آخرین عناوین

سه شنبه 21 مرداد 1393-19:15 کد خبر:676

خبرهای ویژه شهرداری ساری در یک نگاه

پیگیری ویژه پروژه عظيم نهضت آسفالت با سرعت بيشتر/دریافت مطالبات دستگاه ها بدون هر گونه کوتاهی/انجام زیبا سازی های خاص در سطح شهر


به گزارش خزرخبر و به نقل از واحد رسانه شهرداری ساری،شهردار ساري در بازديد از چند پروژه در دست احداث ضمن اعلام اين مطلب كه بسياري از خيابانها و كوچه هاي مركز استان مازندران  طي دو سال اخير آسفالت شده است گفت : براي اتمام نهضت آسفالت بايد سرعت بيشتري بخرج داد .

مهدي عبوري در اين بازديدها با بيان اينكه نهضت آسفالت در حالي آغاز شد كه برخلاف گذشته حتي يك ريال هم بابت همياري از شهروندان دريافت نشد تاكيد كرد : ضمن آنكه قير نيز از سبد حمايت دولت خارج گرديد و ما ناگزير بابت آن ده برابر قيمت گذشته هزينه پرداخت كرديم . 

وي آنگاه ضرورت توجه بيشتر به بهداشت و پاكيزگي شهر و چاره انديشي سريع براي مهار اندك شيرآبه هاي ناشي از عدم تفكيك زباله ها را در برخي از نقاط شهر مورد توجه قرار داد و تاكيد كرد : ما ناگزير هستيم كه طرح تفكيك زباله از مبداء را جدي بگيريم و براي موفقيت آن دست يه دست هم بدهيم .در حاليكه در شهرهاي مدرن و پيشرفته ساليانه ميلياردها دلار از بابت بازيافت زباله يا همان طلاي كثيف سرمايه كسب مي شود چرا ما از اين سرمايه عظيم چشم پوشي كنيم . بنابراين به عنوان خادم مردم از همشهريانم انتظار دارم شهرداري ساري را در طرح بزرگ تفكيك زباله از مبداء ياري كنند .

شهردار ساري همچنين ضمن اعلام عدم رضايت خويش از وضعيت توقف اتوبوس و تاكسي در سطح شهر از مسئولان ذيربط خواست براي رفع اين نارسايي برنامه ريزي كنند .

****  

محمدي كيادهي :

 

دستگاههاي بدهكار بجاي فرافكني مطالبات شهرداري را پرداخت كنند

   

 شاور ارشد شهردار ساري در امور شوراها در مصاحبه اي با اعلام اين مطلب كه عبوري در احقاق حقوق مردم شهر با صلابت ايستاده است گفت دستگاههاي بدهكار و بويژه مراكز تجاري بدانند كه شهرداري مركز استان براي وصول مطالبات خود كوتاه نمي آيد .

بنا به گزارش مركز امور رسانه شهرداري ساري كيادهي اقدام يكي از بانك هاي استان مبني بر تكذيب خبر بدهكاري ميلياردي خود به شهرداري را نوعي فرافكني توصيف كرد و گفت : كميسيوت ماده صد كه از عضو شوراي شهر ؛ نماينده استانداري و يك قاضي دادگستري تشكيل شده است و وظيفه آن رسيدگي به تخلفات مي باشد اين بانك را متخلف معرفي كرده است و ناگزير بايد بدهي چهل ميلياردي خود را پرداخت كند .

وي با بيان اين مطلب كه اين بانك بجاي تكذيب حقيقت از فرصت استفاده كند و بدهي خود را بپردازد افزود : طبق مصوبه شوراي شهر بدهكاران اگر مطالبات شهرداري را نقدي بپردازند از تخفيف 20درصدي برخوردار مي شوند .

بنابراين توصيه مي كنم بجاي فرافكني از اين تخفيف بهره گرفته و حقوق حقه شهر و شهرداري را بپردازد . مشاور ارشد شهردار در امور شوراها با انتقاد از اقدامات بانك مورد نظر كه ساختمان عظيمي را در حساس ترين و پرترافيك ترين نقطه شهر احداث كرده اما از ايجاد پاركينگ پرهيز نموده است گفت : بانك ها كه در احداث بناهاي مجلل و ساخت و سازهاي متعدد سابقه ديرينه اي دارند چگونه به خود اجازه مي دهند با خودداري از احداث پاركينگ شانه شهر و شهرداري را زير بار چنين مشكلاتي خميده تر كنند اما از زيربار پيامدهاي آن شانه خالي نمايند و زماني هم كه شهرداري براي وصول حقوق خود ناگزير به مجاري قانوني پناه مي برد به قلع و واقعيات بپردازند و از اساس هرگونه تخلفي را انكار كنند كيادهي سخنان شهردار ساري در مراسم نماز جمعه و استقبال مردم از بيانات وي را مورد توجه قرار داد و تاكيد كرد : مديريت جديد شهر از احقاق حقوق خود و شهروندان دريغ نمي كند .

بنابراين دستگاههاي بدهكار تا پيش از آنكه اتفاقي كه براي دانشگاه پيام نور افتاد و طبق قانون بخشي از مطالبات شهرداري از حساب بانكي آنها برداشته شد خود در پرداخت حقوق شهروندان پيشگام شوند .

وي همچنين به تصرفات غير قانوني املاك شهرداري در دوره هاي قبل اشاره كرد و گفت : نمونه بارز آن اقدام استانداري مازندران در تصرف بخشي از زمين هاي شهرداري در ميدان امام حسين است .  

خوشبختانه عبوري با رويكرد خود در دفاع از امكانات شهر و شهرداري استمرار چنين اقداماتي را متوقف ساخته است اما  اين دليل نمي شود كه اقدامات قبلي ،فراموش شده و مورد رسيدگي قانوني قرار نگيرند .

كيادهي در پايان با تاكيد مجدد بر اين مطلب كه شهردار ساري از حقوق و شهروندان و شهرداري چشم پوشي نمي كند به بدهكاران توصيه كرد با پرداخت نقدي مطالبات شهرداري ساري از تخفيف 20درصدي استفاده كنند .

****  

رونمايي مسئول واحد زيباسازي شهرداري ساري از:

 

اجراي دهها طرح و برنامه در پيوند با آسايش شهروندان و زيبايي شهر

   

زهرا نصيري مسئول واحد زيباسازي شهرداري ساري طي مصاحبه اي اعلام كرد: در راستاي ادامه برنامه هاي شهرداري در خصوص ايمني و تجهيز پاركها و مبلمان شهري اقداماتي انجام شده است كه بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد .

بنا به گزارش مركز امور رسانه شهرداري ساري زهرا نصيري در اين مصاحبه نخست از نصب يك وسيله بازي زيبا و بزرگ در پارك مرحوم دامادي خبرداد و گفت : در حال حاضر اين وسيله بازي كه يك اردك بزرگ همراه با تاب و سرسره مي باشد در حال نصب است و به محض اتمام آن مورد استفاده كودكان و خردسالان قرار مي گيرد .

وي سپس به بازآرايي و بازپيرايي برخي از بوستانهاي ساري اشاره كرد و افزود : پارك سبزه ميدان از آن جمله است ، چون كف پوش ها و لوازم بازي آن در حال تعويض مي باشد ضمن اينكه در پارك پيوندي علاوه بر ديوار نگاري به نقاشي در سطح نيز پرداخته خواهد شد .

مسئول واحد زيباسازي شهرداري ساري آنگاه تعويض مبلمان شهري را مورد توجه قرار داد و با اعلام اينكه بزودي اكثر مبلمان هاي شهري مناسب سازي مي شوند به ساماندهي تابلو اسامي كوچه ها اشاره كرد و افزود : اين طرح در كوچه هاي خيابان قارن و فرهنگ انجام شده و تا تعويض تمامي تابلوهاي موجود ادامه خواهيم داد .

به گفته نصيري شماره گذاري كوچه ها از ويژگيهاي جديد اين تابلو ها مي باشند  وي در ادامه اين مصاحبه به مناسب سازي تابلوهاي مرتبط با تصوير شهيدان هم پرداخت و گفت : اين اقدام را با تعويض تابلو سه شهيد خاندان عبوري آغاز كرديم كه دو رويه است و در روي ديگر آن تصوير شهيد قاسمي قرار مي گيرد .

مسئول زيباسازي شهرداري ساري با اعلام نصب پرچم 220 متري در ميدان امام طي روزهاي آينده از اقدام مشترك سازمان اتوبوسراني و زيباسازي براي مناسب سازي كليه ايستگاههاي اتوبوس خبر داد و گفت : بزودي و به سرعت اين ايستگاهها به نحو زيبا و شايسته اي تغيير چهره مي دهند .

وي در پاسخ به پرسشي در پيوند با ميدان معلم نيز خاطرنشان كرد : در حال رنگ آميزي و نصب لوازم بازي و كفپوش آن هستيم تا يك فضاي زيبا و مطمئن را در اختيار شهروندان بگذاريم .  

   

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :