آخرین عناوین

سه شنبه 24 ارديبهشت 1398-8:58 کد خبر:67411

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

مراجعان نزاع به پزشکی قانونی مازندران باز هم افزایش داشتند!

 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: پارسال ۲۳ هزار و ۵۴۲ نفر به دلیل وقوع نزاع با ۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: پارسال ۲۳ هزار و ۵۴۲ نفر به دلیل وقوع نزاع با ۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام این خبر گفت:بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با ۵ هزار ۲۹۶، بابل ۲ هزار ۹۲۵، آمل ۲ هزار ۳۰۹ نفر و کمترین این موارد به ترتیب در شهرستان‌های عباس آباد با ۳۲۴ و فریدونکنار با ۴۶۳ نفر ثبت شده است.

علی عباسی افزود: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی استان، شهریور با ۲ هزار ۳۴۰ مورد، مرداد ۲ هزار ۳۰۲ و تیر با ۲ هزار ۲۵۲ نفر به ترتیب بیشترین و اسفند پارسال با هزار ۶۰۲ نفر کمترین ماه ثبت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری، بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است گفت: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری با معرفی مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

علی عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را، کم تحمل بودن افراد جامعه عنوان کرد و افزود: با آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه در سنین پایین، میزان تحمل افراد در شرایط استرس بالا رفته و افراد به جای درگیری فیزیکی با بحث، گفتگو و تفاهم، مشکلات میان خود را برطرف می‌کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :