آخرین عناوین

پنجشنبه 23 مرداد 1393-16:15 کد خبر:694

حاشیه های دیدار اخیر جوانان اصلاح‌طلب با هاشمی رفسنجانی

انگشتری هاشمی هدیه به شاعر مجیزگوی مازنی/عالیجناب «سبزپوش» شد

تعدادی از جوانان اصلاح طلب مازندرانی كه سابقه دستگیری در فتنه 88 را داشتند نیز در این مراسم حضور داشتند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، جمعی از جوانان اصلاح‌طلب سراسر كشور در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند که این دیدار حاشیه‌هایی را به همراه داشت؛ برخی محورهای این دیدار که با حاشیه‌های جالبی نیز همراه بود،‌ در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

■ برخی از آنها تا به درب ورودی رسیدند شال‌های بنفشی که به همراه خود آورده بودند را به گردن انداختند.

■ پلاک‌های سینه‌ای با پرچم ایران که زیر آن عنوان "جوانان اصلاح طلب" نوشته شده بود توزیع شد در بین جوانان توزیع شد و برخی نیز به همان سبک روشنفکری سیگار خود را روشن کرده بودند و به هر حال آماده می‌شدند تا به دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بروند.

■ مدعوین پس از دریافت کارت‌های ملاقات به پشت گیت‌ها صف کشیدند تا بعد از "چک و خنثی" به محل دیدار با هاشمی رفسنجانی بروند. با ورود ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام و محل ملاقات نظرها را به رزق و برق دیوارهای سالن جلب می‌کرد.

■ در این دیدار که  وعده اولیه که ساعت 9:30 بود با تاخیر آغاز گشت و عقربه‌های ساعت تالار، ساعت 11 را زمان مناسب برای پایان چشم انتظاری جوانان اصلاح طلب دانست كه بالاخره رفسنجانی با صلوات جمعی که حدوداً 200 نفر نشان می‌دادند، وارد شد و کنار غلامعلی رجایی مشاور خود روی زمین و روبروی جوانان و دانشجویان نشست.

■ هاشمی رفسنجانی در کنار صندلی‌ای که برای وی در نظر گرفته بود نشست تا اظهارات نمایندگان شاخه‌های مختلف جریان اصلاحات را بشنود ومراسم به طور رسمی با تلاوت قرآن آغاز شد و همه اینها جوانان احزاب حزب اسلامی کار، حزب کارگزاران،‌ مجمع نیروهای خط امام، شورای هماهنگی جوانان جبهه اصلاحات، اصولگرایان ستاد رفسنجانی در انتخابات و جوانان ستاد روحانی حضور داشتند.

انتقاد از برگزار نشدن دیدار رئیس‌جمهور با جوانان

■ مجری در معرفی حاضرین خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت همه این جوانان از فعالین اصلاح طلب هستند که قبل از انتخابات نیز خدمت شما می‌آمدند که به خاطر محدودیت مکان ترکیبی از باشگاه جوانان اصلاح طلب، جوانان حزب اسلامی کار و حزب کارگزران، ستاد ملی جوانان اصلاح طلب، مجمع نیروهای خط امام  و جوانان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی خدمت شما آمدند.

■ مجری مراسم پس از اینکه سخنان خود را با دعای «اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و جعلنا من انصاره و اعوانه» آغاز کرد، با کنایه‌ای به احمدی‌نژاد گفت متاسفانه «بعضی دعاها تحت تاثیر قرار گرفته است.»

■ کلید انتقاد از دولت یازدهم در این دیدار جوانانه با صحبت‌های مجری زده شد؛‌ مجری برنامه که خود را نماینده جمع حاضر می‌دانست، از بی‌برنامگی دولت برای رفع حصر سران فتنه گلایه کرد و گفت ما در این زمینه از دولت انتظار دیگری داشتیم؛ ناهمگونی کابینه دولت یازدهم نیز یکی دیگر از انتقادات مجری برنامه بود که با تایید حضار همراه شد و سپس دعوت کرد تا نمایندگان شاخه‌های مختلف جوانان اصلاح طلب برای بیان اظهارات خود به پشت تریبون بیایند.

■ اولین سخنران امیر بهاری بود که با لحنی ادبی از انتقادها به سیاست داخلی دولت گفت و مطالبه‌های اصلاح‌طلبان از دولت را پیش کشید.

■ سخنران بعدی که زهرا صفیاری بود نیز از عدم جوان‌گرایی دولت تدبیر و امید به هاشمی رفسنجانی شکایت کرد و گفت: انتظار می‌رفت که بعد از انتخاب حسن روحانی جوانان جا پیدا کنند اما شاهد هستیم جوانانی که 8 سال مورد بی مهری بودند هنوز به حق خود نرسیدند.

وی افزود: چه شده که ریاست محترم جمهوری حتی یک جلسه با جوانان نداشته است؟

■ جعفری که به نمایندگی از جوانان اصلاح طلب پشت تریبون رفت گفت من پاراگرف‌هایی را که نوشته‌ام را به طور خلاصه می‌گویم. اولین پاراگرف من خلاصه‌اش این است که همه ما شما را دوست داریم! که خنده حضار و هاشمی را در پی داشت.

■ وی همچنین در مورد جلسه خصوصی چند روز گذشته با محمدخاتمی می‌گوید: چند روز گذشته که به صورت خصوصی خدمت خاتمی رسیدیم وی به ما گفت اگر حساسیت‌هایی به وجود می‌آید اما باید خودمان را نقد کنیم و مطالبه اصلاح طلبانه داشته باشیم که خودمان را نقد کنیم حتی اگر 20 سال دیگر به نتیجه برسد.

«خروج روحانی از سایه هاشمی» انتقاد مشترک جوانان اصلاح‌طلب

■ یکی از جوانان اصلاح طلب مازندرانی به عنوان سخنران بعدی پشت تریبون رفت و ابتدا در معرفی خود گفت: "من از جمع فرزندان شهید اصلاح طلب" آمده‌ام،وی از اینکه می‌گویند روحانی از سایه هاشمی خارج شده است انتقاد کرد و بعد به سراغ انتصابات دولت یازدهم رفت و نگرانی خود را از اینکه تضمینی نیست که سال 84 و پوپولیست تکرار نشود، وی همان فردیست كه مجوز برگزاری برنامه سالگرد دوم خرداد را به نام خود گرفت و بدلایلی در مركز مازندران برگزار نشده بود.

■ یکی از سخنرانان شخصی به نام توحیدی بود که برای معرفی خود گفت توحیدی هستم از ستاد دانشجویی اصلاح طلبان و از ستاد "حضرت آقا". با این عنوان همه با تعجب گفتند "حضرت آقا؟!" که خانم توحیدی با اشاره به هاشمی رفسنجانی گفت:"حضرت آقای هاشمی رفسنجانی".

صله هاشمی به شاعر طنزپرداز

■ در پایان نیز یکی از جوانان اصلاح طلب مازندرانی پشت تریبون رفت و گفت: همیشه سیاسیون حق ما هنرمندان را می‌خوردند! 

نفر آخر سخنرانان جوانی از دانشجویان فرهنگی بود که به دلیل کم بودن وقت تنها دو دقیقه اجازه سخنرانی پیدا کرد.

وی که از دانشجویان هنر بود سخنان خودش را با طنازی شروع کرد و گفت: ما واقعا از حضور دکتر روحانی ناراحت هستیم، چون یکسال است که به هیچ عنوان نخندیدیم، پیش از این یک نفر بود هشت سال سوتی میداد اسباب خنده ما را فراهم می کرد دکتر روحانی از زمان حضورش فقط سوتی سبد کالا را داشت که پیامک هایش سبب مسرت ما شد.

وی سه شعر در وصف هاشمی رفسنجانی خواند که به شدت مورد تشویق حضار قرار گرفت وی شعر اولش را اینچنین آغاز کرد:

یک عده سر به زیرت خوانند

یک عده به زعم خویش پیرت خوانند

اما نگران نباش

این نسل امیر کبیرت خوانند

شعر دیگری نیز در وصف هاشمی رفسنجانی اینچنین خواند:

گنجینه رازهای پنهان هستی/برخاسته از دل جماران هستی

عمریست به اعتدال مشهوری تو/تو سرمشق دفاتر جوانان هستی

ما سینه زنان کربلایت هستیم/دلتنگ صدای آشنایت هستیم

گویند عصر جمعه دلگیر است/مشتاق طنین خطبه هایت هستیم

و سومین شعر این جوان هنرمند سبب شد جوانان شعار دوباره دوباره سر دهند و وی با با طنازی گفت:

برای اینکه استبداد رأی نداشته باشم می خوانم

این شعر چنین بود:

ای کاش همیشه آسمان آبی بود

سرشار زعطربال مرغابی بود

دستی که بر دهان میر آزادی بود

ای کاش قفل هایش قلابی بود

به میدان دیانت سخت کوشی

تو در کار سیاست تیزهوشی

زبان هرگز، زمان ثابت نموده

وی در پایان سخنرانی اش با یک بیت شعر از هاشمی رفسنجانی خواست یا تسبیح یا انگشتر خود را به وی هدیه دهد که هاشمی با دست کردن در عبایش تنها انگشتر خودش را به این جوان هدیه کرد، این حرکت با تشویق حضار همراه شد،وی صله خود را به جمع جوانان اصلاح طلب نشان داد.

■ مجیزگویی شاعر و در نهایت دریافت صله از هاشمی رفسنجانی انتقاد برخی از حضار را هم در پی داشت تا جایی که برخی می‌گفتند اینکه اینگونه در مقابل شخصی مجیزگویی کنیم اصلاً درست نیست!

■ هاشمی رفسنجانی پشت تریبون رفت، پس از حمد برای بلوغ سیاسی جوانان گفت: من دقت کردم در مورد حرف‌های شما اگر لازم باشد تذکر بدهم ولی روی حرف‌های شما حاشیه‌ای ندارم، البته اگر چیزی هم می‌گفتید من بعدا هم نمی‌توانستم متذکر شوم، زیرا حق تفکر داریم ولی به هر حال خوب حرف زدید.

وی در مورد حرف‌ها و تمجیدهایی که از خودش شد نیز گفت: آن چیزی را که شما می‌گویید من نیستم، چون دستانتان از چیزهای دیگر خالی است، الان برای من اینگونه صحبت می‌کنید.

■ هاشمی رفسنجانی همچنین در مورد اظهاراتش که گفته بود "نمی‌گوییم، نمی‌آیم." نیز گفت: در جلسه‌ای گفتم که "نمی‌گویم، نمی‌آیم." ولی جلسه بعد آن بود که گفتم "می‌دانم، نمی‌گذارند."

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد انتقادات اصلاح طلبان به دولت نیز گفت: می‌دانم خیلی از توقعات شما برآورده نشده است و من هم در بعضی اوقات مثل شما هستم ولی دلایل آن را می‌دانم و می‌دانم چه عواملی هست ولی باید با سیاست و متانت و حرکتی که دوام داشته باشد، دنبال کنیم.

■ هاشمی رفسنجانی در مورد انتقادات سخنرانان مدعو در مورد موضع‌گیری‌های دولت نیز اظهار داشت: تا کنون موضع‌گیری‌های دولت هم درست بوده است،من می‌دانم فکر آقای روحانی عوض نشده است.

وی در مورد سیاست‌های اقتصادی نیز گفت: مسئله اصلی مملکت الان رکود است و هر خطری را که بگویید از رکود در می‌آید و مشکل تورم در مقابل رکود چیزی نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد حق الناس بودن رأی مردم در انتخابات نیز گفت: حکم رهبری یک حکم اجتهادی است و محصول و مفهوم این جمله یعنی این که آزاد ترین انتخابات در ایران برگزار می شود.

سکوت رئیس تشخیص درباره مهدی هاشمی

اکبر هاشمی رفسنجانی، ترجیح داد درباره بازگشت به نماز جمعه و موضوع فرزندانش از جمله مهدی هاشمی که مورد سوال حضار بود، سکوت کند و پاسخی به این موضوعات ندهد.

او سخنان و انتقادات جوانان احزاب اصلاح‌طلب از دولت را تایید کرد و گفت: «در حال حاضر شاید برخی توقعات از دولت برآورده نشده باشد، بنده می‌دانم چه عوامل، مشکلات و سنگ‌اندازی هایی جلوی پای دولت وجود دارد و این انتقادات شما را قبول دارم اما دلیل آن را می‌دانم و می‌دانم چه عواملی هست، باید با متانت و سیاست حرکتی که دوام داشته باشد را دنبال کنیم؛‌ می‌دانم فکر روحانی عوض نشده است.»

یكی از جوانان فعال اصلاح طلب مازندران در پایان این دیدار با نزدیک شدن به هاشمی نسبت به عملكرد قریب به یكسال گذشته استاندار كه مردم استان وی را منتسب به خانواده هاشمی می دانند زبان به گلایه گشود و نسبت به عدم تغییر مدیران دولت دهم، علی الخصوص مدیركل فرهنگ و ارشاد استان و تعدادی فرماندار احمدی نژادی باقیمانده در دولت یازدهم نیز انتقاداتی کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • پنجشنبه 23 مرداد 1393-16:23


    انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است...امام خمینی ره.
    درود بر خمینی کبیر ویادگاراستوارش هاشمی رفسنجانی