آخرین عناوین

دوشنبه 9 ارديبهشت 1398-11:37 کد خبر:67126

فرماندار جویبار خبر داد:

بیش از ۹۰ درصد مشکلات بهداشتی واحدهای قصابی و کبابی جمعه ‌بازار رفع شد

فرماندار جویبار گفت: بیش از ۹۰ درصد مشکلات بهداشتی واحدهای قصابی و کبابی جمعه بازار که در آذر ماه سال گذشته پلمپ شدند رفع شده است و واحدهایی که رفع نقص کردند درحال فعالیت هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، جمعه‌بازار جویبار یکی از مشهورترین بازارهای هفتگی در استان مازندران است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توان در این بازار مشاهده کرد.

یکی از قسمت‌های مهم این بازار که البته مشتریان بسیاری را به سمت خود جلب کرده و کمتر کسی هم هست که وارد این بازار شود و طعم جغول بغول‌ و کباب‌های معروف بازار را نچشیده باشد، واحدهای قصابی و کبابی است که به‌ دلیل عدم رعایت بهداشت پلمپ شده است.

به‌طور حتم در هر صنفی شاهد افرادی هستیم که با سوءاستفاده تلاش می‌کنند با کمترین هزینه بیشترین درآمد را به خود اختصاص دهند و این موضوع شامل همه افراد نمی‌شود و تقریباً در هر صنفی چنین افرادی هستند.

از آذر ماه سال گذشته یعنی پنج ماه قبل تاکنون بازار فعال است ولی واحدهای قصابی و کبابی این بازار درصورت رفع مشکلات بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

با توجه به اهمیت سلامت و همچنین گزارش‌های متعدد مبنی بر تخلفات بهداشتی، واحدهای قصابی و کبابی در این بازار پلمپ شدند تا شاهد مشکلی در این زمینه نباشیم.

فرماندار جویبار اظهار کرد:درحال حاضر بیش از 90 درصد مشکلات بهداشتی واحدهای قصابی و کبابی جمعه بازار رفع شده است.

سیدعلی اسد گفت: واحدهایی که رفع نقص کردند و موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند برای فعالیت منعی ندارند و درحال فعالیت هستند.

پیش از این در پیگیری خبرگزاری ما، دادستان جویبار گفت: بارها شاهد گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات فراوان در این مکان بودیم که  متأسفانه در برخی موارد گوشت‌ها بدون مُهر دامپزشکی در این مکان عرضه می‌شده و این مسأله تهدیدی برای بهداشت عمومی است.

شهردار جویبار نیز با اعلام اینکه گزارش از دامپزشکی، بهداشت و محیط زیست در ارتباط با عدم رعایت موارد بهداشتی در برخی واحدهای توزیع‌کننده دل، جگر و قلوه داشتیم، افزود: تعداد غرفه‌های کباب و قصابی را حدود 150 غرفه است که حدود 80 تا 90 نفر در این مراکز مشغول کار هستند.

علی یاری اضافه کرد:جمعه بازار جویبار یک بازار سنتی است که رعایت بهداشت و سلامت مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :