آخرین عناوین

شنبه 25 مرداد 1393-0:14 کد خبر:696

درخواست عجیب استانداری مازندران برای پرداخت هزینه های جشنواره تهرانی

برای برگزاری جشنواره فیلم یاس در مازندران حاشیه هایی وجود دارد که هیچ مسئولی به خصوص مسئولان استانداری مازندران که متولی انجام این جشنواره شده اند پاسخگو نمی باشند.


 

خزرخبر به نقل از گردشگر آنلاین: دبیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس گفت: این دوره از جشنواره به طور همزمان در تهران و مازندران برگزار می‌شود، مراسم افتتاحیه و اختتامیه در شهر آمل و نمایش فیلم‌ها به طور همزمان در آمل و تهران خواهد بود.

حسین مسافرآستانه- دبیر- این دوره از جشنواره با اعلام این خبر گفت: تمام کارهای جشنواره طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده جلو می‌رود، ضمن اینکه تقاضاهای زیادی از مازندران مبنی بر مشارکت آن‌ها برای برگزاری جشنواره این دوره داشتیم و تصمیم بر این شد این جشنواره به صورت همزمان با تهران در شهر آمل برگزار شود.

وی ادامه داد: به دلیل پیگیریهای مجدانه استان مازندارن برای برگزاری جشنواره، سفری را به مازندران برای بررسی شرایط و وضعیت جشنواره انجام دادیم و در ‌‌نهایت به این نتیجه رسیدیم.

مسافرآستانه تاکید کرد: شهر آمل با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، سالن سینما و محل اقامت برای میهمانان و جو همکاری مدیران شهری ، استانداری و فرمانداری ، اداره ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی و ... می‌تواند محل مناسبی برای برپایی جشنواره باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به سیاست تمرکزدایی که در دولت وجود دارد و با توجه به اینکه مازندران تمایل زیادی داشت تا مشارکتی برای انجام برگزاری یک پروژه مهم داشته باشد، توافق نامه‌ای را با استانداری مازندران امضاء کردیم که بر اساس آن شهر آمل محل برگزاری جشنواره خواهد بود.

مسافر آستانه درباره افتتاحیه و اختتامیه نیز گفت: برنامه ریزی خوبی داریم تا افتتاحیه و اختتامیه باشکوهی در مازندران در شهر آمل داشته باشیم. بنابراین جشنواره دوم یاس همزمان با تهران اول تا ششم شهریور ماه اعم از افتتاحیه و اختتامیه در مازندران برگزار می‌شود.

هزینه جشنواره توسط خود استان پرداخت خواهد شد

وی درباره هزینه‌های جشنواره نیز گفت: هزینه جشنواره توسط خود استان پرداخت خواهد شد هزینه سرباری برای جشنواره نخواهیم داشت و بخشی از هزینه‌های جشنواره در تهران احتمال کاهش هم دارد. استانداری مازندران در بحث تبلیغات عمومی ، اسکان ، اقامت میهمانان ، پذیرایی  و در اختیار گرفتن مکان و هزینه‌های جشنواره مشارکت خواهد داشت. جشنواره در تهران نیز طی روزهای یاد شده در محل سینما فلسطین با نمایش فیلم های برتر کارش را شروع خواهد کرد.

کم کردن هزینه های سربار تهران

جمعی از فیلمسازان مازندرانی در گفتگو با گردشگر انلاین معتقدند درخواست های متعدد استانداری مازندران برای برپایی این جشنواره در استان که ره اوردی برای فیلمسازان و هنر سینما در مازندران به دنبال ندارد معلوم نیست با چه انگیزه ای انجام پذیرفته است.

مازندران صرفا برگزار کننده این رویداد است و نقشی در سیاستگذاری وبهره مندی از جریان تولید این رویداد ندارد.

استانداری مازندان به جای درخواست های متعدد برای میزبانی این جشنواره ،باید جشنواره ملی فیلم کوتاه وارش را که تنها رویدا معتبر سینمایی مازندران است مورد حمایت قرار دهد.

وارش تاکنون بلاتکلیف مانده و فیلمسازان مازندرانی هم در فقر مالی برای تولید به سر می برند.جشنواره وارش رویدادی برای شکوفایی استعدادهای فیلمسازان مازندرانی است و باید الویت نخست استانداری مازندران باشد.

میزبانی غیرمنتظره، ان هم چند روز مانده به برگزاری جشنواره یاس و کم کردن از هزینه های سربار تهران وپرداخت هزینه های تبلیغات عمومی ، اسکان ، اقامت میهمانان ، پذیرایی  و در اختیار گرفتن مکان و سایرهزینه‌های جشنواره ،دلسوزی برای هنر مظلوم و مهجور مازندران نیست،بلکه اقامتی تفریحی و چند روزه در مازندران است.

لبته شاید به بهانه این جشنواره رییس مازندرانی سازمان سینمایی مجبور شودبه دیارش سفرکند!

 

&&&&&&     

جشنواره یاس تهران در مازندران/ الویت را شما تعیین نمی کنید

دومین جشنواره ویدیویی فیلم یاس تهران بنا به درخواست استانداری مازندران در آمل برگزار می شود.

جشنواره ای که هزینه های ان را استانداری مازندران تامین خواهد کرد،در شرایطی که فیلمسازان مازندرانی به دلیل نیود اعتبارات تولیدی ندارند و جشنواره فیلم کوتاه وارش هنوز در سال سوم اجرایی نشده است ،ضرورت برپایی  جشنواره فیلم یاس تهران در پرده ابهام قرار دارد.

در مدت 6 روز برگزاري اين جشنواره 400 هنرمند داخلي و خارجي در مازندران حضور خواهند يافت.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران با توجه به زمان اندك باقي مانده تا شروع جشنواره ياس، خواسته که همه دست اندركاران تمام تلاش خود را صرف برگزاري باشكوه اين جشنواره کنند.

يونسي با اشاره به انجام كارهاي مقدماتي در شهرستان هاي آمل و نور، خاطرنشان كرد: 9 كميته اعم از اسكان و پذيرايي،ترابري، تبليغات، اطلاع رساني، نمايش فيلم، امنيت، مراسم، تورهاي گردشگري و پشتيباني مسووليت هماهنگي و برگزاري اين جشنواره را دارند.

پیرامون دلایل برگزاری این رویداد با معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران گفتگوی تلفنی کردیم.

گردشگر انلاین-سلام اقای یونسی! ایا جشنواره فیلم یاس تهران الویت هنری مازندران محسوب می شود یا جشنواره ملی فیلم کوتاه وارش؟

یونسی-الویت را شما تعیین نمی کنید.حتما لازم بوده که برگزار شود.به هرحال در رسانه های کشور و صداو سیما بازتاب خواهد داشت و برای استان مفید است.

گردشگر انلاین-ایا شما در جریان هستید که جشنواره ملی وارش  یکی ازمهمترین رویدادهای  سینمایی کشور در زمینه فیلم کوتاه محسوب می شود؟

یونسی- نه اطلاعات زیادی ندارم.حتما مطالعه می کنم پرونده این جشنواره را.

گردشگر انلاین-ایا در جریان هستید که وارش پولی در بساط ندارد ارشاد مازندران نتوانسته با همه ی رایزنی ها و نشست ها مقدمات برپایی را فراهم کند واستانداری هم حمایت مالی انجام نداده؟

یونسی-باید اعتبار می گرفتند.بررسی می کنم.

گردشگر انلاین-ایا در جریان هستید که فیلم سازان مازندران روزگار خوبی ندارند بودجه ای نیست تا اثارشان را تولید کنند؟

یونسی-ارشاد بایدپیگیری کند.

گردشگر انلاین-از کجا وقتی استانداری می گوید اعتاری ندارم؟

یونسی-من اطاعات زیادی در این زمینه ندارم و از کسانی که اطلاع دارند بپرسید.

گردشگر انلاین-چرا دبیر جشنواره یاس که گیلانی است این جشنواره را به استانداری گیلان نبرده؟

یونسی-تشخیص این بوده که مازندران میزبان باشد.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :