آخرین عناوین

پنجشنبه 23 مرداد 1393-7:6 کد خبر:687

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ساری اعلام کرد:

برای تمام معضلات مازندران راه کارهای اجرایی مناسب وجود دارد

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت:برای تمام معضلات جامعه به خصوص مازندران راه کارهای اجرایی مناسب وجود دارد.


به گزارش خزرخبر، محمدرضا نقدی در مجمع عالی بسیج مازندران در محل سالن غدیر سپاه کربلا مازندران، فلسفه تشکیل مجمع بسیج را استفاده از ظرفیت مردم و بسیجیان برای پیشبرد اهداف انقلاب و مشکلات جامعه تعریف کرد و اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران، برای حل مشکلات جامعه باید به مردم رجوع کنیم و کار را به دست آنها بسپاریم.

وی با اشاره به رشادت مردم در زمان دفاع مقدس در جبهه و حمایت از بسیجیان در پشت جبهه افزود: لازم است در اقتصاد مقاومتی نیز مردم را وارد فعالیت های اشتغالزایی کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: در دفاع مقدس از مردم و جامعه کمک خواستیم و آنها باری را برداشتند و اگر نبودند در جنگ شکست می خوردیم.

نقدی بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج در فعالیت های فرهنگی تاکید کرد و ابراز داشت: دولت به تنهایی قادر به انجام تمام این اقدامات نیست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور بسیج در تمامی اقشار جامعه گفت: تنها طرح مسائل نظری و تئوریک برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی کافی  نیست بلکه راهکار عملی برای پیشبرد اهداف انقلاب لازم است.

وی بیان مسائل در سطح میدان عملیاتی را خواستار شد و ادامه داد: به عنوان مثال در بهره وری کشاورزی، میزان برداشت محصول و کاهش آن باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

نقدی با اشاره به اینکه درباره بحث های امشب متأسفانه در زمان برگزاری اطلاع یافتم، افزود: به همین دلیل فرصت تفکر به من داده نشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مردمی بودن بسیج به معنای حل مشکلات با کمک آنهاست، گفت: نقش بسیج صداوسیما، طلاب و... در خصوص ارائه اطلاعات به کشاورزان مشخص شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: با بسیج صداوسیما مذاکره کنید تا روزی یک ساعت را به پخش برنامه هایی در بحث تولید ملی، افزایش بهره وری و پاسخگویی به سوالات کشاورزان اقدام کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از بسیجیان طلاب نیز بخواهید تا در سخنرانی های خود مطالبی را پیرامون حل مشکلات کشاورزی ارائه کنند.

نقدی با ابراز تاسف از هدررفت 20 درصد از برنج تولیدی استان گفت: چون کمباین برای این اقدامات مناسب نیست و خرمن کوب ها هم مشکل دارند.

وی بر بهینه سازی خرمن کوب های استان و استفاده مناسب از آب مصرفی تاکید کرد و ابراز داشت: در حال حاضر 15درصد کشاورزان کشت دوم برنج انجام می دهند و با آموزش به بقیه آنها نیز می توان این اقدام را گسترش داد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: لازم است ازصدا و سیما و مدارس در افزایش آگاهی مردم نسبت به کشت دوم برنج استفاده کرد.

نقدی، پرداختن به بحث گردشگری استان را از مسائل مورد توجه مجمع عنوان کرد و ادامه داد: نگرانی امروز ما باید طریقه استفاده دشمنان از مواهب خدادادی و سوق دادن جامعه به سوی ضعف ایمان باشد.

وی تصریح کرد: لازم است از مواهب خدادادی که داریم، برای ترویج تقوا در جامعه استفاده کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به ترویج گردشگری تعالی بخش در جامعه یادآور شد: انسان ها باید زمانی که از جنگل، دریا و زیبایی های آن استفاده می کنند، خدا را شاکر باشند، اخلاق و معرفت در وجود آنها افزایش یابد.

نقدی با انتقاد از اینکه به مدت 3 الی 4سال است که بحث ساماندهی سواحل را مطرح کرده ایم، گفت: قدری باید همت ها را بالابرد و اگر واحدها پشتکار داشتند، هم اکنون باید 50 نقطه را ساماندهی می کردیم و با اقدامات فرهنگی مناسب، درآمد لازم نیز به دست می آمد.

وی بیان داشت: لازم است تمامی سواحل به واحدهای فرهنگی تبدیل شود و کسی که برای شنا می آید از برنامه های مذهبی، نماز جماعت، شب شعر، مسابقات قرآن کودکان و نوجوانان، تماشای فیلم و... بهره مند شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد به اینکه در بیشتر جاهای استان تابلوهای تبلیغاتی خارجی دیده می شود، خاطرنشان کرد: یک تابلو هم بگذارید و بنویسید مثلاً تا زادگاه شهید شیرودی و کشوری چند کیلومتر فاصله است.

سردار نقدی ابراز داشت: در هتل ها و پلاژها درباره کرامت امامزاده ها تابلویی نصب نشده است و به همین دلیل مردم درباره امامزاده های بیشمار در مازندران اطلاعاتی ندارند.

وی بر لزوم اقدامات کارشناسی شده در حوزه گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: در بعضی از اماکن تنها کافی است تا آدرس محل تاریخی (مقبره میرزاکوچک خان) به مسافران داده شود، آن زمان با موج مسافران و افزایش درآمد استان روبرو می شویم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه راهکار عملیاتی درگردشگری لازم است، گفت: بر نوشتن شعارهای مناسب حال گردشگران و رواج آنها باید بررسی صورت گیرد.

سردار نقدی استفاده مناسب از نعمات پروردگار متعال و شاکر بودن در برابر عظمت حق را راه حل کاهش مشکلات جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: لازم است با مامور کردن دانشگاه ها و ایجاد گروه های تحقیق، ضایعات کشاورزی، ماهی و شیلات مورد بررسی قرار گیرد.

وی رکود و تورم را به عنوان دو درد هم زمان که جامعه به آن گرفتار است، مطرح کرد و ادامه داد: راه های کمی وجود دارد که بتوانیم در هر دو موضوع استفاده کنیم.

این مقام مسئول آوردن پول به بازار بدون سرمایه گذاری را عمده ترین راه حل مبارزه با تورم و رکود عنوان کرد و افزود: استفاده از اراضی کشاورزی، بررسی و استفاده از ظرفیت های موجود استان، راه حل مبارزه با تورم و رکود است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به برکه های بسیاری که در استان وجود دارد، گفت: از همین برکه ها می توان برای پرورش طیور و اشتغالزایی و کسب درآمد استفاده کرد.

وی اذعان داشت: در خوزستان از برکه هایی که تنها 6ماه از سال آب دارد برای پرورش ماهی استفاده می کنند و ازمنابع آبی مازندران نیز می توان برای این کار استفاده کرد.

سردار نقدی با تاکید برلزوم بررسی ظرفیت های خوابیده استان مازندران، تصریح کرد: باید بر روی ترویج فرهنگ کار در مازندران بحث کرد.

وی خاطرنشان کرد: چه اقداماتی باید صورت گیرد تا مردم کالای خارجی خریداری نکنند و حداقل تسبیح، سجاده، مبل و لوستر که خودمان توانایی تولید در داخل را داریم، وارد کشور نکنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مجمع باید بر روی نحوه ترغیب مردم در استفاده از کالای داخلی بررسی کند و به همین دلیل شکل گرفته است.

نقدی با بیان اینکه ضمانت اجرایی اقدامات بر عهده بسیجیان مازندران است، افزود: اگر کاری از دست ما برآید، کوتاهی نمی کنیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :