آخرین عناوین

چهارشنبه 21 فروردين 1398-10:6 کد خبر:66765

مرتضی ابراهیمی/کارشناس پلیس راهور ف.ا.ا.مازندران:

رانندگی در شب

رانندگی در شب چالش های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می کند.


خزرتیترخبر: ستوان یکم مرتضی ابراهیمی،کارشناس پلیس راهور استان مازندران در مورد رانندگی در شب اظهار داشت:رانندگی در شب چالش های متفاوتی نسبت به رانندگی در روز ایجاد می کند .

براساس این گزارش، نکات ذیل می توانند به هنگام رانندگی در شب کاربردی باشند.

1-قبل از اینکه وارد جاده شوید از کارکرد درست تمام چراغهای بیرونی خودرو مطمئن شوید ، همچنین در صورت کثیف بودن شیشه ها و قاب چراغها آنها را تمیز کنید .

2-هنگامی که هوا مه آلود است از نور بالا استفاده نکنید زیرا دید شما را کاهش میدهد و ممکن است دید رانندگان دیگر را نیز موقتاً کور کند .

3- هیچ وقت نور بالای خودروی خود را به سمت اتومبیل دیگری که خود نور بالا زده است نتابانید، زیرا در دید آنها و دیگر رانندگان تاثیر منفی می گذارد .

4- آینه دید عقب خود را طوری تنظیم کنید که نور چراغ خودروهای دیگر در آن انعکاس پیدا نکند ، آینه بیشتر خودروها دو حالت دید در شب و روز را دارد که به راحتی می توانید برای کاهش انعکاس نور آن را در حالت مربوطه تنظیم کنید .

5-هنگام رانندگی در شب چراغهای داخل خودرو را روشن نکنید. اگر نیاز به خواندن نقشه یا مطلبی دارید بهتر است ابتدا در کنار جاده توقف کنید .

6-چشم خود را مدام حرکت دهید تا درخشش نور در بالای تپه ، پیچ های جاده و تقاطع ها را ببینید ، زیرا این نورها ممکن است نور چراغ خودروهای دیگر باشند .

7-به منظور جلوگیری از تصادف ، فاصله خود را با اتومبیل جلویی بیشتر کنید تا راحتتر متوجه خطرات بالقوه شوید و در صورت بروز حادثه زمان بیشتری برای واکنش داشته باشید .

8-رانندگی در شب مستلزم تمرکز زیادی است که ممکن است خسته کننده باشد ،برای اجتناب از خستگی، مکرراً به چشم های خود استراحت دهید تا انرژی از دست رفته را جبران کنند .

9-قبل از رانندگی در شب از خوردن داروهای خواب آور خودداری کنید ، ( خوردن دو فنجان قهوه تا 1 ساعت می تواند جلوی خواب را بگیرد ) ...

 " ایمن برانید تا ایمن باشید و ایمنی را برای دیگران به ارمغان بیاورید "

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :