آخرین عناوین

يکشنبه 26 اسفند 1397-8:25 کد خبر:66422

گلایه رئیس اتحادیه خشکشویی از تصمیم کمیسیون نظارت:

افزایش چندین برابری مواد اولیه تا عدم موافقت با افزایش نرخ دستمزد خشکشویی‌ها

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی مرکز مازندران با بیان اینکه متاسفانه کمیسیون نظارت مرکز مازندران با نرخ‌نامه جدید طی سال‌جاری موافقت نکرد؛ گفت:مواد اولیه مورد نیاز خشکشویی‌ها چندین برابر شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، ساسان شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: 170 خشکشویی در مرکز مازندران مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: علیرغم افزایش چند برابری مواد اولیه و هزینه‌ها، امسال نرخ مصوب جدیدی نداشتیم.

رئیس اتحادیه صنف خشکشویی و لباسشویی مرکز مازندران خاطرنشان کرد: کمیسیون نظارت مرکز مازندران با نرخ‌نامه جدید طی سال‌جاری موافقت نکرد و لذا هیچگونه افزایش قیمتی نداشتیم.

شیردل بیان کرد: تاید رخت شویی یک‌هزار و 800 تومانی را امسال 7 هزار تومان می‌خریم، هزینه 50 هزار تومانی آب، امسال به 300 هزار تومان رسیده و سایر مواد اولیه مورد نیاز خشکشویی‌ها و لباسشویی‌ها متأثر از قیمت دلار، چندین برابر شده است اما با نرخ‌نامه جدید موافقت نشده است؛ سوال اینجا است که مابه‌التفاوت هزینه‌ها نسبت به سال قبل را باید از کجا تأمین کنیم؟

وی در خصوص نرخ خشکشویی‌ها در بازار شب عید گفت: قیمت اتوشویی پیراهن مردانه 3 هزار تومان، شلوار 3 هزار تومان، کت 5 هزار تومان و انواع لباس زنانه نیز بسته به طرح و جنس لباس، با توجه به خدماتی بودن فعالیت این حرفه، توافقی است.

به گفته رئیس اتحادیه صنف خشکشویی مرکز مازندران، مهم‌ترین مشکل حال حاضر فعالان این حرفه در استان، افزایش روزانه نرخ مواد اولیه و هزینه‌های جانبی است که روزگار را برای فعالان و کسبه این صنف، سخت کرده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :