آخرین عناوین

سه شنبه 28 اسفند 1397-9:34 کد خبر:66482

رئیس شبکه بهداشت مازندران اعلام کرد:

کنترل بیماری روده‌ای در مناطق سیلزده مازندران ضروری است

رئیس شبکه بهداشت مازندران با تأکید بر رعایت بهداشت از سوی سیلزدگان استان گفت: کنترل بیماری روده‌ای در مناطق سیلزده مازندران ضروری است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،محسن اعرابی با تأکید بر اینکه مردم در مناطق سیلزده استان بعد از اجابت مزاج، قبل از تهیه و مصرف غذا دست‌های خود را با آب و صابون بشویند اظهار داشت: در پارک‌ها به تابلوهای هشداردهنده توجه و از مصرف آب موجود در فضای سبز جداً خودداری شود.

وی با بیان اینکه میوه و سبزیجات قبل از مصرف باید به‌دقت شسته و ضدعفونی شود افزود: لیموترش و یا آب‌لیمو همراه با غذا و یا آب استفاده شود زیرا سبب از بین بردن میکروب وبا می‌شود.

اعرابی بر استفاده از آب سالم جهت آشامیدن، شست‌وشو، پخت‌وپز و استحمام تأکید کرد و متذکر شد:از مصرف آب رودخانه‌ها و چشمه‌های ناشناخته و آب مخازن کنار خیابان‌ها پرهیز و از لیوان اختصاصی و یا یک‌بارمصرف استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بارش‌های اخیر و وقوع سیل در مازندران گفت: در مناطق سیلزده امکان ابتلا به بیماری‌های روده‌ای افزایش پیدا می‌کند، بنابراین هموطنان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه مصرف آب غیرمطمئن می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های روده‌ای به‌‌ویژه وبا شود، اضافه کرد: اگر از سلامت آب آشامیدنی مطمئن نیستید بهتر است جهت اطمینان کامل، آن را بجوشانید و در صورت مشاهده هرگونه علائم گوارشی مانند اسهال، تهوع و استفراغ فرد مبتلا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :