریزی برای تخلف هفت میلیارد و دویست میلیون تومانی در پزشک خانواده شهری

تعدادی از پزشکان خانواده شهری در حالی نسبت به دریافت مابه‌التفاوت سرانه پزشک خانواده شهری اقدام می‌کنند که مسئولان دانشگاه این موضوع را خلاف قانون اعلام کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، تعدادی از مراجعان به پزشک خانواده شهری این روزها با درخواست پرداخت فیشی با عنوان مابه‌التفاوت سرانه پزشک خانواده شهری مازندران مواجه می‌شوند.

انجمن پزشکان خانواده شهری در مازندران براساس فیش صادر شده تصمیم گرفتند که سالانه 6 هزار تومان از هر جمعیت زیرپوشش خویش دریافت کنند.

در همین ارتباط با محسن اعرابی معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت‌وگو کردیم.

وی گفت: دو ماه پیش به پزشکان خانواده شهری اعلام کردیم که نباید مبلغی از جمعیت زیرپوشش خویش دریافت کنند و این اقدامی است که انجمن نسبت به دریافت آن ورود پیدا کرده است.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطر نشان کرد: اگر مواردی شکایت وجود داشته باشد برخورد لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انجمن به صورت خودسرانه نسبت به دریافت این مبلغ اقدام می‌کند، گفت: انجمن برخی ادله‌های برای خودش تعریف کرده و معتقد است که هزینه‌ها پزشکی خانواده شهری افزایش پیدا کرده و نسبت به دریافت این رقم اقدام می‌کنند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه مجاری قانونی دریافت مابه‌التفاوت سرانه پزشکی طی نشد،گفت: حتی در ستاد راهبردی در حال پیگیری لازم هستیم و اگر در سطح ملی سرانه افزایش پیدا نمی‌کند باید راهکار لازم اتخاذ شود.

وی با اعلام اینکه شکایت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، افزود: هر مورد که به ما اعلام شود در زمان پایش کسورات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اعرابی در پاسخ به این سوال که دریافت مابه‌التفاوت سرانه پزشک خانواده از نظر شما غیرقانونی است، گفت: مجوزهای لازم در این ارتباط را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: انجمن به تنهایی نمی‌تواند چنین اقدامی انجام دهد، تعداد پزشکانی که نسبت به تهیه این فیش اقدام کرده بسیار کم است.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: 80 مورد شکایت از پزشک خانواده شهری باقی مانده و اصرار به رسیدگی دارند.

رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با تاکید بر خلاف قانون بودن این اقدام، گفت: تعدادی شکایت نسبت به این موضوع در این مجموعه دریافت شده است.

وی درباره میزان جریمه این تخلف گفت: هر پزشک خانواده شهری در صورت داشتن شاکی دو برابر مبلغ دریافتی از جمعیت زیرپوشش جریمه می‌شود.

پزشکان خانواده شهری در حالی نسبت به دریافت مابه‌التفاوت سرانه پزشکی از خانواده‌ها دریافت می‌کنند  که در نسخه صفر دو این موضوع پیش‌بینی نشده است.

رسولی مسئول پزشک خانواده شهری در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار ما اعلام کرده است که پس از جمع‌بندی در این ارتباط اظهارنظر می‌کند، این فرصت برای این مسئول در پاسخگویی به این رسانه وجود دارد، اما آنچه که در حال حاضر انجام می‌شود خلاف قانون است.

براساس این گزارش، حدود یک‌میلیون و 200 هزار نفر از خانوده‌های مازندرانی زیرپوشش پزشک خانواده شهری قرار دارند که براساس تصمیمات انجمن پزشکی خانواده شهری هر نفر سالانه 6 هزار تومان باید به پزشکان مشمول این طرح پرداخت کند که از نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران این اقدام خلاف قانون است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :