آخرین عناوین

چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398-8:35 کد خبر:67034

به منظور ارایه تسهیلات برای اجرای طرحهای فاضلاب:

کارشناسان هیات بانک توسعه اسلامی درمازندران حضور یافتند

به منظور ارایه تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح های فاضلاب در 5 شهر اولویت دار مازندران، کارشناسان این بانک در مازندران حضور یافتند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران،به منظور ارایه تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح های فاضلاب در 5 شهر اولویت دار مازندران، کارشناسان این بانک و نمایندگان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشستی با مدیرعامل، معاونان و مدیران آب و فاضلاب شهری مازندران، راهکارها و تصمیمات لازم را بررسی و در ادامه از تصفیه خانه های فاضلاب 4 شهر استان بازدیدکردند.

براساس این گزارش،مدیرعامل شرکت در این نشست گفت: این شرکت درحال حاضر 58 شهر استان شامل 1میلیون و 997 هزار نفر جمعیت شهری و 455 هزار نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش دارد.

مجید عبدالهی با اشاره به وجود 619 هزارمشترک آب معادل یک میلیون و 95 هزار واحد، افزود: سالانه برای تامین آب شرب مورد نیاز این تعداد مشترکین، 329 میلیون مترمکعب آب ازطریق منابع،استحصال می شود.

وی،بابیان اینکه 308 هزارنفرمعادل 15.62 درصد جمعیت این استان تحت پوشش طرح های فاضلاب قرار دارند،ادامه داد:میانگین کشوری جمعیت برخوردار از طرح های فاضلاب 48 درصد است که برای رسیدن به این میانگین باید تلاش کرد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران،خاطرنشان کرد: 6 باب تصفیه خانه فاضلاب دراین استان درحال بهره برداری و فعالیت است و نیزطرح های فاضلاب در 14 شهر این استان درحال اجراست.

عبدالهی،مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای فاضلاب 5 شهر مازندران شامل قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر را 448 میلیون یورو دانست و تصریح کرد: 281 میلیون یورو توسط بانک توسعه اسلامی و مابقی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران پرداخت می شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح های جمع آوری تصفیه فاضلاب در این شهرها 457 نفر از مزایای آن بهره مند می شوند 25 درصد به جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان مازندران افزوده خواهد شد.

عبدالهی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها در 5 شهر مذکور 21.5 کیلومتر خط انتقال ،1062 کیلومتر شبکه اصلی،14 ایستگاه پمپاژ و 75 هزار انشعاب احداث می شود، افزود:مدت پرداخت تسهیلات توسط بانک توسعه اسلامی 5 ساله با باز پرداخت 14 ساله خواهد بود.

کارشناسان بانک توسعه اسلامی نیز در این نشست ، اجرای طرح های فاضلاب را با توجه به افزایش جمعیت و حفض محیط زیست ،امری ضروری دانستند و گفتند: برای اجرای سریع این طرح ها مکان های مناسبی برای احداث تصفیه خانه خردیداری و اطلاعات و نقشه ها موجود بروز رسانی شود.

گفتنی است،بازدید کارشناسان هیات بانک توسعه اسلامی از تصفیه خانه های فاضلاب ساری، قائمشهر، آمل و محمود آباد، بررسی و نحوه ارایه تسهیلات برای اجرای طرح های فاضلاب در این شهرها از جمله برنامه های سفر این هیات به مازندران می باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :