آخرین عناوین

دوشنبه 27 اسفند 1397-9:41 کد خبر:66443

هشدار:مردم مراقب باشند:بسیاری از جاده ها مسدود شده اند/بحران در داخل شهرها

رودخانه‌های نکا طغیان کرد/ تخلیه منازل حاشیه رودخانه نکا

شهرداری نکا در اطلاعیه‌ای نسبت به طغیان رودخانه نکا هشدار داد و از شهروندان خواسته است تا منازل خود را در حاشیه رودخانه تخلیه کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، اهالی مازندران از نیمه شب گذشته تاکنون شاهد بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد برخی مناطق شدید و کاهش حدود 12 درجه‌ای دمای هوا هستند.

در حالی مردمان این استان شاهد بارش باران و برف هستند که به پیشواز عید نوروز و بهار می‌رویم و روزهای پایانی زمستانی را پشت سر می‌گذاریم.

ساعت 11:50 روز یک‌شنبه 26 اسفند ماه سال جاری

باران در راه مازندران/ احتمال وقوع سیلاب در شرق مازندران؛ مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: سامانه سرد و بارشی از امشب همراه با کاهش 12 درجه‌ای دمای هوا در آسمان مازندران نفوذ پیدا می‌کند.

ساعت 22:51 یک‌شنبه 26 اسفند

محور هراز به‌علت بارش برف مسدود شد؛  بنا به اعلام پلیس راهور ناجا، محور هراز به علت بارش شدید برف و عدم ایمنی مسدود شد که مسدود بودن این محور تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

ساعت 7:55 دوشنبه 27 اسفند

بارش برف در ارتفاعات و باران در محورهای پایین دست مازندران/ رانندگان با چراغ روشن تردد کنند؛ رئیس پلیس راه مازندران گفت: شاهد بارش برف در ارتفاعات و بارش باران در محورهای پایین‌دست استان هستیم.

ضرورت دارد رانندگان از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در محورهای کوهستانی استان پرهیز کنند در غیر این صورت با توجه به بارش شدید لازم است خودروها با چراغ روشن در محورهای استان تردد کنند.

ساعت 8:05 امروز

وقوع سیل در میاندورود

بارش باران شدید شب گذشته موجب جاری شدن سیل در شهرستان میاندورود، در مناطق دارابکلا و نهایتا جاده ساری نکا شده است.

هم‌اکنون گل و لای ناشی از سیل به سمت جاده ساری ـ نکا سرازیر شده است و تردد در این مسیر به سختی صورت می‌گیرد.

ساعت 8:16

محور کیاسر تا اطلاع ثانوی مسدود است/ ترافیک فوق‌سنگین زیر بارش برف شدید در محور سوادکوه

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: محور کیاسر نیز به‌دلیل بارش برف و راه افتادن سیلاب تا اطلاع ثانوی مسدود است.

ساعت 8:58

تداوم شدت بارش‌ها تا پایان امروز در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: بارندگی‌ها امروز کمابیش در آسمان استان همراه با وزش باد گاهی شدید ادامه دارد.

ساعت 8:59

ورود سیلاب به خانه برخی روستاهای بالادست میاندورود/ تردد کند در جاده میاندورود-ساری

فرماندار میاندورود با بیان اینکه هیچ جاده‌ای در میاندورود مسدود نیست اما به‌خاطر آب‌های سطحی و حوادث رانندگی تردد با کندی جریان دارد، گفت: سیلاب وارد خانه برخی از روستاهای بالادست شهرستان میاندورود شده است.

ساعت 9:05

راه‌ ارتباطی 5 روستای منطقه چهاردانگه مسدود شد/قطعی برق از صبح امروز

ارتفاع بارش برف در برخی از مناطق چهاردانگه مازندران به یک متر رسیده است.

ساعت 9:43

رودخانه‌های نکا طغیان کرد/ تخلیه منازل حاشیه رودخانه نکا

بارش باران در شرق استان مازندران موجب آبگرفتگی وسیع در بخش‌های مختلف این منطقه شده و ضمن ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان تردد را برای افراد با مشکل مواجه کرده است.

شهروندان نکایی که در سال 78 تجربه تلخ سیل را با کشته شدن دهها تن از هموطنان در این شهر داشته‌اند؛ صبح امروز بار دیگر با مشاهده بالا آمدن آب در رودخانه وسط شهر نکا دچار رعب و وحشت شده و نگران تکرار دوباره سیل 78 هستند.

برهمین اساس شهرداری نکا در اطلاعیه‌ای نسبت به طغیان رودخانه نکا هشدار داده و از شهروندان خواسته است تا منازل خود را در حاشیه رودخانه تخلیه کنند.

این در حالیست که براساس گزارش‌های رسیده محور ساری به نکا هم با توجه به سرریز شدن آب کانال‌های احداثی در مسکن مهر نکا موجب آبگرفتگی وسیع در این محور و کند کردن تردد رانندگان شده و امکان تردد در مسکن مهر هم برای اهالی ممکن نیست.

براساس این گزارش، بارش شدید موجب طغیان رودخانه در روستای زرندین هم شده و روستاهایی همچون حاجی‌محله، زرندین و بسیاری از روستاهای مسیر رودخانه دچار آبگرفتگی شدید هستند.

آبگرفتگی اراضی کشاورزی، مسدود شدن راه هزارجریب  و کندی تردد در محورهای مختلف روستایی از دیگر مشکلاتی است که شهروندان نکایی اکنون با آن دست به گریبان هستند.

مدیرکل هواشناسی مازندران هم روز گذشته در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس، احتمال وقوع سیلاب را هشدار داده بود.

سید محمدرضا رضوی به وزش باد شدید در آسمان استان اشاره کرد و گفت: با توجه به وزش باد که در برخی مناطق شدید بوده احتمال خسارت بر خزانه‌های برنج و سقف ساختمان‌ها وجود دارد.

این مسئول با اعلام اینکه این سامانه سرد و بارشی بیشتر شرق مازندران را در برمی‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به بارش‌های رگباری احتمال وقوع سیلاب نیز وجود دارد.

رضوی با بیان اینکه بارش‌ها از امشب در آسمان مازندران شروع می‌شود، گفت: شدت بارندگی از نیمه شب امشب تا فردا خواهد بود.

آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در 5 شهرستان‌ استان مازندران

علی‌اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران  اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی با توجه به هشدار درباره خطرات احتمالی وقوع بارش برف و باران از روز گذشته در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: با توجه به بارندگی شدیدی که شاهد بودیم که در شهرستان به حدود 70 میلی‌متر رسید، شاهد مشکلاتی از جمله آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه تجن بوده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های شهرستان‌های ساری، سوادکوه، سوادکوه شمالی، نکا و میاندورود، اضافه کرد: شدت بارندگی باید فروکش پیدا کند تا شاهد فروکش کردن آب در سطح معابر استان باشیم.

وی با بیان اینکه محور کیاسر با توجه به شدت بارش‌ها مسدود شده است، تصریح کرد: با ورود ماموران راهداری این محور درحال بازسازی و پاک‌سازی است.

احمدی به افتادگی درخت در محور سوادکوه اشاره کرد و گفت: این مشکل نیز با حضور ماموران دستگاه‌های امدادی برطرف شده و تردد در این محور برقرار است.

وی با اعلام اینکه تمامی راه‌های مازندران به جز محور کیاسر باز است، بیان کرد: تمامی نیروهای خدماتی، امدادی و پلیس راه در سطح محورهای استان پای کار هستند.

5 جاده روستایی در سوادکوه مسدود شد

همچنین بارندگی و جاری‌شدن سیل در سوادکوه، منجر به لغو جلسه شورای اداری، مسدود‌شدن 5 جاده روستایی و توقف حرکت قطار مسافربری در منطقه آزاد‌مهر سوادکوه شد.

پل «تجن» ساری مسدود شد

پل تجن هم که در شرق شهر ساری قرار دارد به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق بالادست مسدود شده است و مسیر تردد خودروها در داخل  شهر ساری مسدود شده است و به خودروها از راه‌های فرعی اجازه تردد از مسیرهای فرعی داده شده است.

نیروهای خدماتی دستگاه‌های امدادی در حال خدمات‌رسانی هستند اما گل و لای ناشی از جاری شدن سیل و قطع شدن درختان نیز خدمات رسانی را کند کرده است.

*وضعیت بحرانی در محور کیاسر/محورهای هراز و کندوان برفی است

علیرضا قدمی امروز درباره آخرین وضعیت راه‌های مازندران اظهار کرد: درحال شاهد بارش برف در محدوده تونل امامزاده هاشم هراز، محدوده هزارچم تا تونل کندوان محور کندوان و محدوده گرزین‌خیل تا گدوک محور سوادکوه هستیم.

وی افزود: محور کیاسر نیز به‌دلیل بوران شدید همچنان مسدود است که برخی از مسافران از مسیر سمنان در ارتفاعات این محور ماندند که با کمک راهداری به مکان امن منتقل شدند باید صبوری کنند تا بوران فروکش کند.

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به آب‌گرفتگی و ترافیک سنگین در محور ساری نکا، تصریح کرد: آب سطح راه‌ها را گرفته و شاهد ترافیک سنگین در این محور هستیم که باید رانندگان صبوی کند تا وضعیت آرام شود.

این مسئول گفت: محور گلوگاه دامغان نیز به‌دلیل شدت بارش برف و بوران تا اطلاع ثانوی مسدود است.

قدمی ادامه داد: محدوده سنگتراشان محور کیاسر نیز شاهد رانش بودیم که خسارت سنگینی به خودروهای عبوری وارد شد.

وی در پایان با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، خاطرنشان کرد: باتوجه به ادامه بارش‌ها تا پایان امروز مردم به توصیه‌ها توجه کرده و درصورت ضرورت برای سفر حتما وضعیت راه‌ها را استعلام کنند.

*سقوط بهمن در جاده کندوان؛ اعلام وضعیت فوق‌العاده در چهاردانگه ساری

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اعلام وضعیت فوق‌العاده در چهاردانگه ساری گفت: سقوط بهمن در جاده کندوان سبب مسدودی این محور شده است.

علی اصغر احمدی اظهار داشت: هم اکنون بارش شدید باران توام با سیلاب در شهرهای شرقی استان نظیر نکا و ساری صورت گرفته و سبب طغیان رودخانه نکارود و تجن ساری شده است.

وی افزود: سیلاب شب گذشته و امروز سبب بروز خسارات و شکستن پل‌هایی در شهر شیرگاه پل سفید شده است و خسارات بالای سیلاب پس از برآوردها اعلام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه ساعتی پیش یک فقره سقوط بهمن در کندوان اتفاق افتاد، تصریح کرد: ضروری است رانندگان تا بازگشایی راه از سفرهای غیرضروری در این محور خودداری کنند.

احمدی بیان کرد: در حال حاضر کولاک برف برخی نقاط محور جاده کندوان را گرفته و کولاک شدید در محدوده کندوان تا سه راهی دیزین محور کرج- چالوس ادامه دارد.

شهردار کیاسر از گرفتار شدن 200 خودرو در برف جاده مازندران ـ سمنان خبر داد و گفت: اکنون نیازمند تجهیزات برفروبی هستیم.

همت محمد نژاد با اعلام اینکه به دلیل بارش برف و باران وضعیت به شدت نگران کننده است، گفت: در حال حاضر 200 خودرو در برف منطقه چهاردانگه گرفتار شده‌اند.

*هویت شهروند مفقود شده مازندران مشخص شد

علی غلامیان اظهار داشت: جواد عباس‌پور مرغدار داربکلایی با خودرو شخصی خود در سیل بامداد امروز مفقود شد.

وی افزود: خودرو وی صبح امروز پیدا شده و عوامل امدادی در جستجو هستند.

فرماندار میاندورود با بیان اینکه سیلاب سبب تخریب بسیاری از راه‌های بین مزارع شهرستان شده است، تصریح کرد: جاده ساری به نکا به دلیل بارش شدید باران و سیلاب دارای ترافیک سنگینی است.

*هرگونه تردد از پل تجن تا اطلاع ثانوی ممنوع است

براساس این گزارش،عباسعلی رضایی در محدوده پل تجن اظهار کرد: از شب گذشته بارندگی شدیدی در کل استان اتفاق افتاد که این بارندگی‌ها از غرب آغاز شده در شرق استان شدتش بیشتر است.

وی افزود: در شهرستان ساری، جاده موصلاتی ساری به کیاسر از نیمه‌های شب گذشته بسته شد که با تلاش راهداری و پیمانکاران بخش خصوصی راه بازگشایی شد، اما مسیر جاده تاکام به کیاسر به جهت شدت بارش برف بسته است و در تلاش هستیم تا این جاده را هم بازگشایی کنیم.

فرمانداری ساری با بیان اینکه در شهر هم برای ما مشکلات شهری ایجاد نشد، خاطرنشان کرد: چون شدت بارندگی زیاد بود، آب رودخانه تجن بالا آمده که تصمیم گرفتیم ساعاتی پل تجن را ببندیم تا اتفاقی نیفتد و تا زمانی که به حالت عادی برنگردد شاید این پل همچنان بسته باشد.

این مسئول با بیان اینکه مردم از جاده سمسکنده تردد کنند تا با مشکل مواجه نشوند، بیان کرد: توقعم از مردم ساری،روستاهای اطراف و افرادی که در مجاورت رودخانه تجن زندگی می‌کنند این است که از محدوده تجن فاصله بگیرند عکس گرفتن از این شرایط ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد.

رضایی گفت: دست به دست هم دهیم تا در کمترین زمان مشکل را حل کنیم، نزولات آسمانی نعمت است و باید تلاش کنیم که مردم کمترین خسارت را ببینند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :