آخرین عناوین

يکشنبه 8 ارديبهشت 1398-14:57 کد خبر:67103

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران عنوان کرد:

مرگ ۴۱ نفر براثر گازگرفتگی پارسال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران شمار جان باختگان براثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در سال قبل را ۴۱ نفر در استان اعلام کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشک قانونی مازندران ، علی عباسی اظهار داشت: در سال گذشت ۴۱ نفر شامل ۳۲ مرد و مابقی زن بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۰ نفر بود به ۴۱ نفر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: علی رغم هشدارها مکرر به هموطنان از طریق رسانه‌ها متأسفانه با افزایش رو به رشد مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان مواجه هستیم و شهرستان‌های آمل با ۸ و چالوس با ۶ بیشترین فوتی و شهرستان‌های سوادکوه و نور هر کدام با یک فوتی کمترین مسمومیت با گاز منواکسید کربن را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به بومی بودن ۲۱ نفر از کل فوت شدگان گفت: بیشترین فوتی با ۱۰ نفر دربهمن ماه به ثبت رسید به طوریکه ماه‌های تیر، شهریور و مهر گزارشی از مسمومیت با گاز به ثبت نرسید.

عضو شورای قضائی استان خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه‌های مختلف می‌تواند برای کاهش تلفات انسانی بسیارموثر باشد و رسانه‌ها می‌توانند نقش ویژه ای در اطلاع رسانی و کاهش تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کرین ایفا کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :