آخرین عناوین

يکشنبه 11 فروردين 1398-11:53 کد خبر:66636

مدیرعامل آبفا مازندران اعلام کرد:

کمبود آب شرب شهرهای گروه الف به دلیل افزایش کدورت آب است

مدیرعامل آبفا شهری مازندران گفت: کمبود آب شرب در شهرهای گروه الف به دلیل افزایش کدورت آب است که با تکمیل خط انتقال به حداقل خواهد رسید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران ، مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران در حاشیه بازدید نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از سد البرز،  با اشاره به کمبود آب در شهرهای گروه الف به دلیل افزایش کدورت آب در این سد گفت: با اتمام عملیات احداث ۴۰۰ متر خطوط انتقال آب از پشت سد تا مخزن ،۳۰۰ لیتر در ثانیه آب شرب شهرهای گروه الف جبران می شود.

براساس این گزارش، مجیدعبدالهی با بیان اینکه فاز اول اجرای خط انتقال مذکور به طول ۴۰۰ متر  به اتمام رسید، افزود: فاز دوم خط انتقال نیز به طول ۴۰۰ متر درمرحله نصب اتصالات قرار دارد که امروز  به پایان می رسد.

وی ضمن بیان اینکه با اتمام این پروژه، بخش اعظم مشکلات آب شرب شهرهای بابل، بابلسر، امیر کلا و هادی شهر و روستاهای مسیر برطرف می شود ادامه داد: درحال حاضر 150 تا 160 لیتر در ثانیه آب ازلایه بالایی سد البرز برداشت می شود.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران افزود: هم اکنون برخی از مشترکین این شهرها با افت فشار آب مواجه هستند که برای رفع آن، فشار شبکه آب در ساعاتی از شبانه روز ( 5:30 بامداد  تا 9:30 و 18:30 تا 21:30)  افزایش می یابد تا نیاز مشترکین برطرف شود.

عبدالهی ادامه داد: برای تامین آب مورد نیاز مردم بابل و بابلسر تاروز گذشته 19500 بسته آب بسته بندی شده یک لیتری توزیع شد و تانکرهای سیار آماده آبرسانی به مشترکین هستند.

وی ضمن بیان اینکه وضعیت تامین آب شرب این شهرها رو به بهبودی است ، گفت: در روزهای آینده به تامین آب پایدار در شهرهای گروه الف خواهیم رسید.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران ضمن قدردانی از پیگیریهای تمامی مسئولان ارشد استانی و شهرستانی وهمت وتلاش همکاران آب و فاضلاب درخصوص تامین آب شرب هم استانی های عزیز به ویژه شهرهای گروه الف وصبوری ونجابت شهروندان فهیم در روزهای اولیه بارندگی و سیل اظهار داشت: اجرای طرح برداشت آب از لایه بالایی سدالبرز  درسایه همدلی وپیگیری های مسئولین شهرستانی واستانی به ویژه استاندار محترم به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه از ساعتهای اولیه وقوع بارندگی اکیپهای فنی و واکنش سریع با تجهیزات لازم به شهرهایی که دچار مشکل بودند، اعزام شدند افزود: حضور  و تلاش همکاران آب وفاضلاب منجر به تامین آب پایدار در سایر شهرها شد.

گفتنی است در این بازدید علاوه بر نجفی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل آبفاشهری و آب منطقه ای و فرماندار و مسئولان شهرستانی حضور داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :