آخرین عناوین

پنجشنبه 5 ارديبهشت 1398-19:32 کد خبر:67063

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

سیل به ۶۷ واحد بهداشتی و درمانی مازندران آسیب زد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سیل اخیر به ۶۷ واحد بهداشتی در استان خسارت ۲۰ درصدی وارد کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محسن اعرابی صبح پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد با بیان اینکه هفته سلامت از اول تا ۷ اردیبهشت ماه با شعار امسال" مراقبت‌های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" است، به سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر به ۶۷ واحد بهداشتی خسارت حدود ۲۰ درصدی وارد شده است.

وی به خدمات معاونت بهداشتی در سیل اخیر اشاره کرد و افزود: خدمات در حوزه سلامت روان، کلرزنی، جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار، نظارت بر مواد غذایی، نظارت بر امحای لاشه‌های حیوانات و.... از جمله اقدامات معاونت بهداشتی در سیل اخیر است.

اعرابی با بیان اینکه ۲۷۰۰ کلرسنجی از ابتدای سیل در روستاها و شهرستان سیمرغ انجام شده است، ادامه داد: ۳۲۰ نمونه میکروبی در این مناطق گرفته شد که فقط چهار نمونه آلوده بود و ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر مبتلا به بیماری اسهالی شدند که به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در طی دو روز با آموزش بهداشت فردی به مردم توسط همکاران خانه‌های بهداشت این بیماری کاهش پیدا کرد.

اعرابی در ادامه به بیماری هاری اشاره کرد و افزود: هاری شیوع بالایی در بین حیوانات دارد و اگر فردی به هاری مبتلا شود فوت می‌کند و در سال گذشته ۱۰ هزار واکسن هاری انجام شد و این خدمت به صورت ۲۴ ساعته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۷۰ درصد گزیدگی‌ها توسط سگ‌های صاحب دار است، گفت: جمع آوری سگ‌های ولگرد برعهده شهرداری و بخشداری‌ها است و این گزیدگی‌ها بیشتر در روستاها می‌باشد.

وی به دیابت و فشار خون در استان اشاره کرد و افزود: استان مازندران در شناسایی دیابت و فشارخون رتبه نخست را دارد.

اعرابی با اعلام اینکه در استان مازندران ۷۰ درصد دیابتی و فشار خون بالا شناسایی شدند، بیان کرد: ۱۰ تا ۱۲ درصد افراد بالای ۳۰ سال دیابتی هستند که اهداف معاونت بهداشتی شناسایی و درمان دیابت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه ۵۰۰ هزار نفر در استان مازندران پیش دیابتی هستند، گفت: قند خون بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ پیش دیابتی هستند که اگر تغییر سبک زندگی و مداخلات درمانی صورت نگیرد در آینده به دیابت مبتلا می‌شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :