آخرین عناوین

دوشنبه 9 ارديبهشت 1398-10:47 کد خبر:67123

مدیر کل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

منابع آبی مدیریت نشوند، خشکسالی دوباره می‌آید

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: اگر منابع آبی را به‌درستی مدیریت نکنیم باز هم خشکسالی به سراغ‌مان می‌آید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، درحالی که پاییز کم‌بارش و زمستان را با کم‌بارشی برف پشت سر گذاشتیم ناگهان شرایط تغییر کرد و بارش‌های روزهای پایانی اسفند و بهار ۹۸ تقریباً نگرانی‌ها را در ارتباط با خشکسالی و تنش آبی از بین برد.

اگر سری به منابع و ذخایر آبی بزنیم از سد، رودخانه و آب‌بندان و سایر می‌بینیم هیچ نگرانی وجود ندارد اما این به این معنا نیست که دیگر خشکسالی نخواهیم داشت.

نکته مهمی که باید همواره سرلوحه امور قرار گیرد این است که مدیریت مصرف اصل فراموش‌نشده‌ای است که هر انسانی باید به آن توجه کنند، چراکه ما در دورانی با تغییرات اقلیمی زندگی می‌کنیم که هر آن مانند حدود دو ماه گذشته احتمال دارد شرایط تغییر کند پس قدر این فرصت را بدانیم نه اینکه با صرفه‌جویی باز هم شرایط بحرانی را برای خود و سایر شهروندان جامعه رقم زنیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده، اظهار کرد:هوا درحال بازگشت به شرایط عادی است.

سیدمحمدرضا رضوی افزود: براساس پیش‌بینی فصلی بارش‌های بهاری امسال بیشتر از نرمال و دمای هوا حدود یک درجه خنک‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی تقریباً تا هشت روز آینده خبری از بارش‌های سنگین نیست.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تأکید بر اینکه اگر منابع آبی را به‌درستی مدیریت نکنیم باز هم خشکسالی به سراغ‌مان می‌آید، خاطرنشان کرد: درست است شاهد بارش‌های خوبی بودیم اما موضوع مهم این است انباشت خشکسالی در کشور باقی مانده و با یک سال بارندگی این مشکل حل نمی‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :