آخرین عناوین

جمعه 21 تير 1398-21:23 کد خبر:67865

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

برخورد با عوامل خاطی در حوزه علوم پزشکی

معاون درمان دانشگاه مازندران گفت: در خصوص کلیپ شکواییه پدر یک نوزاد این موضوع به طور جدی و به سرعت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با عوامل خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران، همزمان با سفر مقام عالی وزارت به شهرستان های نوشهر و‌چالوس ، معاونین بهداشتی و درمان این دانشگاه در گفتگویی به تشریح سیمای سلامت این شهرستان ها پرداختند.

محسن اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : شهرستان نوشهر با تعداد حدود ۴۲۶۲۹ خانواردارای جمعیتی حدود ۱۲۲۴۵۰ نفر می باشد که از این تعداد، ۷۹۱۵ نفر کودک زیر ۵ سال و ۱۶۲۵۹ نفر سالمند محسوب می شوند.

وی افزود: در این شهرستان ۱۸ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و شهری ، ۷۹ خانه بهداشت ، ۱۴۲ بهورز، ۲۴ پزشک خانواده روستا ، ۱۷ مامای طرح بهبر و ۲۰ پزشک خانواده شهری مشغول ارائه ی خدمات سلامت سطح اول هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه در مورد شهرستان چالوس گفت: تعداد خانوار شهرستان چالوس ۳۶۷۳۰ خانوار با جمعیتی حدود ۱۰۳۰۲۸ نفر است که ۶۰۲۷ نفر آنان کودک زیر ۵ سال و ۱۴۳۶۶ نفر نیز سالمند هستند.

اعرابی در مورد خدمات سطح اول در شهرستان چالوس افزود: ۳۶ پزشک خانواده شهری و روستایی، ۱۱ مامای طرح بهبر و ۹۱ بهورز در ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری و ۴۸ خانه بهداشت و مطب شخصی در حال ارائه خدمات سطح اول به مردم شریف شهرستان چالوس هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه گفت : بر اساس آخرین آمارهای مستند، میزان موالید خام در نوشهر ۱۲/۴۷ درصد و میزان مرگ خام ۳/۵۶ درصد و میزان رشد جمعیت در نوشهر ۸/۹۱ درصد است.

وی در خصوص همین شاخص ها در شهرستان چالوس گفت: میزان موالید خام در چالوس ۱۱/۲۸ درصد و میزان مرگ خام ۳/۵۶ درصد و میزان رشد جمعیت در چالوس ۸/۶ درصد است.

اعرابی افزود: در شهرستان نوشهر تعداد مبتلایان به بیماری پرفشاری خون ۹۶۲۴ نفر است که بیش از ۷۸ درصد آنان در طول یک ماه گذشته مراقبت شده اند و تعداد بیماران دیابتی این شهرستان ۶۳۱۶ نفر است که بیش از ۹۴ درصد آنان نیز در طول ۹۰ روز گذشته مراقبت شده اند.

وی در خصوص این آمار در شهرستان چالوس گفت: تعداد بیماران مبتلا به پرفشاری خون در چالوس ۸۶۳۵ نفر است‌ که بیش از ۸۱ درصد آنان در ماه گذشته مراقبت دریافت کرده اند و در خصوص بیماران دیابتی در چالوس نیز تعداد آنان ۵۹۹۴ نفر است که بیش از ۹۷ درصد آنان در طول سه ماه گذشته مراقبت شده اند.

در ادامه حامد روحانی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی به تشریح شاخص های درمانی شهرستان های نوشهر و چالوس پرداخت.

روحانی زاده گفت: ما در شهرستان چالوس ۶۰ پزشک عمومی، ۹۳ پزشک متخصص در همه ی رشته ها و ۵ پزشک فوق تخصص در رشته های نوزادان، خون و انکولوژی، گوارش و جراحی دست داریم که مجموعا ۱۵۴ نفر می باشند.

معاون درمان دانشگاه افزود: بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس با ۱۸۰ تخت فعال ، ۳۴ تخت ویژه دارای لخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی ، ICU, CCU, NICU و ۱۰ تخت دیالیز و بخش های متنوع از جمله داخلی، قلب، اکو، ارتوپدی، جراحی اعصاب، جراحی چشم ، گوش و حلق و بینی، عفونی ، کودکان، نوزادان، جراحی عمومی، جراحی زنان و زایمان، ارولوژی، CT اسکن، MRI، رادیولوژی و سونوگرافی، آزمایشگاه و پاراکلینیک می باشد.

روحانی زاده ادامه داد: در شهرستان نوشهر بیمارستان شهید بهشتی با ۹۰ تخت مصوب و فعال در بخشهای داخلی، کودکان، جراحی، زنان و زایمان، ارولوژی، رتوپدی، چشم و عفونی و ... مشغول ارایه خدمات درمانی است.

وی خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای بخش های ویژه CCU و ICU و قلب، اکو و سی تی اسکن نیز می باشد

معاون درمان دانشگاه گفت: در حال حاضر در نوشهر ۱۱۱پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصصّ در حال فعایت هستند.

معاون درمان دانشگاه در ادامه گفت: هرساله و همزمان با تقسیم نیروهای تخصصی تعهد خدمت، منطقه غرب استان مازندران در اولویت دانشگاه قرار داشته و در سال جاری نیز از مجموع ۶۶ نیروی تخصصی تخصیص یافته به استان حدود ۲۰ نفر از آنان فقط به شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت اختصاص یافته اند.

وی گفت: همچنین در صورت اعزام نیروی جدید نسبت به جایگزینی نیروهای خروجی اقدام خواهد شد.

در پایان این گفتگو روحانی راده معاون درمان دانشگاه در خصوص کلیپی که در فضای مجازی منتشر و شکواییه پدر یک نوزاد را مطرح می نماید افزود: با توجه به تاکید مقام محترم عالی وزارت و ریاست محترم دانشگاه موضوعات مطرح شده در کلیپ به طور جدی و به سرعت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت وجود قصور احتمالی قطعا با عوامل خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :