آخرین عناوین

يکشنبه 4 فروردين 1398-13:9 کد خبر:66532

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

خسارت 550 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی مازندران

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خسارت گسترده سیل گفت: سیل اخیر، 550 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی مازندران در حوزه‌های زراعی، باغبانی، آبزی پروری و امور زیربنایی زد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، محمود حجتی که به همراه دو وزیر نیرو و راه برای بازدید و رصد خسارات سیل در استان مازندران به سر می‌برند؛ طی گفت و گویی در خصوص خسارات وارده به بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: شدت بارش، حجم بارش و بارندگی اخیر خسارات زیادی را به اراضی کشاورزی، باغی، دام و طیور و آبزی پروری وارد کرد.

وی افزود: متاسفانه سیل اخیر باعث شد تا بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و زراعی هم استان گلستان و هم مازندران، خسارات زیادی را ببیند؛ در استان گلستان، نزدیک به 100 هزار هکتار از اراضی زیر آب رفت و وضعیت در مازندران هم به نوعی، همین اتفاق افتاده است.

وزیر جهاد کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه سیل خسارات زیادی به استخرهای آبزی‌پروری، خزانه‌های برنج که آماده برای نشا برنج می‌شدند، دام و طیور و مرغداری‌ها زد، وقتی که آب یک تا دو متر از استخر آبزی‌پرور بالاتر آمد، طبیعتا تمام ماهی و آبزی‌های وی را با خود می‌برد و این موضوع موجب خسارات به این بخش شده است.

حجتی در خصوص میزان خسارت ریالی وارده به این بخش بیان کرد: خسارت برآورد شده به بخش کشاورزی در استان مازندران، 550 میلیارد تومان است که امیدواریم با تسهیلات بلاعوض و حمایت‌های دولت، به جبران بخشی از خسارت‌های وارده کمکی کنیم. گفتنی است.

به گفته وزیر کشاورزی، میزان خسارت وارده به مناطق سیل زده در استان مازندران در بخش زراعی ۱۰۷ میلیارد تومان، باغبانی ۲۶۶ میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان ۶۷ میلیارد تومان، آب و خاک و امور زیربنایی ۱۱۵ میلیارد تومان و در مجموع ۵۵۵ میلیارد تومان در استان مازندران برآورد شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :