آخرین عناوین

سه شنبه 10 ارديبهشت 1398-11:43 کد خبر:67162

قابل توجه استاندار مازندران و مسئولان رامسری:

مشکل تردد روستاهای 14 گانه همجوار شهر کتالم و ساداتشهر/دسترسی سخت مردم برای رسیدن به بخشداری

با وجود نگاه مثبت و استقبال همه اهالی در ایجاد بخش جدید دالخانی رامسر اما برخی اهالی روستاهای 14 گانه این بخش، مشکل تردد خود را یکی از مهمترین مسائل پیش روی خود مطرح می کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، یکی از محرک های توسعه هر منطقه و شهرستانی در نگاه تقسیمات کشوری ایجاد یک بخش مجزا با وجود اعتبارات مشخص برای آبادانی و پیشرفت است.

بخش جدید در نخستین قدم توسعه ای خود امکاناتی همچون وجود بخشدار، شورای بخش و نمایندگی ادارات را برای آن منطقه به همراه دارد و مردم روستاهای بخش جدید به طور سهل الوصول تری می توانند امور اداری خود را پیگیری کنند.

شهرستان رامسر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور که مقصد میلیونها مسافر در سال  است پس از انقلاب و با ایجاد یک بخش مرکزی کلیه امور چهار دهستان آن تحت مدیریت این بخش بوده است.

وسعت فاصله جغرافیایی روستاهای غرب و شرق شهرستان رامسر به گونه ای است که برای دسترسی یک روستا در غرب این شهرستان با روستای دیگر در شرق آن زمانی چندساعته را صرف می کند و توازن جمعیتی بخش مرکزی به نحوی بوده است که ظرفیت ایجاد یک بخش مجزا را در خود داشت.

با همه این نکات در اسفندماه سال 97 بود که از پس از حدود 7 سال پیگیری های مسئولان متعدد شهرستان رامسر هیئت دولت دوازدهم با پیشنهاد ایجاد یک بخش جدید در منطقه میرزاکوچک خان رامسر موافقت کرد و این بخش جدید با عنوان بخش دالخانی و متشکل از دو دهستان چهل شهید و جنت رودبار ایجاد شد.

ظرفیت های متعدد گردشگری، پتانسیل های مختلف کشاورزی و دامداری و همچنین وجود اشخاص فرهیخته و مجموعه های تولید محور از اصلی ترین شاخص هایی هستند که بخش جدید دالخانی را می توانند در موفقیت مسیر توسعه خود کمک زیادی بکنند.

اما آنچه مقصود این نگارش است به برخی آسیبب هایی برمی گردد که از زبان برخی اهالی این بخش جدید در شهرستان  رامسر جاری شده است.

آسیب هایی که می طلبد مسئولان امر با توجه ویژه این مشکلات را رفع و با تدبیری درست راه حل های منطقی را برای کم کردن مشکلی از روی دوش مردم اتخاذ کنند.

همان طور که اشاره شد وسعت و گستردگی مسیر های مواصلاتی در برخی روستاهای شهرستان رامسر و ارتباط این روستاها با مرکز شهر مشکلاتی را برای تردد و پیگیری امور اداری و شخصی دربر داشته است.

آنچه که باید عنوان شود این است که در بخش جدید  دالخانی برخی از روستاهای همجوار شهر کتالم و ساداتشهر که در بالادست این شهر قرار دارند باید پس از عزیمت به شهر کتالم و ساداتشهر و پس از آن به رامسر مجدداٌ با تاکسی های مسیر رامسر- تنکابن خود را به منطقه میرزاکوچک خان رسانده و در ادامه نیز با تاکسی های این منطقه به بخشداری بخش دالخانی که در روستای گالش محله است برسانند.

این امر و طی کردن مسافت طولانی مردم برای حل مسائل اداریشان یکی از نگرانی هایی بوده است که در همان روزهای نخست از سوی برخی از اهالی این مناطق اعلام شد و در نامه ای درخواست حل این مشکل را دادند.

در نامه ای که با عنوان اعتراض روستاهای 14 گانه در فضای رسانه‌ای به استاندار مازندران منتشر شد رابطین و شورای های اسلامی این روستاها آورده اند که: همه ما معتقدیم که ایجاد بخش جدید باعث توسعه شهرستان خواهد شد اما آیا به  روستاهای 14 گانه بالا دست شهر کتالم و ساداتشهر توجهی شده است؟

در این نامه به طور کلی اعتراض اصلی مطرح شده بحث مسافت طولانی و مشکل تردد اهالی این روستاها برای مراجعه به بخشداری بخش دالخانی برای پیگیری امور اداری است.

شوراها و رابطین این روستاها در این نامه خطاب به استاندار مازندران گفته اند: کل شهرستان رامسر بر اثر کمک های مالی این روستاها پابرجا است و نمونه آن را می توان در کمک میلیاردی این روستاها برای مدیریت پسماند و تعاونی دهیاران در شهرستان رامسر یاد کرد.

حال با این شرایط می طلبد مسئولان استانی به ویژه استاندار و به تبع آن مسئولان شهرستان رامسر در جهت رفع مشکلات پیش بینی شده از سوی اهالی این روستاها اقدامات لازم را به انجام برسانند و مسئله تردد و حمل و نقل عمومی را از این روستاها به بخشداری بخش دالخانی فراهم کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :