آخرین عناوین

شنبه 10 فروردين 1398-13:29 کد خبر:66621

مدیرکل هواشناسی مازندران هشدار داد:

مسافران از سفر به محورهای کوهستانی مازندران خودداری کنند؛ رانش زمین در روستاهای بالادست

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به احتمال رانش زمین در روستاهای بالادست استان، گفت: مسافران از سفر به محورهای کوهستانی مازندران خودداری کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، محمد رضا رضوی اظهار داشت: گذر سامانه بارشی از یکشنبه 11 فرودین تا سه شنبه 13 فروردین در نیمه غربی، مرکز و شمال کشور، موجب بارش باران در برخی ساعات بارش شدید و رگبار و رعدو برق خواهد شد.

وی افزود: برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه می‌شود که برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده با کسب اطلاع از آخرین وضع هوا در مسیر سفر انجام شود و تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوب غرب کشور خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مکان‌های مستعد سیلاب جدا خودداری و از فعالیت‌های کوهنوردی به سبب احتمال سیل و برخورد آذرخش اجتناب شود.

رضوی با بیان اینکه یکشنبه تا دوشنبه محدودیت برای حرکت شناورهای سبک در مناطق میانی تا شمال خلیج فارس اعمال شود، تصریح کرد: اقدامات لازم از سوی مدیریت منابع آب، مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با شمالی شدن جریانات سطح زمین ، بارش‌های پراکنده همراه با وزش و کاهش نسبی دما را خواهیم داشت، افزود: روز دوشنبه با عبور موج از ترامیانی جو، بویژه از بعدازظهر شاهد بارندگی،کاهش دما و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی استان در ایام آینده دور از انتظار نیست، گفت: در محورهای کوهستانی استان رانش زمین و ریزش سنگ نیز ایجاد می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :