آخرین عناوین

چهارشنبه 7 فروردين 1398-19:8 کد خبر:66580

مدیرعامل آبفاشهری مازندران خبر داد:

تخریب 7 کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع آب توسط سیلاب/خسارت 157 میلیارد ریالی به تاسیسات

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران با اشاره به وقوع بارش شدید و سیلاب در 27 اسفند سال 97 گفت: این امر منجر به تخریب 5.4 کیلومتر خطوط انتقال و 2.2 کیلومتر شبکه توزیع آب شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران، مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران با اشاره به وقوع بارش شدید و سیلاب در 27 اسفند سال 97 گفت: این امر منجر به تخریب 5.4 کیلومتر خطوط انتقال و 2.2 کیلومتر شبکه توزیع آب شد.

براساس این گزارش،مجید عبدالهی با بیان اینکه بیشتر این شکستگی ها در شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی در پی رانش زمین رخ داد ، افزود: در مجموع 80 میلیارد و 950 میلیون ریال به خطوط انتقال وشبکه توزیع آب خسارت وارد آمد.

وی با بیان اینکه در پی بارندگی ، تاسیسات آبرسانی شهرهای سیمرغ، جویبار، بهمنیر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، ساری، بهشهر، رستمکلا، خلیل شهر، بابل، امیرکلا و بابلسر دچار آسیب شدند، تصریح کرد: آب گرفتگی 3 ایستگاه پمپاژ و از مدار خارج شدن 20 دستگاه الکتروپمپ و تابلو و دیزل ژنراتور با 70 میلیارد و 250میلیون ریال خسارت ، ورود گل و لای به یک باب تلمبه خانه و 35 کیلومتر خط انتقال فاضلاب با 3 میلیارد ریال خسارت ، تخریب یک دستگاه ترانس برق و منصوبات سرچاهی یک حلقه چاه به میزان یک میلیارد و 800 میلیون ریال، تخریب لوله و شیرآلات ورودی و خروجی و ورود گل ولای به یک باب مخزن ذخیره، به میزان یک میلیارد ریال بخشی از این آسیب ها بودند که منجر به کمبود و یا قطع آب شرب مشترکین شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ادامه داد: به غیر از مشکلاتی که درتامین آب شرب شهرهای گروه الف به دلیل افزایش میزان کدورت آب سد البرز ایجاد شد، با تلاش اکیپ های فنی و استفاده از تجهیزات لازم کمبود آب شرب مابقی شهرها را در 24 تا 48 ساعت اولیه برطرف نمودیم.

عبدالهی، به تشریح اقدامات انجام شده در روزهای بارندگی وسیل پرداخت و اظهار داشت: پس از اخطار سازمان هواشناسی و کمیته بحران آبفای کشور، تمیهای عملیاتی واکنش سریع ضمن آماده باش کامل به شهرهای آسیب دیده اعزام شدند.

وی به تشکیل جلسات متعدد کمیته بحران از شروع بارندگی تا کنون به صورت مستمر اشاره و تصریح کرد: برای فعالیت مجدد تاسیسات مجتمع آبرسانی سیمرغ با کمک سایر دستگاه ها از جمله آب وفاضلاب روستایی و هلال احمر و بکارگیری غواص برای تنظیم شیرآلات در تاسیسات غرقاب شده این مجتمع استفاده شد.

عبدالهی، اظهار داشت: برای تامین آب شرب مورد نیاز سایر مشترکین به ویژه در شهرهای بابل، بابلسر و امیرکلا روزانه 22 تانکر سیار آبرسان از سوی شرکتهای آبفاشهری ورستایی با ظرفیت 115 هزار لیتر فعالیت داشته و 19هزار و 500 بسته یک لیتری آب بسته بندی شده بین مشترکین شهرهای بابل و بابلسر توزیع شد.

وی، از اجرای خط انتقال به منظور برداشت آب از لایه بالایی سدالبرز به دلیل کدورت پایین تر لایه سطحی در زمان بروز سیل و سیلابی شدن ورودی سد خبر داد و گفت: پس از شست وشوی 40 کیلومتر از این خط انتقال، بخشی از کمبود آب شرب شهرهای گروه الف به ویژه بابل و بابلسر در روزهای آینده برطرف می شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، جمع خسارت وارده به تاسیسات آبرسانی آب و فاضلاب شهری مازندران را تا کنون 157 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و بسیج امکانات دو شرکت آب وفاضلاب شهری و روستایی درحال حاضر آب شرب تمامی شهرهای آسیب دیده از سیل به جز شهرهای گروه الف در 24 ساعت اولیه برطرف و جریان آب پایدار برقرار شد.

عبدالهی به بازدید استاندار مازندران از مناطق آسیب دیده به ویژه در سواد شمالی و سوادکوه اشاره کرد و گفت: در این دو شهرستان به ویژه شیرگاه با مشکل رانش زمین مواجه هستیم ، این امر منجر به شکستگی و یا تخریب خطوط انتقال آب می شود که همکاران اکیپ فنی در کوتاه ترین زمان سعی در برطرف نمودن آن دارند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :