آخرین عناوین

چهارشنبه 1 خرداد 1398-20:56 کد خبر:67473

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری:

بی تدبیری شرکت ها منجر به اعتراض جنگلبانان شده است

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری، بی تدبیری مدیران شرکت‌ها را دلیل اعتراض جنگلبانان بیان کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، سید محسن موسوی تاکامی با اشاره به اعتراض جنگلبانان درباره لغو قراردادهایشان و تجمع مقابل استانداری، آن را ناشی از بی تدبیری مدیران عامل شرکت‌های تحت پوشش دانست و گفت: این افراد نیروهای وابسته به شرکت‌های طرف قرارداد هستند و قرارداد مستقیم با منابع طبیعی ندارند.

وی با بیان اینکه بهره برداری از جنگل‌ها در قالب طرح تنفس تعطیل و قراردادهای موجود نیز فسخ شده است گفت: این قراردادها در سال ۹۶ فسخ شده است و تا دیروز توانستیم به نوعی نیروهای شرکتی را حفظ کنیم.

موسوی ادامه داد: از امروز نسبت به انتشار آگهی برای تمدید قرارداد نیروهای حفاظتی اقدام کردیم و باید صبر کنیم تا نتیجه آگهی و شرکت برنده مشخص شود و بی تدبیری مدیران عامل شرکت‌ها مبنی بر اخراج نیروها، سبب بروز مشکلات و تنش‌هایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری با تاکید براینکه شرکت‌ها وظیفه دارند تکلیف کارگران و نیروها را مشخص کنند یادآور شد: در مجموع هزار و ۲۹۷ نیروی حفاظتی تحت پوشش شرکت‌ها هستند و در راستای حفاظت از جنگل‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: دو مرحله برای تعیین شرکت‌های طرف قرارداد آگهی شده و نتیجه آگهی تا ۱۸ روز آینده مشخص می‌شود و شرکت برنده باید نسبت به پرداخت حقوق کارگران و نیروهای حفاظتی اقدام کند.

موسوی با عنوان اینکه شرکت‌ها در قالب طرح حفاظتی فعالیت دارند گفت: تاکنون ۴۱۹ هکتار از عرصه‌ها تحت پوشش این شرکت‌ها بود ولی در قرارداد جدید سطح عرصه‌ها به ۷۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :