آخرین عناوین

جمعه 24 آبان 1398-0:30 کد خبر:69636

با صدور یک اطلاعیه رسمی:

آغاز سهمیه‌بندی بنزین همراه با افزایش یارانه‌ها/ اعلام نرخ جدید بنزین

همزمان با اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران که آغاز سهمیه‌بندی بنزین و قیمت‌های جدید را اعلام کرد، رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش 55 هزار تومانی یارانه‌ها خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با صدور اطلاعیه ای جزئیات اصلاح قیمت حامل های انرژی و ازسرگیری نظام سهمیه بندی بنزین و گازوئیل از بامداد روز جمعه ۲۴ ابان ماه را اعلام کرد.

براساس این گزارش، متن این اطلاعیه به قرار زیر است:

بسمه تعالی

اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

" سهمیه بندی سوخت"

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع عموم هموطنان عزیز می رساند که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه ، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز به ترتیب بیان شده در این اطلاعیه انجام می شود.

1- میزان سهمیه بنزین هر نوع خودرو به ترتیب زیر است :

جدول تیپ خودروهای مشمول سهمیه

2- قیمت بنزین معمولی سهمیه ای از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان خواهد بود .

- قیمت بنزین معمولی غیر سهمیه ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان خواهد بود .

- قیمت بنزین سوپر از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان خواهد بود .

3- از ساعت صفر روز ۲۴ سهمیه کامل ماه آبان سال ۱۳۹۸ همه خودروها به کارت سوخت شخصی آن ها واریز شده و سهمیه خودروهای شخصی به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است، استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی میسر خواهد بود .

4- کسانی که تاکنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند ، از ساعت اجرای طرح، سهمیه سوخت ایشان محفوظ است و از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند .

افرادی که کارت سوخت ندارند ، شامل کسانی که تاکنون درخواست المثنی نداده اند ، کسانی که درخواست داده و هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند و همچنین کسانی که کارت سوخت برایشان صادر شده ولی در باجه معطله شرکت ملی پست است ، سهمیه همه آنها از همین امروز محفوظ و ذخیره خواهد شد.

5- نرخ CNG‌ بدون تغییر خواهد بود .

6- برای مسافربرهای بر پایه اینترنت ( اسنپ و تپ سی) مشروط برآن که نرخ های خود را از مقادیر مصوب ، به تشخیص وزارت کشور تغییر ندهند ، اعتبار معادل سهمیه مصوب تعلق خواهد گرفت . برای تامین سوخت خودروهای مسافر برخطی و بین شهری ، آژانس های مسافربری و آموزشگاه های رانندگی تمهیدات لازم اتخاذگردیده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

7- به منظور رفاه حال دارندگان خودروها با اولویت وانت بارها مقررگردید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف مدت یک ماه ضوابط تشویقی برای توسعه مصرف CNG‌ در خودروها را تنظیم و به تصویب شورای اقتصاد برسانند .

8- همچنین به خودروهای همه دستگاه های اجرایی دولتی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ، سهمیه بنزین تعلق نمی گیرد و این خودروها باید با قیمت هر لیتر ۳۰۰۰ تومان نسبت به دریافت بنزین اقدام کنند .

9- قیمت نفت گاز با کارت سوخت جایگاه دار بدون تغییرخواهد بود.

براساس این گزارش، محمد باقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه پس از انتشار اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به آغاز مرحله جدید اجرای قانون هدفمند‌ی یارانه‌‌ها، اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه موظف شد عینا همه منابع حاصل از اصلاح قیمت جدید را به حساب سرپرستان خانوارها واریز کند.

وی افزود: دولت به خانوارها از یک نفر تا 5 نفر، به میزان 55 تا حداکثر 205 هزار تومان پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: این کمک معیشتی یک هفته تا 10 روز دیگر به حساب سرپرستان 18 میلیون خانوار واریز می‌شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :