آخرین عناوین

دوشنبه 2 ارديبهشت 1398-17:34 کد خبر:66987

هشدار ویژه:طوفان شدید و سیلاب خطرناک به مازندران رسید :

هشدار افزایش آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب‌ در مازندران/ آماده‌باش تمام دستگاه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: باتوجه به احتمال رانش زمین، افزایش آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب‌ در پی بارش‌ها تمامی نیروهای خدماتی و امدادی استان درحالت آماده‌باش قرار گرفتند.


به گزارش خزرتیترخبر، از لحظاتی پیش وزش باد و بارش برف در بخش های کوهستانی مرزن آباد، کلاردشت و کجور در شهرهای نوشهر و چالوس کلاردشت نیز آغاز شده است.

خبرهای تکمیلی نیز حکایت از آن دارد که رودخانه های اصلی این شهرها به صورت طغیان در آمده و طبق پیش بینی هواشناسي این شرایط جوی تا شب سه شنبه ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی از عصر امروز تا روز چهارشنبه شاهد تشدید بارش‌ها در آسمان مازندران هستیم که باتوجه به این شرایط احتمال رانش زمین و ریزش کوه در محورهای کوهستانی، افزایش آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب‌ وجود دارد.

وی با اشاره به آماده‌باش تمامی نیروهای خدماتی و امدادی در مازندران، افزود: همچنین تجهیزات امدادی نیز برای انجام اقدامات امداد و نجات آماده‌سازی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: لازم است باتوجه به این شرایط دهیاران روستاهای حاشیه رودخانه‌های مازندران نسبت به اطلاع‌رسانی و همچنین تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه آسیب یا حوادث احتمالی اهتمام کنند.

احمدی با تأکید بر پرهیز از آمدوشد و اتراق مردم در حاشیه و بستر رودخانه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: لازم است دامداران نیز دام‌های خود را به محلی امن هدایت کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی یادآور شد: فصل شالی‌کاری است باتوجه به شدت بارش و همچنین کاهش دما ضرورت دارد کشاورزان مازندران تمهیدات لازم را برای جلوگیری از هرگونه آسیب در ارتباط با خزانه‌های برنج به عمل آورند.

باتوجه به هشدار در ارتباط با رانش و ریزش کوه رئیس پلیس راه مازندران نیز از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری در محورهای کوهستانی و گردنه‌های استان پرهیز کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :