آخرین عناوین

دوشنبه 25 شهريور 1398-19:30 کد خبر:69202

امیرآباد در مسیر تبدیل شدن به منطقه آزاد/رشد تردد کشتی باری در دریای مازندران

با توجه به توسعه فعالیت زیرساختی در بزرگ‌ترین بندر نسل جدید شمال کشور، امیرآباد در مسیر تبدیل شدن به منطقه آزاد است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، مازندران استانی گردشگرپذیر بوده که در سالهای اخیر در حوزه توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقلی خصوصا حمل و نقل دریایی و بندری رشد قابل توجهی داشته است.

رونق شکوفایی اقتصادی از طریق ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در کنار بندر نوشهر که قدیمی ترین بندر شمال کشور بوده، بارقه‌های شکوفایی حمل و نقل دریایی را به همراه بندر فریدونکنار فراهم آورده است.

با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی مناطق آزاد و تصویب دولت، مازندران بزودی دارای سه لکه منطقه آزاد در امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار خواهد شد که توسعه اقتصادی متوازن به همراه رشد فعالیت‌های اثرگذار را با خود به دنبال خواهد داشت.

یکی از اقداماتی که سال‌های اخیر در حوزه بنادر شمالی ایران بدان توجه شده، توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد بوده که اکنون به عنوان منطقه ای ویژه در حوزه اقتصادی به محلی برای ورود و خروج کشتی‌های باری حامل غلات، سیمان، کلینکر و سایر صنایع از کشورهای حوزه سی آی اس و ایران تبدیل شده است.

سیاوش رضوانی، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به رشد 26 درصدی ورود و خروج کالا در بندر امیرآباد، اظهار داشت: اکنون بالغ بر یک میلیون و 952 هزار و 149 تن بارگیری در بندر امیرآباد انجام شده که بالغ بر 487 هزار تن از این میزان صادرات بوده است.

وی عمده محصولات صادراتی در بندر امیرآباد را سیمان، مصالح ساختمانی، سرامیک، کاشی، فولادهای استوانه ای، نمک صنعتی و شیرآلات عنوان کرد و گفت:  481 فروند کشتی از ابتدای سال وارد بندر امیرآباد شده که 26 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: برای توسعه ترانزیت از شمال کشور به چابهار و بندر امام خمینی، جلسه ای را در بندر دوغارون با حضور مدیران بندر چابهار برگزار کردیم که در آنجا تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید و قرار است در این زمینه یک جلسه و نشست هم در بندر امام داشته باشیم.

رضوانی گفت: مهم‌ترین موضوع در بحث عملیاتی شدن ترانزیت به بندر چابهار فعال شدن ریل در این بندر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :