آخرین عناوین

سه شنبه 26 شهريور 1398-20:48 کد خبر:69220

عضو مجمع نمایندگان مازندران درخواست کرد:

دانشگاه ها جلوی رخداد شوم انتقال آب خزر را بگیرند

عضو مجمع نمایندگان مازندران از دانشگاه ها خواست تا جلوی رخداد شوم انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی را بگیرند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، علی محمد شاعری بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای اداری استان، با تاکید براینکه توسعه باید دانش بنیان و دانش محور باشد گفت: با توسعه علمی و فناوری های نوین سرنوشت کشور رقم می خورد و این کار برعهده دانشگاه ها است.

وی با اشاره به طرح انتقال آب دریای خزر گفت: فقط مردم و سمن ها نباید در این زمینه واکنش نشان دهند و مسیر مطالبات اجتماعی را باید دانشگاه ها رقم زنند و حساسیت های لازم را به جامعه ارائه دهند تا جلوی رخداد شوم در شمال کشور را بگیرند.

وی با اظهار اینکه نگاه علمی و کارشناسی به امور پایه کشور نداریم گفت: اگر پسماندها کشور را اذیت می کنند ناشی از آن است که مطالعه و دانش لازم نداریم و فناوری درست برای مدیریت آن را نداریم.

شاعری تصریح کرد: همچنین برای حل معظل بیکاری راهکار علمی نداریم در حالیکه کشورهای دیگر با تکیه بر فناوری های نوین توانستند مشکلات متعدد از جمله بیکاری، محیط زیست و غیره را حل کنند و نیازمند تحول در اداره کشور هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نگاه نو به اداره کشور نیاز است، دانشگاه را پیشاهنگ و راهور دانست و گفت: در حال حاضر رابطه بین توسعه و دانشگاه عملیاتی و اجرایی نشده است و بار اصلی توسعه بر دوش دانشگاه ها نیست و تا زمانیکه رخ ندهد به ضریب خوداتکایی ۹۵ درصد و رشد هشت درصدی نخواهیم رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :