آخرین عناوین

شنبه 10 فروردين 1398-23:33 کد خبر:66632

دادستان مرکز مازندران خبر داد:

مسدود شدن حساب‌های شخصی برای دریافت کمک به سیل‌زدگان/ بررسی پرونده‌های تخلف مدیران

دادستان مرکز مازندران با تاکید بر پرهیز از واریز وجه به حساب اشخاص به منظور کمک به سیل‌زدگان گفت: تمامی شماره‌ حساب‌های که به نام اشخاص اعلام شده بود با بررسی دستگاه قضایی مسدود شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس ، همزمان با آغاز سال جدید تعدادی از خبرنگاران  با  سیدیونس حسینی عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران دیدار کرده که در حاشیه این دیدار گفت‌و‌گویی ترتیب دادیم که در ادامه آن را می‌خوانیم.

تعارفی در رسیدگی تخلفات و جایگاه‌ افراد نداریم

دادستان مرکز مازندران در پاسخ به سوالی درباره تغییر رئیس قوه قضائیه گفت: آقای رئیسی از ابتدای انقلاب اسلامی در دستگاه قضایی حضور دارند و با جزئیات کار در این دستگاه آشنایی دارند، آقای رئیسی تقریباً همه کسانی که در دستگاه قضایی در رده‌های اول تا سوم مدیریت حضور دارند را می‌شناسند.

وی افزود: با توجه به فرمان هشت‌ماده‌ای رهبری در انتصاب آقای رئیسی، قطعاً قوه قضاییه رویکردهای جدیدی خواهد داشت و در این راستا یکی از رویکردهای جدی‌اش این است که مسئولان دستگاه قضایی فعالیت‌هایی که انجام دادند را به مردم بازگو کنند.

مسدود کردن حساب شخصی برای کمک به سیل‌زدگان

وی درباره سیل اخیر در کشور و بازدیدها و اقدامات دستگاه قضایی گفت: بازدیدهای با رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مناطق سیل‌زده به منظور ارائه گزارش به رئیس قوه قضائیه، صدور مجوز برای بازگشایی مسیرهای که نیازمند به دستور قضایی بود از اقداماتی این نهاد بوده است.

دادستان مرکز مازندران با تاکید بر پرهیز از واریز وجه به حساب اشخاص به منظور کمک به سیل‌زدگان افزود: تاکیدم این است که حتما واریز کمک‌های نقدی به سه نهاد سپاه کربلا، جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی باشد و در این زمینه تمامی شماره‌ حساب‌های که به نام اشخاص به منظور جمع‌آوری کمک‌ها اعلام شده بود و با بررسی دستگاه مسدود شده است.

تاکید بر ارتباط دستگاه قضایی با دانشگاه‌ها و مردم

دادستان مرکز مازندران عنوان کرد: تأکید رئیس قوه قضاییه بر این است مدیران دستگاه‌های قضایی با دانشگاه‌ها، مردم و گروه‌های مختلف ارتباط داشته باشند و دادستان‌ها باید بیشتر در میدان فعالیت باشند و پشت‌میزنشینی را برای دادستان‌ها نمی‌پسندند.

حسینی‌عالمی بیان کرد: یکی از مسائلی که مدنظر مقام معظم رهبری است و رئیس جدید قوه قضاییه تأکید داشت، استفاده از نیروی جوان است، رئیس جدید قوه قضائیه بر مبارزه فساد بدون تعارف تأکید داشته و اینکه با همه افراد متخلف باید برخورد شود، ریز و درشت ندارد؛ دستگاه قضایی باید به‌ صورت جدی با کسانی که مرتکب خلاف می‌شوند، برخورد کند و تعارف نداشته باشد که فرد در چه مقامی قرار دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که بحث رسیدگی به فساد مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر دو سالی است که جدی شده و شاهد دستگیری اعضای شوراهای شهر و شهرداران به‌دلیل تخلفات مالی هستیم، دستگاه قضایی چگونه وارد این موضوع شده است؟ گفت: بحث مبارزه با فساد همان‌طور که مقام معظم رهبری در انتصاب رئیس قوه قضائیه داشتند، بسیار جدی است، اصلی‌ترین وظیفه نظام اسلامی مبارزه با فساد است و حساسیت به بیت‌المال اولویت‌ دستگاه قضایی است.

مردم باید در جریان رسیدگی پرونده‌های عمومی قرار گیرند

دادستان مرکز مازندران خاطرنشان کرد: پیگیر پرونده‌های مختلفی از مدیران متخلف در حوزه‌های شورای شهر، شهرداری، مدیریت‌های مختلف اجرایی هستیم، یکی از نعمات خوبی که استان مازندران دارد مدیرکل بازرسی متعهد، دقیق و بدون تعارف است، گزارشات خوبی برای رسیدگی به پرونده‌ها داریم و در زمان خودم سعی کردم فعالیت‌ها و کارهای انجام‌شده را رسانه‌ای کنم تا مردم در جریان کارها قرار گیرند.

حسینی‌عالمی ادامه داد: برخورد با یکی از اعضای شورای شهر رامسر، کتالم، شهردار نور، شهرداری بابل، پرونده برخی از شهرداران گذشته و فعلی شهرهای بزرگ مازندران ارجاع شد و در جریان رسیدگی قرار دارد.

وی تصریح کرد: بدون تعارف و نگاه به جایگاه افراد، پرونده‌های دارای تخلف را رسیدگی می‌کنیم، برخی عافیت‌طلبان تن به کار نمی‌دهند و خواهان این نیستند هزینه برای کشف حقیقت پرداخت کنند.

دادستان مرکز مازندران تأکید کرد: عدم التزام برخی به قانون در مواقع در کشور ما یک بیماری است که دامن‌گیر همه است، هر کس در حوزه خود عدم التزام به قانون دارد و حتی برخی از مدیران التزام به قانون ندارند و این شیوه در کشور ما به وفور دیده می‌شود.

وی در این زمینه ادامه داد: یکی از نعمات خوبی که استان مازندران دارد مدیرکل بازرسی متعهد، دقیق و بدون تعارف است و گزارش‌های خوبی برای رسیدگی به پرونده‌ها داریم، و در زمان خودم سعی کردم فعالیت‌ها و کارهای انجام شده را رسانه‌ای کنم تا مردم در جریان کارها قرار گیرند.

وی در ادامه درباره چرایی حضور دادستان‌ها برای کنترل بازار قبل از نوروز 98 گفت: برخورد با گرانی، کنترل بازار و تنظیم بازار وظیفه دولت است و سازمان صنعت، معدن و تجارت  وظیفه نظارت، کنترل بازار را دارد و اگر نابسامانی‌ وجود دارد به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهد.

حسینی‌عالمی تصریح کرد: دادستانی ماموریتی در این خصوص ندارد اما دادستان کل کشور بخش نامه‌ای به دادستان‌های مراکز استان‌ها کرده که در 9 قلم کالای اساسی با توجه به نابسامانی‌های اخیری که در بازار داشتیم دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم برای کنترل تنظیم بازار ورود پیدا کنند و سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی را کمک کنند.

دادستان مرکز مازندان خاطر نشان کرد: در سطح استان جلسات متعددی برای برخورد با گرانی و تنظیم بازار با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، معاون اقتصادی استاندار، مدیرعامل شرکت غله و دستگاه‌های امنیتی استان داشتیم.

فرهنگ خرید باید اصلاح شود

وی اضافه کرد: سزای گرانی نخریدن است اما مردمی هستیم وقتی گران می‌شود بیشتر می‌خریم در حالی که باید برعکس باشد و این فرهنگ باید اصلاح شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :