آخرین عناوین

چهارشنبه 29 اسفند 1397-10:21 کد خبر:66493

وضعیت مازندران در آخرین روز سال:

خاموشی برق ۲۰ روستا و مرگ ۳ سیلزده/ «کیاسر» مسدود است

دو روز از سیل مخرب مازندران گذشت و با آنکه تنها یک روز به عید نوروز مانده، پای امدادرسانان به روستاها کشیده شد اما هنوز ۲۰ روستای مناطق سیل زده در سیمرغ در خاموشی به سر می‌برند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، سیل روز دوشنبه در مازندران به بخش‌های مختلف از جمله مسکن، زیربنایی و تأسیسات آب، برق و راه در استان آسیب زد، این حادثه تاکنون سه فوتی داشت و شمار قابل توجهی از حادثه دیدگان را بی خانمان کرده است.

یک شهروند کیاکلایی با بیان اینکه سیل تمام دارایی و زندگی ام را آسیب زده است، روند امدادرسانی را کند بیان کرد و گفت: تا دیروز حتی تردد در سطح شهر با مشکل مواجه بود.

وی که خود را علی معرفی کرده است با بیان اینکه حجم آبگرفتگی در شهر در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است عنوان کرد: سیل طعم خوش عید نوروز را از ما گرفته و از مسئولان تقاضا داریم به دادمان برسند.

برق ۱۱۵ روستا وصل شد، ۲۰ روستا خاموش

وضعیت در روستاهای سیل زده سیمرغ، میاندرود، و ساری با گذشت دو روز هنوز عادی نشده است، تا سه شنبه شب برق ۱۳۵ روستای سیلزده قطع بود که به گفته مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تا صبح چهارشنبه برق ۱۱۵ روستا برقرار شد و ۲۰ روستا همچنان در خاموشی به سر می‌برند.

با اظهار اینکه امدادرسانان در حال کمک به حادثه دیدگان سیل، برف و حوادث دیگر هستند، شمار تلفات ناشی از سیلاب را در استان سه نفر بیان کرد.

هلال احمر مازندران نیز در روزهای گذشته به حادثه دیدگان حوادث مختلف از برف گرفته تا سیل و ریزش سنگ در راه‌ها و محلات مختلف امداد رسانی کرده است.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اظهار اینکه ۱۲ شهر استان درگیر آبگرفتگی هستند عنوان کرد: امدادرسانان در محور کندوان، هراز، کیاسر به سمنان، سطح شهر و مناطق روستایی از جمله اسفندان، سوته، داراب کلاً، مهدی آباد، فرح آباد، روستاهای کمیشان و کلبسون نکا، سطح شهر و روستاهای سیمرغ مانند نجارکلا، تالارپشت، مری برج خیل، ملاکلا و شهرهای دیگر خدمات رسانی کرده اند.

امدادرسانی به ۶۰۰۰ سیلزده در مازندران

وی با اظهار اینکه تاکنون به شش هزار و ۵۱ نفر شامل هزار و ۵۱۲ خانوار امدادرسانی شده است از اسکان ۱۶۷ نفر خبر داد و گفت: آب ۴۱۵ منزل تخلیه و ۴۳۶ دستگاه خودرو نیز رها سازی شده است.

امدادرسانی هلال احمر درحالی صورت گرفته که ۸۷ ایم عملیاتی با ۳۸۴ نفر و بهره گیری از ۵ دستگاه آمبولانس و ۷۶ موتور لجن کشن اقدام و همچنین اقلام و مواد غذایی نظیر آب معدنی، کنسروجات، نان، برنج و غیره بین حادثه دیدگان توزیع شده است.

وضعیت راههای مازندران در صبح چهارشنبه نشان می‌دهد که ترافیک در محورهای کندوان، هراز و سوادکوه سنگین و نیمه سنگین است و محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راههای مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ترافیک در کندوان محدوده پل زنگوله، هزار چم و دزدبن سنگین، در محور هراز محدوده چلاو، تکاور، پلور و گزنک و محدوده سوادکوه نیمه سنگین است.

کیاسر مسدود است، هراز و کندوان ترافیک

وی با بیان اینکه محور کیاسر تا اطلاع ثانوی مسدود است درباره وضعیت جوی راههای استان نیز گفت: شرایط جوی صادف تا نیمه ابری، در پایین دست بارش باران، محور هراز و کندوان بارش برف و ارتفاعات گدوک شاهد مه گرفتگی هستیم.

استمداد از مسئولان ملی برای سیل

احمد حسین زادگان استاندار مازندران بیان اینکه متأسفانه خسارت‌های زیادی به تأسیسات زیربنایی، کشاورزی، مسکن مردم وارد شده و این سیل بی سابقه بوده است خواستار توجه مسئولان ملی برای رفع مشکلات سیل زدگان شد.

وی با بیان اینکه این حجم آب در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است گفت: متأسفانه استان مازندران مظلوم واقع شده است.

حسین زادگان با بیان اینکه شاهد ریزش و رانش کوه بودیم گفت: با ورود نیروهای امدادی و راهداری، راههای مواصلاتی با مشکل کمتری مواجه هستند ولی ۱۲ شهرستان درگیر سیل شدند و خسارت‌های زیادی وارد شد.

وی با اظهار اینکه هنوز برخی روستاهای ساحلی درگیر مشکل هستند گفت: ۹۵ سایت مخابرات قطع شده بود و اکنون ۳۵ سایت وصل قطع است و ۳۵ هزار مشترک دچار قطع برق شده بود و درصد بالایی از آنان دارای برق شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :