آخرین عناوین

دوشنبه 12 فروردين 1398-16:4 کد خبر:66660

مدیر امور آبفاشهری سوادکوه شمالی خبر داد:

سیل ورانش زمین بیش از 32 میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی درشیرگاه خسارت زد

مدیرامورآبفاشهری سوادکوه شمالی گفت: سیل ورانش زمین 32 میلیارد و 800 میلیون ریال به تاسیسات آبرسانی در شیرگاه خسارت زد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا شهری مازندران، مدیرامورآبفاشهری سوادکوه شمالی بابیان اینکه همزمان با بارندگی 27 اسفندماه، 650 متراز خطوط انتقال آب دربرخی از نقاط شهر شیرگاه دچار شکستگی و تخریب شد،گفت: سیل ورانش زمین 32 میلیارد و 800 میلیون ریال به تاسیسات آبرسانی در شیرگاه خسارت زد.

براساس این گزارش، احمدی به تشریح تخریب خطوط انتقال در مناطق مختلف شیرگاه در پی بارندگی های اخیر پرداخت وگفت: به دلیل تخریب پل منطقه نارنج بن، 100 متر خط انتقال به طور کامل آسیب دیدکه با تلاش اکیپ های فنی در مدت یک روز شکستگی برطرف و آب وارد مدار شد.

وی، با اشاره به تخریب خط انتقال گلناب دره در منطقه کارسالار و وشی به طول 450 متر در پی رانش زمین افزود: دراین منطقه نیز خط انتقال به طور کامل از مدار خارج شد و 70 درصد مشترکین با قطع آب مواجه بودند.

مدیر امورآبفا شهری سوادکوه شمالی ادامه داد: به منظور تامین آب شرب این مشترکین، خطوط انتقال جدا شده به وسیله دو خط پلی اتیلن به یکدیگر متصل شد.

احمدی با بیان اینکه این خط انتقال 45 لیتر در ثانیه آب مردم این شهر را تامین می کرده است افزود: با شرایط جدید و تلاش مستمر،کارکنان ما توانستند با 22 لیتر در ثانیه این خط را وارد مدار نمایند تا مشترکین از آب شرب بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده درگذشته بخشی از کمبود آب شرب مردم شیرگاه از طریق چاه شماره 2 برطرف شد که با پیگیری به عمل آمده و همکاری آب منطقه ای و فرمانداری شهرستان، لوله های خط انتقال تهیه و عملیات اجرایی خط انتقال گلناب دره به جوارم در حال انجام است.

مدیر امورآبفاشهری سوادکوه شمالی به تخریب کامل خط انتقال 300 میلیمتری فلزی چاه شماره 4 و 5  به طول 100 متر همزمان با تخریب پایه های پل رودخانه شیرگاه اشاره کرد و افزود: آب شرب  30 درصد مشترکین این شهر از طریق این چاهها با توان تولید 27 لیتر بر ثانیه تامین می شدکه کاملا از مدار بهره برداری خارج شد .

احمدی اظهار داشت: به منظور جبران کمبود آب این تعداد مشترکین و هدایت خط انتقال به مخزن ذخیره، خط کمکی از عرض رودخانه به صورت اضطراری به شبکه آبرسانی متصل شد.

وی بیشترین مشکل درشیرگاه را رانش زمین دانست و تصریح کرد: با تلاش کارکنان فنی و مدیریت شبکه سعی نمودیم از قطع کامل آب شرب مشترکین جلوگیری شود و در نقاطی که با قطع آب مواجه بودند به وسیله تانکر سیارآبرسانی انجام شد.

مدیر امورآبفا شهری سوادکوه شمالی، مجموع خسارتهای وارد آمده به تاسیسات آبرسانی در شیرگاه را 32 میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از زمان وقوع سیل تاکنون تمامی همکاران امور به همراه اکیپ های فنی با تجهیزات لازم برای تامین آب شرب همشهریان تلاش می کنند.

احمدی اظهار داشت: با تلاش فرماندار شهرستان، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری و مساعدت مدیرعامل آب منطقه ای استان لوله مورد نیاز جهت اصلاح خطوط انتقال آب گلناب دره در محدوده کارسالار و وشی تامین و با مشخص شدن پیمانکارتا چندروزآینده به آرامش آبی خواهیم رسید .

وی از مشترکین این شهر خواست با مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیر ضروری امکان بهره مندی سایر همشهریان از نعمت آب را فراهم آورند.

گفتنی است جهت تامین آب  5 هزار مشترک شهرستان سوادکوه شمالی نیاز به تولید 60 لیتربرثانیه آب می باشد که با اتفاقات پیش آمده توان تولید آب دراین شهرستان به 40 لیتر برثانیه کاهش یافته است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :