آخرین عناوین

يکشنبه 19 آبان 1398-14:35 کد خبر:69587

کوروش غفاری چراتی :

نیمی از کاندیداهای فعال برای انتخابات مجلس یازدهم پوششی هستند!

نگاهی به تحرکات کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در مناطق مختلف استان مازندران نشان می دهد که تقریبا نیمی از چهره های فعال دراین حوزه کاندیدای پوششی هستند.


خزرتیترخبر: نگاهی به تحرکات کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم در مناطق مختلف استان مازندران نشان می دهد که تقریبا نیمی از چهره های فعال دراین حوزه کاندیدای پوششی هستند.

کاندیدای پوششی افرادی هستند که خود به درستی می  دانند  هم به لحاظ پایگاه اجتماعی و وزن سیاسی  و هم به  لحاظ  سوابق اجرایی و مدیریتی ،در حد و اندازه نمایندگی  مجلس  نیستند لذا فعالیت زودهنگام آنان در حقیقت بخشی  از استراتژی افرادی است که در افکار عمومی به عنوان  کاندیداهای اصلی قلمداد می شوند .

براساس چنین رویکردی این روزها شهروندان استان با وجود رکود  اقتصادی کسالت آور، شاهد تحرک افرادو چهره های جدیدی  هستند که سعی دارند با حضور در اجتماعات عمومی و برگزاری  نشستهای خصوصی ،خود را به عنوان کاندیدای مجلس یازدهم  معرفی نمایند که پشت پرده این فعالیتها داستان دیگری دارد که  مهمترین دلیل استفاده از کاندیدای پوششی ، عدم اطمینان کاندیدای اصلی ازکسب رای موردنیاز است.

بررسی ها نشان می دهد  از دیگر علل روی آوردن کاندیداهای شاخص استان به روش مزبور ،نگرانی از رد صلاحیت بواسطه فعالیتهای زودهنگام انتخاباتی و همچنین انفعال مردم و عدم اقبال عمومی بواسطه عملکرد نامناسب نمایندگان کنونی است.

حقیقت غیرقابل انکار این است که نگاه مردم به کارنامه نمایندگان کنونی مثبت نیست و بسیاری از توقعات مردم و همچنین وعده هایی که نمایندگان کنونی در موسم انتخابات گذشته به مردم دادند محقق نشد، لذا این افراد ترجیح می دهند با واسطه کاندیداهای پوششی به سراغ مردم بروند.

مطمئنا با آغاز فعالیتهای رسمی تبلیغات و مشخص شدن وضعیت بررسی صلاحیت کاندیداهای اصلی،کاندیداهای پوششی با اعلام انصراف به نفع گزینه های خاص کنار خواهند رفت تا اهداف طراحی شده با سهولت بیشتری تحقق یابد.

در همین راستا با توجه اشاره به اخبار ضد و نقیض از احتمال رد صلاحیت برخی نمایندگان کنونی و همچنین برخی از چهره های شاخص فعال در فضای انتخاباتی استان باید گفت؛ این احتمالات چه از سوی رقبا مطرح شده باشد و یا ظن و تحلیل افکارعمومی باشد، استرس و فشار مضاعفی را برافراد مزبور وارد می سازد و این روش به عنوان یک ترفند تبلیغی-تخریبی کاندیداها علیه یکدیگردر دوره های گذشته نیز مطرح بوده است.

به هرتقدیر؛ تعدد کاندیدا و مطرح شدن چهره های جدید در فضای انتخاباتی استان که هرکدام سلیقه سیاسی خاصی را نمایندگی می کنند می تواند به رقابتی شدن فضای انتخاباتی و گزینش بهتر شهروندان کمک کنند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :