آخرین عناوین

سه شنبه 28 اسفند 1397-9:27 کد خبر:66481

آخرین وضعیت مناطق سیل زده در مازندران:

شهرهایی که غرق شدند/ کیاسر مسدود، هراز عادی

بارندگی شدید و سیلاب، مازندران را در روزهای پایانی سال غافلگیر و برخی شهرهای استان را دچار آبگرفتگی کرد تا جایی که تردد در آن با قایق موتوری و جت اسکی صورت گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، آخرین روزهای زمستان ۹۷ برای مازندرانی‌ها چندان خوش یمن نبود، ترکیبی از بحران‌های متعدد در استان به وقوع پیوست، از بارندگی و سیلاب گرفته تا رانش و ریزش سنگ.

۲۴ ساعت از بارندگی شدید آخرین روزهای مازندران می‌گذرد و هنوز حجم آب در برخی رودخانه‌های استان از جمله تلار، تجن و نکارود بالاست و اگرچه خطرها کاهش یافته اما زخم طبیعت بر تن ناسور شهرها هویدا است.

دبی بالای آب در رودخانه‌های تجن، تلار و نکارود در روز گذشته، سطحی وسیعی از شهرهای مرکزی و شرقی استان را به زیر آب برد تا جایی تردد در بسیاری از شهرها از جمله کیاکلا، نکا و برخی مناطق ساری به صورت عادی ممکن نبود و این وضعیت تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و اورژانس را به حالت آماده باش درآورد.

از سیل و آبگرفتگی که بگذریم، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی نظیر سوادکوه، بارش شدید برف در کندوان، هراز و کیاسر و خالی شدن زیر ریل قطار در محدوده راه آهن شمال، آخرین روزهای زمستان را در مازندران ناخوش کرده است.

صبح دوشنبه، ابر، باد و ماه، خورشید و فلک دست به دست هم دادند تا دو روز مانده به عید در مازندران کمی بهتر سپری شود، هوا ابری و مه آلود است، ابرهای سیاه کنار رفته و آب رودخانه‌ها فروکش کرده است.

این درحالی است که برخی اهالی شهری و روستایی در مناطق مرکزی و شرقی استان، دوشنبه شب را در محل‌هایی خارج از منزل خود و یا در مساجد و مکان‌های درنظر گرفته شده به صبح رساندند.

از شرایط بحران درحال خروج هستیم

مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران درباره آخرین وضعیت آبگرفتگی در استان با بیان اینکه بیشترین مشکل را در شهرستان سیمرغ و کیاکلا داشتیم افزود: خوشبختانه شرایط از بحران در حال خروج است و به شرایط عادی نزدیک می‌شود.

وی با اظهار اینکه با توجه به اعزام ادوات و ماشین آلات به شهرستان سیمرغ و کاهش سطح آب، روند امدادرسانی شدت یافته است گفت: مسدودی دهنه پل‌ها و مسیل ها باز شده و حجم بارش‌ها نیز کم شده است.

رازجویان با عنوان اینکه ۹۸ درصد شهرستان سیمرغ برق دار شده است گفت: آب شهرستان تا یک ساعت دیگر وصل می‌شود و برق یک یا دو روستا به دلیل آنکه ترانس آن زیر آب قرار دارد برای حفظ جان اهالی قطع است.

معاون استاندار مازندران با عنوان اینکه گاز شهرستان و دیگر مناطق قطع نیست گفت: در شهرستان میاندرود، انتقال اهالی برخی روستاها از جمله قادی کلاً به روستاهای همجوار منتقل شدند و در شهرستان سوادکوه نیز با رانش مواجه بودیم که ادوات لازم برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی با عنوان اینکه دسترسی و آنتن دهی به تلفن همراه در برخی مناطق قطع شده است گفت: در شهرستان ساری و منطقه کیاسر به دلیل حجم شدید بارش‌ها، راه اصلی منطقه دیشب مسدود بود و اواخر شب بازگشایی شد و راههای دسترسی به روستاها امروز بازگشایی می‌شد.

رازجویان عنوان کرد: در شهرستان نکا، به دلیل آمادگی‌های صورت گرفته با شدت بارش‌ها، شهر به حالت عادی بازگشته است و امید داریم استان در ساعت‌های آینده به شرایط عادی برگردد.

رازجویان درباره توقف حرکت قطارها عنوان کرد: روز گذشته حدود سه ساعت به دلیل خالی شدن زیر ریل در یک منطقه توقفی در حرکت قطارها ایجاد شده بود و اکنون این مسئله حل شده است.

وی درباره برآورد میزان خسارت‌ها گفت: هنوز آمار این بخش نهایی نشده است.

کیاسر مسدود، هراز و کندوان عادی

آخرین وضعیت راههای استان مازندران نشان می‌دهد که محور کیاسر مسدود و تردد در کندوان و هراز عادی و روان است، محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران در این باره گفت: با توجه به انسداد محور کیاسر تردد در هراز و کندوان عادی و روان است.

وی با اشاره به شرایط جوی ابری و نیمه ابری در محورهای کوهستانی استان گفت: همچنین تردد در مسیر سوادکوه از محدوده کارسالار تا شیرگاه با ترافیک سنگین و نیمه سنگین همراه است.

هواشناسی مازندران نیز وضعیت جوی استان در روز سه شنبه را نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و از اواخر شب همراه با بارندگی در ارتفاعات مه آلود و بارش برف پیش بینی کرده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :