آخرین عناوین

سه شنبه 10 ارديبهشت 1398-10:45 کد خبر:67154

صبح امروز رخ داد:

انفجار در تونل آزاد راه تهران شمال/ نشت گاز متان، علت حادثه انفجار

صبح امروز انفجاری در تونل آزاد راه تهران شمال به وقوع پیوست که هشت نفر از نیروهای راهداری در تونل گرفتار شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، ذکریا اشکپور دقایقی پیش از وقوع انفجار در تونل آزاد راه تهران به شمال خبر داد.

وی با اعلام اینکه اطلاعات این حادثه از ساعت 9 صبح امروز در اختیار اورژانس مازندران قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر هشت نفر از نیروهای راهداری در تونل گرفتار شدند.

سخنگوی اورژانس مازندران خاطرنشان کرد: اقدامات امدادی در منطقه در حال انجام است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران اظهار داشت: تاکنون سه نفر با سوختگی شدید از تونل خارج شدند و نجات یافتند.

یحیی صالح طبری افزود: این افراد با سه دستگاه آمبولانس در حال انتقال به سمت بالگرد اورژانس هستند و از سرنوشت پنج نفر دیگر در داخل تونل اطلاعی در دست نیست.

*جزئیات آتش‌سوزی در تونل در حال ساخت تهران ـ شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز علت بروز آتش‌سوزی در تونل بزرگ البرز در منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال مشخص نشده است، گفت: از 8 کارگر محبوس، 3 کارگر خارج شده‌اند، اما سوختگی شدید دارند.

خیرالله خادمی درباره اتفاقی که امروز در تونل در حال ساخت البرز در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال ‌رخ داد، بیان کرد: در بخشی از تونل بزرگ البرز در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال به علتی که هنوز مشخص نیست، صبح امروز آتش‌سوزی رخ داد.

وی ادامه داد: هشت نفر از کارگران شرکت جنرال مکانیک که از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان است، در این قسمت تونل در حال فعالیت بودند که پس از بروز آن اتفاق‌، در تونل محبوس شدند.

خادمی بیان کرد: این اتفاق در بخش خروجی تونل به سمت مازندران رخ داده است، در این اتفاق سه نفر از کارگران بیرون آورده شده‌اند که دچار سوختگی شدید هستند همچنین پنج نفر از کارگران کماکان در تونل محبوس هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای دسترسی به کارگران محبوس از تونل‌های دسترسی استفاده کرده‌ایم، اضافه کرد: امدادرسانی از طریق همین تونل‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طبق آخرین اطلا‌عات ظاهرا انفجار یا آتش‌سوزی یا اتصال برق یا هر چیز دیگر در این بخش از تونل موجب بروز آتش‌سوزی شده است، در حالی که آن قسمت تونل تقریبا تکمیل بوده و نیازمند هیچ انفجاری نبوده است.

*فوت 3 نفر از حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی تونل آزادراه تهران-شمال

شجاع میرزائیان درباره آخرین اقدامات انجام شده برای نجات مصدومان حادثه تونل آزاد راه تهران- شمال، اظهار کرد: سه نفر از حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی تونل فوت کردند.

وی با اعلام اینکه پنج مصدوم دیگر این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: به دلیل شدت حادثه مصدومان هم وضعیت مناسبی ندارند.

ذکریا اشکپور با تایید این خبر اظهار کرد: اقدامات لازم برای انتقال فوتی‌ها در دستور کار قرار دارد.

*نشت گاز متان، علت حادثه انفجار تونل البرز در آزادراه تهران-شمال

محمد ناصر زندی فرماندار چالوس در ارتباط با حادثه تونل البرز اظهار کرد: صبح امروز در حادثه انفجار در تونل البرز جاده چالوس، تعدادی از کارگران که در آنجا مشغول به کار بودند کشته و مجروح شدند.

وی با بیان اینکه علت انفجار نشت گاز متان در تونل بوده است، افزود: نشت گاز متان باعث اشتعال و انفجار در تونل و منجر به ریزش تونل شد، همچنین موج انفجار نیز باعث شد تا تعدادی از کارگران کشته و مجروح شوند.

فرماندار شهرستان چالوس ادامه داد: گاز متان در تونل تا حدی زیاد بود که امدادگران را با مشکل مواجه کرد اما با فعال کردن کپسول‌های جت فن تونل و کپسول‌های اکسیژن تا این لحظه امدادگران تعدادی از مجروحین را بیرون آوردند.

این مسئول افزود: آمار دقیقی از مجروحین در دست نیست اما تا حدود 10 تا 13 نفر کارگر در آنجا حضور داشتند.

*اسامی مجروحین و فوتی های حادثه انفجار تونل کندوان اعلام شد

مهدی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: اسامی فوتی ها و مجروحین حادثه انفجار کارگاه تونل جاده کندوان اعلام شد.

وی افزود: جعفر پورشیری راننده بیل مکانیکی، سعید سهرابی راننده پایه یک و محسن میرزاده به بیمارستان آیت الله طالقانی(ره) در شهرستان چالوس منتقل شده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: زینال کاظمی، مهدی کاظمی و صالح کاظمی در ساعت 10:15 توسط کمک رسان ها بیرون آمدن که سوختگی افراد شدید بوده و توسط بالگرد به بیمارستان کرج انتقال یافتند که حال یکی از افراد وخیم گزارش شده است.

عباسی گفت: جواد خلیلی و عبداله قره داغی سوختگی سطح متوسط داشته و حال این افراد مناسب است.

وی افزود: فرشاد باقری، نبی اله احمدی و مهران باقری به علت جراحت شدید فوت شدند که اهل استان خوزستان و شهرستان ایذه هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :