آخرین عناوین

چهارشنبه 7 فروردين 1398-20:6 کد خبر:66581

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد:

52 کیلومتر از راه‌های مازندران در سیلاب اخیر تخریب شد

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به خسارت بالای سیلاب به ابنیه راه‌های استان، گفت: ۵۲ کیلومتر از راه‌های مازندران در سیلاب اخیر تخریب شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، سید محمد نظری عصر امروز در حاشیه بازدید از محورهای رانشی سوادکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سیل اخیر مازندران 52 کیلومتر از راه‌های استان از بین رفته است و خساراتی به ابنیه فنی وارد شده و 74 نقطه دچار رانش شده که این حجم از بارندگی در این فصل از سال بی سابقه بوده است.

وی افزود: یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب بارش در مازندران صورت گرفته است و بسیاری از دامنه‌های شیب دار خاک‌های استان اشباع شده است به طوری‌که از لحاظ ضریب اصطحکاک خاک‌های محورهای مواصلاتی استان دچار ریزش و رانش شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: طرح‌های آبخیزداری در نواحی بالادست باید با جدیت هرچه بیشتر و در زودترین زمان ممکن اجرا و عملیاتی شود و برای برخورداری از راه‌های ایمن سالم باید استانداردهای فنی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه رانش‌های متعددی در محورهای مواصلاتی مازندران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بدلیل برخورداری محورهای راه‌های استان از توپوگرافی کوهستانی بویژه در منطقه چهاردانگه کیاسر ، سیلاب‌ها و رانش های فراوانی در این مناطق داشتیم.

نظری گفت:در بازدیدی که وزیر راه از این منطقه داشتند حجم خرابی‌ها و خسارت‌ها برآورده شده است و منابعی که باید تخصیص اعتبار پیدا کند و اتفاقاتی که از لحاظ فنی باید بیافتد محاسبه شده است.

وی افزود: در محور مواصلاتی و بین المللی سوادکوه حدفاصل زیرآب شیرگاه بیشترین حجم حرکت و رانش بوجود آمده است که باید مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد تا شاهد کاهش و برطرف شدن مشکلات موجود باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :