آخرین عناوین

چهارشنبه 22 مرداد 1393-21:50 کد خبر:682

مدیر کل ثبت اسناد مازندران خبر داد:

صدور 47 هزار سند مالکیت در مازندران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از صدور بیش از 47 هزار جلد سند مالکیت در چهار ماه اول سال جاری و رشد آن نسبت به سال قبل در استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر، ولی عبدی کمیشانی افزود: از این تعداد 181 برگ سند برای املاک دولتی و 46 برگ سند برای اراضی واملاک موقوفه صادر شد و همچنین صدور اسناد مالکیت اراضی موقوفه در چهار ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل که 18 برگ سند بود  بیش از 156 درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک مازندران در خصوص صدور سند مالکیت برای اراضی موقوفه خاطر نشان کرد : ثبت اسناد مصمم به تعیین تکلیف وضعیت اسناد مالکیت موقوفات استان می باشد که با پیگیریهای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و همکاری واحدهای ثبتی استان محقق می شود.

عبدی ادامه داد کار گروهی مشترک متشکل از مدیران و کارشناسان ادارات کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف استان مشکلات و موانع صدور سند مشکلات اراضی موقوفه را مرتباً بررسی و امر صدور سند مالکیت را تسهیل می نمایند

مدیر کل ثبت اسناد واملاک مازندران : استان مازندران از حیث درخواست برای ثبت نام قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی با بیش از 125 هزار ثبت نام مقام دوم را در کشور داراست.

وی اظهار داشت : با توجه به اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی از اول آبان سال 1391 از مردم خواست هنگام ثبت نام در سامانه های پذیرش الکترونیکی جهت دریافت سند مالکیت رسمی ، با دقت شرایط ثبت نام را مطالعه نمایند تا ملک مورد نظر شرایط دریافت سند مالکیت رسمی را داشته باشد.

وی در این رابطه افزود : متأسفانه بعضاً مشاهده می شود افراد با تحمل هزینه های زیادی برای نقشه برداری و ثبت نام ، در سامانه ثبت نام می کنند ولی با توجه به نداشتن شرایط ملک مورد نظرشان برای دریافت سند،  در هیئت حل اختلاف رأی منفی صادر می شود و هزینه های انجام شده غیر قابل برگشت می باشد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مازندران حد نصاب مساحت  اراضی مرزوعی را در استان مازندران حداقل چهار هکتار و باغات را حداقل 2.5 هکتار دانست و گفت: همچنین املاک بافت شهری و روستایی با کاربری غیر مزروعی و باغ برای دریافت سند مالکیت حتماً باید دارای ساختمان باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :