آخرین عناوین

چهارشنبه 7 فروردين 1398-19:8 کد خبر:66579

فرماندار نکا خبر داد:

۱۲ هزار هکتار از مزارع نکا زیر آب رفت/ ۷۰ نقطه رانشی داریم

فرماندار نکا گفت: در سیل اخیر ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به زیرآب رفته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، عبدالجواد توحیدی مقدم عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بارندگی‌های اخیر در منطقه اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان از فضای بحرانی عبور کرده و اکنون شرایط آرام و عادی شده است.

فرماندار نکا، آمار ورود مسافران نوروزی به شهرستان را پس از فروکش کردن بارندگی‌ها، تصاعدی عنوان کرد و گفت: بارندگی، سیل و برف و رانش از جمله دغدغه‌ها در شهرستان به شمار می‌رود.

توحیدی مقدم از استقرار و آماده باش ۳۰ دستگاه ادوات سنگین و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی قبل از بروز سیل و بارندگی در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خاطره بدی از سیل ۷۸ در ذهن مردم وجود دارد، اما با همکاری مردم و دستگاه بحران اخیر مدیریت شد.

وی ساماندهی رودخانه و حواشی آن را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: حدود ۲۰۰ میلی متر بارندگی طی ۲۴ ساعت در شهرستان بارید و این می‌توانست خسارت‌های عدیده ای در شهرستان ایجاد کند.

فرماندار نکا، ساخت و سازغیرمجاز را از جمله عوامل مهم در بروز سیلاب بیان کرد و گفت: ارتفاعات آب در برخی مناطق یک تا ۱.۵ متر بود و ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیرآب رفت.

وی خسارت سیلاب اخیر را ۱۸۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ۹۶ میلیارد تومان در بخش دامداری و کشاورزی و باغداری، ۳۰ میلیارد تومان حوزه راهداری خسارت دیده است و ۷۰ منطقه رانشی در شهرستان داشتیم و اکنون از راه‌های پدافندی استفاده می‌کنیم.

فرماندار نکا با اشاره به برپایی جشنواره هلو و شلیل گفت: جشنواره مرکبات و تمشک از دیگر برنامه‌های فرهنگی برپا شده در منطقه است.

وی با بیان اینکه اماکن تفریحی و گردشگری و وجود ییلاقات کوهستانی می‌تواند مقصد خوبی برای سفرهای نوروزی و گردشگری باشد گفت: شرایط لازم برای اسکان مسافران در شهرستان مهیا شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :