آخرین عناوین

يکشنبه 1 ارديبهشت 1398-19:42 کد خبر:66968

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

تشدید بارش‌ها همراه با کاهش دما/ هشدار آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از بعدازظهر دوشنبه شاهد افزایش بارندگی، وزش باد و کاهش محسوس دما در آسمان مازندران خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیدمحمدرضا رضوی درباره آخرین وضعیت جوی مازندران اظهار کرد: بیشترین بارش از عصر پنج‌شنبه تا صبح امروز از ایستگاه‌‌های هواشناسی از رامسر 99، ساری و قائم‌شهر 37 و آمل 34 میلی‌متر گزارش شده است.

وی افزود: امروز بارش‌ها کمابیش به‌ صورت پراکنده در آسمان مازندران ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، از بعدازظهر دوشنبه دوم اردیبهشت تا صبح چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه امسال شاهد افزایش بارندگی (گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق)، وزش باد (گاهی نسبتاً شدید) و کاهش محسوس دما در آسمان مازندران خواهیم بود.

این مسئول بیان کرد: بارش طی این مدت در ارتفاعات استان به‌صورت برف خواهد بود.

رضوی ادامه داد: مجموع مقدار بارندگی طی این مدت در نیمه‌شرقی مازندران بیشتر از نیمه‌غربی و بین 30 تا 70 میلی‌متر برآورد می‌شود.

وی با هشدار درباره آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های مازندران، تصریح کرد: در محورهای کوهستانی باتوجه به مه‌آلودی و بارش برف، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: برای جلوگیری از یخ‌زدگی شکوفه‌های درختان در ارتفاعات اقدامات لازم صورت گیرد.

رضوی با اعلام اینکه چهارشنبه از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری خواهیم بود که در ارتفاعات استان احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی روزهای آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :