آخرین عناوین

شنبه 25 مرداد 1393-0:33 کد خبر:697

هیچ مسئولی در ساری پاسخگو نیست؟!!

آرامش مسئولین و بی خوابی شهروندان ساروی

آرامش و استراحت برخی از شهروندان ساروی به علت بی تفاوتی و بی توجهی برخی مسئولین سلب شد.


به گزارش خزرخبر،جمعی از شهروندان ساروی در تماس با خزرخبر،اعتراض خود را نسبت به بی توجهی مسئولین جایگاه CNG شهرداری ساری به حقوق شهروندی اعلام کرده اند.

بر پایه این گزارش،طبق اعلام شهردار قبلی ساری،زمینی در خارج از ساری جهت احداث جایگاه CNG برای تاکسی های دوگانه سوز ساری خریداری شده بود که به علل نامعلومی این جایگاه در آن مکان ساخته نشد.

پس از مدتی به علت نامعلوم زمینی در کمربندی ساری جنب ترمینال دولت خریداری و کار شروع ساخت جایگاه CNG ویژه تاکسی ها آغاز شد.

مردم منطقه فوق با توجه به اینکه از عوارض و مشکلات جایگاه های CNG آگاه بوده اند مراتب اعتراض خود را به شهردار و مسئولیت تاکسیرانی اعلام کرده اند اما پاسخ مسئولین به آنها این بود که تجهیزات بکار رفته در این جایگاه فاقد هر گونه آلودگی صوتی و روحی می باشد و هیچ گونه صدایی ندارند و اعتراض مردم منطقه به جایی نرسید.

اما پس از بهره برداری از این جایگاه که با اما و اگر های زیادی روبرو بود ،مشخص شد که نه تنها اعتراض مردم منطقه بی مورد نبوده بلکه از تجهیزات استاندارد نیز استفاده نشده است.

(رضا- ل) از ساکنین این منطقه در گفتگو با خزرخبر گفت:جایگاه CNG فوق مربوط به سازمان تاکسیرانی شهرداری می باشد که مشکلات زیادی را برای ما بوجود آورده به طوری که تمام اعضای خانواده به بیماری اعصاب دچار شده ایم.

وی با بیان مشکلات صدای زیاد دستگاه های این جایگاه باعث فراری شدن مهمانان ساکنین منطقه شده اظهار داشت: چند بار به شهرداری و شورای شهر مراجعه نموده ایم اما متاسفانه مسئولین فوق فقط با گفتم اینکه(پیگیری می کنیم) از خود رفع مسئولیت نموده اند.

(زهرا – ع) از دیگر ساکنین این منطقه که خود شخصا به چند مسئول مراجعه نموده در گفتگو با خزرخبر اظهار داشت:برای مسئولین ساری،تضییع حقوق شهروندی موضوعی عادی شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم از راه قانونی اقدام نماییم مطمئنا مسئولین شهر مجبور می شوند تا نسبت به حل مشکل ما اقدام نمایند افزود:برای حل این مشکل ایجاد شده از سوی دستگاه های دولتی ،چندین راه حل پیشنهاد کرده ایم اما ظاهرا متولیان این جایگاه مایل نمی باشند تا این مشکل به صورت مسالمت آمیز حل شود.

به گزارش خزرخبر، با توجه به موارد فوق از مسئولین سازمان تاکسیرانی ، پلیس راهور و شرکت ملی نفت منطقه ساری و .... سوالاتی داریم که امیدواریم نسبت به پاسخگویی آن و حل مشکل ساکنین اقدام نمایند.

الف)شهرداری ساری پاسخ دهد که از زمینی که در خارج از محدوده شهر برای احداث این جایگاه خریداری شده ، چه استفاده ای می شود؟

ب) آیا مسئولین پلیس راهور در مازندران که همواره ترافیک سطح شهر را معضل اصلی می دانند آگاه نبوده اند که مکان فعلی این جایگاه نه تنها ترافیک در کمربندی ساری را کمتر نکرده بلکه چند برابر نموده و هر روز هم شاهد تصادفات مختلف می باشد؟

ج) طبق قانون ،باید فاصله جایگاه CNG تا مناطق مسکونی حداقل 500 متر باشد  و حال آنکه این قانون در این مکان رعایت نشده است،پس مسئولین شرکت ملی نفت منطقه ساری چرا مجوز بهره برداری و احداث را داده اند؟

د)ساعات کار این جایگاه ،عملا حقوق شهروندی را نقض کرده و ساکنین را از ابتدایی ترین حقوق یعنی حق النوم محروم نموده است که این مورد باعث سلب آسایش و آرامش مردم منطقه شده و سلامت جسمانی و روحی ساکنین را تحت الشعاع قرار داده است و هیچ مسئولی پاسخگو نمی باشد.

و)دستگاه های مورد استفاده در این جایگاه استانداردهای لازم را نداشته و سر و صدای بسیار زیاد آن تا چندین متر باعث آزار و اذیت ساکنین در شب و روز شده است.

ی)با توجه به اینکه در ابتدا ساکنین منطقه در این مکان مستقر بوده در نتیجه باید دست اندر کاران احداث این جایگاه و مسئولینی که مجوزهای لازم را ارائه نموده اند با در نظر گرفتن تمام شرایط و رعایت حقوق ساکنین منطقه و کسب رضایت مردم منطقه مجوزهای لازم را ارائه می کرده اند اما بدون توجه به حقوق شهروندی نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام نموده اند که لازم است در این زمینه پاسخگو باشند.

ل) تضییع حقوق کارگران این جایگاه از دیگر موارد مورد بحث می باشد که خود موضوعی حقوقی می باشد،هر چند شهرداری از خود سلب مسئولیت نموده و با اعلام اینکه این جایگاه را اجاره داده ،نظارتی بر حق و حقوق به حق کارگران ندارد اما این موضوع نیز در جای خود باید مورد رسیدگی قرار گیرد و دستگاه های نظارتی نسبت به این موضوع نیز بی تفاوت نباشند.

م)سکوت اعضای شورای شهر ساری در مقابل این تضییع آشکار حقوق شهروندی چه معنایی دارد؟

س)مطمئنا شهرداری و دیگر دستگاه های متولی این جایگاه ،راهکارهای قانونی مناسبی جهت حل مشکل ساکنین این منطقه دارند اما عدم حل مشکل ایجاد شده چه معنی می تواند داشته باشد؟شاید هم شهرداری سعی در آن دارد تا با وقت گذرانی ،ساکنین این منطقه را وادار به عقب نشینی نماید و یا اینکه مجبور نماید تا از حق خود بگذرند؟!!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شنبه 1 شهريور 1393-10:38


    خداوند به ساکنین اطراف پمپهای گاز صبر عنایت فرماید.لامصب کمپرسوروقتی کار میکنه مثل دوشکا میکوبه... خدا صبر بده

    • مرتضی
      يکشنبه 26 مرداد 1393-8:50


      سلام ممنون از اطلاع رسانی خوب شما.بنده همسایه دیوار به دیوار این جایگاه هستم.چندین بار هم به مسئولین شهرداری و اعضای محترم شورای شهر مراجعه کردم ولی متاسفانه بعد از قول و قرارهای زیاد و مثبت که:<مشکل شما را ما حل میکنیم> الان زدند زیر قولشان... باور کنید شبها دختر کوچکم از دست سر و صدای زیاد کمپروسور که در 6 متری خونه ما نصب شده خواب نداره. به آقایون اعلام کرده ام اگر می تونید یک هفته با زن و بچه هاتون بیایید در منزل ما باشید من اصلا این خونه رو هدیه می کنم به شهرداری...
      نمی دونم چرا کسی به داد ما نمی رسه؟؟؟

      • محفوظ
        شنبه 25 مرداد 1393-7:14


        با سلام. خدا پدر شما را بیامرزد که حداقل شما به فکر شهروندان و حق و حقوق آنان هستید.من جزو کارگران این جایگاه هستم باور کنید دل ما برای همسایه های این جایگاه می سوزه.ما که فقط چند ساعت در اینجا کار می کنیم تا 24 ساعت صدای ضربه های کمپروسور توی مخ ما هست حالا این همسایه های بدبخت چکار می کنند خدا می دونه