آخرین عناوین

سه شنبه 3 ارديبهشت 1398-12:1 کد خبر:67012

انتقاد دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

مشکلات درمان کارگران بیداد می‌کند

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به هزینه‌های بالای درمان کارگران، گفت:مشکلات درمان کارگران بیداد می‌کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، نصرالله دریابیگی اظهار داشت: از چهارم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر بوده که مهم‌ترین برنامه دیدار با مسئولان، حضور در نماز جمعه، دیدار با استاندار، فرمانداران شهرستانها، دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، دیدار با  فرمانده سپاه معرفی کارگران نمونه، پیاده‌روی خانوادگی و تجمع بزرگ کارگران و بازنشستگان است.

وی افزود: مشکل جامعه کارگری فراوان بوده و عده ای از مسئولان صدای حق طلبانه مظلومیت کارگران را نمی‌شنوند و یا نمی خواهند بشنوند، در زمینه کارگری نخستین‌ مشکل ما قرارداد موقت است بین سبد و هزینه‌ها اختلاف ماهیانه 200 هزار تومانی داریم که قانون همسان سازی باید رفع شود.

دریابیگی با بیان اینکه مشکلات درمان برای کارگران بیداد می‌کند گفت: هرچند 5 بیمارستان تامین اجتماعی در استان داریم اما  کارگران چند نوع حق بیمه پرداخت می‌کنند، بسیاری از بیمارستان خصوصی با سازمان تامین اجتماعی قرارداد نمی بندند، در زمینه پرداخت سرانه درمان هفت درصد بابت درمان از حقوق کسر می‌شود که دو درصد آن برای بانشسته‌ها بوده اما بیمه تکمیلی می‌دهیم که این امر نیازمند پیگیری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران افزود: مشکلات خصوصی‌سازی در استان منجر به تعطیلی کارخانجات و شد متاسفانه بارها گفته شد همه مشکلات در زمینه خصوصی‌سازی است چون کارفرمای این بخش در زمینه امنیت شغلی توجهی ندارد و به دنبال منافع خود است.

دریابیگی گفت: کارگران و بازنشستگان با دریافت حقوق حداقلی اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا کردند و بدانیم رونق تولید و‌ رونق اقتصاد توجه به قشر کارگری است که  نمایندگان مردم در مجلس قول دادند به معیشت کارگران کمک کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :