آخرین عناوین

پنجشنبه 23 مرداد 1393-7:19 کد خبر:688

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

اقدامات لازم جهت دریافت مجوز بیمارستان فرهنگیان در دست انجام است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هم‌سویی نظام تعلیم و تربیت با رسانه‌ها سبب توسعه کشور می‌شود.


به گزارش خزرخبر، علی قاسمی در آیین تجلیل از خبرنگاران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبررسانی اظهار داشت: شهدای خبرنگار برای دوام جمهوری اسلامی جان خود را نثار انقلاب اسلامی کردند.

وی با اشاره به اینکه صاحب‌نظران معتقدند نهاد تعلیم و تربیت دارای کارکردی‌هایی همچون حفظ فرهنگ و انتقال موازین فرهنگی، تربیت نسل نو جامعه برای زندگی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه است، افزود: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ماموریت دارد تا حیات طیبه را برای دانش‌آموزان رقم بزند.

این مسئول یکی از اصلی‌ترین منابع ارتقای سازمان‌ها را افکار عمومی دانست و ادامه داد: رسانه‌ها در میان مدیران و افکار عمومی نقش واسطه‌ای دارند.

*کارکرد مشترک آموزش و پرورش و رسانه

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها و آموزش و پرورش کارکرد مشترکی دارند، تصریح کرد: تعلیم و تربیت غیررسمی از نقش رسمی خود در جامعه اثرگذارتر است.

قاسمی افزود: اگر هم‌سویی بین تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی ایجاد شود بستر مناسبی برای توسعه کشور ایجاد می‌شود.

وی با تاکید براینکه فرهنگ قانونمداری در جامعه باید نهادینه شود، خاطرنشان کرد:  اگر فرهنگ قانونمداری از جامعه برداشته شود آن جامعه توسعه نمی‌یابد.

وی در بخش دیگری از این نشست صمیمی پس از شنیدن مطالب و نظرات خبرنگاران در موضوعات مختلف، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای توسعه استان و ارتقای دانش فرزندان جامعه بر اساس ظرفیت‌های موجود آمادگی برای همکاری دارد.

قاسمی با بیان اینکه دولت اجازه جذب حتی یک نفر نیرو را به آموزش و پرورش نداده است، افزود: امسال حتی یک نیروی جدید وارد بدنه آموزش و پرورش مازندران نشد.

وی موفقیت دانش‌آموزان در کنکور سراسری را منوط به فعالیت همکاران فرهنگی دانست و گفت: کسب رتبه هشت و 9 کنکور سراسری کشور نسبت به سال‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه محدودیت منابع مالی در آموزش و پرورش سبب می‌شود تا در سایر فعالیت‌های فرهنگی کم‌کار شویم، خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با آزاد کردن منابعی که در اختیار داریم و با همکاری مسئولان شهرستانی و خانواده‌ها، برنامه‌هایی را برای استعدادیابی دانش‌آموزان نخبه اجرا کنیم.

 وی معلمان را اصلی‌ترین عنصر در تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: با تشکیل انجمن صنفی معلمان مخالفتی نداریم و از آن حمایت می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران دغدغه خانواده‌ها در ثبت‌نام دانش‌آموزان را موضوعی فراگیر در کشور دانست و یادآور شد: گروه‌های نظارتی برای ثبت‌نام دقیق و بدون مشکل به مدارس مازندران اعزام شدند تا مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

وی ادامه داد: مازندران در اجرای دقیق ثبت‌نام دانش‌آموزان رتبه سوم کشور را کسب کرد.

قاسمی از ایجاد بیمارستان ویژه فرهنگیان در مازندران خبر داد و گفت: عملیات اخذ پروانه و تمهید مقدمات برای احداث بیمارستان فرهنگیان در مازندران شروع شد.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار این بیمارستان از منابع غیردولتی است، خاطرنشان کرد: تاکنون مکاتباتی با وزیر محترم انجام شده است.

قاسمی افزود: در استان زمینی برای احداث بیمارستان شناسایی شد و باید با نرم‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی در نظر دارد، منطبق باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران مدارس را عرصه واقعیات جامعه دانست و گفت: هر اتفاقی که در جامعه می‌گذرد وارد مدارس می‌شود، پس باید به گونه‌ای مدیریت شود تا دانش‌آموزان توانایی مقابله با تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی را داشته باشند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :