آخرین عناوین

دوشنبه 2 ارديبهشت 1398-17:35 کد خبر:66988

وقتی تجاوز به حریم منابع طبیعی فریاد رییس کل دادگستری مازندران را در آورد:

مدیران غیرمتعهد، بلای جان منابع طبیعی!

رییس کل دادگستری مازندران خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای وزیر که سالیان سال در این وزارتخانه حضور داری؛ از ابتدای انقلاب تاکنون برای حفظ منابع طبیعی چه کار کرده‌ای؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیترامروز، اکنون بعد از آنکه دادستان مازندران با گشایش پرونده‌های محیط زیستی و منابع طبیعی، عزم خود را برای برخوردهایی از این دست با مدیران و مقامات و مسئولان متخلف استانی و شهرستانی جزم کرد، رییس کل دادگستری مازندران نیز روز گذشته طی اظهاراتی، از عدم رضایت خاطر خویش از بی‌مبالاتی‌ها و عدم احساس مسئولیت‌‌پذیری‌های مسئولین منابع طبیعی استان گفته و در جایی از سخنانش وضعیت بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی مازندران را خجالت‌آور دانسته و اظهار داشت:هر کجا امکان تعرض وجود داشته، تعرض صورت گرفته است.

این مقام ارشد قضایی استان در حالی از خجالت‌آور بودن حفاظت از منابع طبیعی در مازندران یاد می‌کند که متاسفانه در روزهای پایانی اسفندماه سال ۹۷ بود که پرده از راز دست های پشت پرده یکی از مدیران ادارات منابع طبیعی در غرب استان برداشته شد.

حقیقت تلخ و تاسف‌باری که نشان می‌داد بسیاری از تجاوزات و تعرضات به حریم منابع طبیعی در حوزه استحفاظی مدیرکل مزبور، از قضا با رضایت و حتی صدور مجوزهای مربوطه که ممهور به نام آن مقام اجرایی بوده، صورت می‌گرفته است.

خبری که به سرعت در رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب دست به دست شده و موجبات ناراحتی و نگرانی مردم و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی را فراهم آورده بود و البته طولی نکشید که آقای مدیرکل در دام قانون گرفتار آمد.

اما سخنان رییس کل دادگستری مازندران در جایی اوج می‌گیرد که او در عتاب و خطاب خود به مدیران و مقامات منابع طبیعی، پا را از مازندران نیز فراتر گذاشته و از مدیران وزارت جهاد کشاورزی نیز در راس، به عنوان متولیان منابع طبیعی کشور گلایه کرده و می‌گوید: متاسفانه این دسته از مدیران، بیشتر از منابع طبیعی به فکر حفظ جایگاه خود هستند و آنچنان که برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس جهت حفظ میز خود تلاش می‌کنند برای حفظ منابع طبیعی همت نداشته و ندارند.

حجت‌الاسلام تقوی فرد که گویی هرگونه پرده‌پوشی و اغماض را در این امر مجاز نمی‌داند، حرفهای خود را دقیق‌تر و شسته و رفته‌تر و این بار خطاب به شخص وزیر جهاد کشاورزی ابراز می‌دارد که: آقای وزیر که سالیان سال در این وزارتخانه حضور داری؛ از ابتدای انقلاب تاکنون برای حفظ منابع طبیعی چه کار کرده‌ای؟ حقوق محافظین جنگل در طرح تنفس مدت 6 ماه پرداخت نمی‌شود؛ اینگونه می‌خواهید از منابع طبیعی حفاظت کنید؟

همه این سخنان و کمی بیشتر متاسفانه حکایت از آن دارد که به قول یک ضرب‌المثل درس‌آموز فارسی کرم از خود درخت تولید می‌شود و به این اعتبار می‌توان گفت وقتی ما دانسته یا نادانسته، حفاظت از انفال عمومی را بدست کسانی می‌سپاریم که در صداقت و تعهد و شایستگی‌شان، شک و شبهه‌های بسیار وجود دارد و به قول معروف ریگی به کفش دارند باید هم انتظار چنین اتفاقات تلخی در عرصه منابع طبیعی را داشته باشیم و بنابراین تنها زمانی می‌توانیم با خیال راحت از حراست و صیانت از حریم سبز جنگلهای زیبای شمال سخن به میان آوریم که کار را بدست کاردان و افرادی امتحان پس داده و عاشق طبیعت سپرده باشیم و در غیر این صورت اگر در آینده نزدیک، به جای جنگل، با کویر شمال مواجه شدیم اول از همه باید خودمان را به عنوان مدیر بالادستی مورد سوال قرار داده و در پیشگاه وجدان و اذهان عمومی پاسخگو باشیم که چرا در برابر کسانی که جنگل را با خانه خود اشتباه گرفته و هرکار دل تنگشان خواست را با آن کرده‌اند، هیچ شدت عملی از خود نشان نداده‌ایم، حالا پاسخ به آیندگان که دیگر جای خود دارد!!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :