آخرین عناوین

يکشنبه 11 فروردين 1398-13:44 کد خبر:66642

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

تداوم بارش‌ها تا دوشنبه‌شب/خروج سامانه بارشی روز طبیعت از آسمان مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: امشب تا دوشنبه‌شب با توجه به شدت بارش باران و برف به همراه پدیده مه، کاهش دما و وزش باد( گاهی نسبتاً شدید) در ارتفاعات و محورهای کوهستانی استان خواهیم داشت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدمحمدرضا رضوی اظهار کرد: از شب گذشته بارندگی‌ها در آسمان مازندران آغاز شد که بیشترین بارش تا صبح امروز از نوشهر ۲۳ و رامسر ۲۰ میلی‌متر گزارش شد.

وی افزود: امروز نیز کم و بیش این بارندگی‌ها را در آسمان مازندران داریم که در مناطق سردسیر کوهستانی بارش به ‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: از امشب تا دوشنبه شب ۱۲ فروردین‌ماه امسال با توجه به شدت بارش باران و برف به همراه پدیده مه، کاهش دما و وزش باد (گاهی نسبتاً شدید) در ارتفاعات و محورهای کوهستانی استان خواهیم داشت.

این مسئول تصریح کرد: کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد محورهای کوهستانی، رانش زمین و ریزش سنگ و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‏‌ها ازجمله پیامدهای مورد انتظار این سامانه بارشی است.

رضوی ادامه داد: بارش در ارتفاعات شرقی مازندران از شدت بیشتری برخوردار است.

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه (روز طبیعت) این سامانه بارشی به‌ تدریج از آسمان مازندران خارج می‌شود و جو نسبتاً پایداری همراه با افزایش نسبی دما در مناطق استان حاکم است که در غرب استان احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه آسمان مازندران به ‌صورت صاف تا نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌ صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :